Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Convention on the Rights of the Child - Legal and Practical Issues

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-0F-CRI
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Convention on the Rights of the Child - Legal and Practical Issues
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Problemy współczesnej edukacji - konw. w jęz. obcym - I rok, 2 sem. PE (II st. st. stac.) - 1 obow.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Working with CRC

Pełny opis:

1. Historical roots and conceptual backgrounds of UNCRC

2. New interpretations for the Convention: 3P approach and beyond

3. Rights and democracy for social change

4. Civil society and institutional solutions against right infringements

5. Everyday experiences of citizenship and citizenship education

Literatura:

Franklin, B. (ed.) (1986). The Rights of Children. Basil Blackwell. Oxford 1986.

Häkli, J., Kallio, K.P. (2018). Theorizing Children’s Political Agency. In: Skelton, T., Aitken, S. (eds) Establishing Geographies of Children and Young People. Geographies of Children and Young People, vol 1. Springer, Singapore. https://doi.org/10.1007/978-981-4585-88-0_1-1

Wall, J. (2008). Human rights in light of childhood. International Journal of Children’s Rights 16(4): 523–543.

Wall, J. (2021). Give Children the Vote. On Democratizing Democracy. New York: Bloomsbury.

Metody i kryteria oceniania:

Active participation, conversation, group tasks, individual writing tasks.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Odrowąż-Coates
Prowadzący grup: Seran Demiral
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Working with CRC

Pełny opis:

1. Historical roots and conceptual backgrounds of UNCRC

2. New interpretations for the Convention: 3P approach and beyond

3. Rights and democracy for social change

4. Civil society and institutional solutions against right infringements

5. Everyday experiences of citizenship and citizenship education

Literatura:

Franklin, B. (ed.) (1986). The Rights of Children. Basil Blackwell. Oxford 1986.

Häkli, J., Kallio, K.P. (2018). Theorizing Children’s Political Agency. In: Skelton, T., Aitken, S. (eds) Establishing Geographies of Children and Young People. Geographies of Children and Young People, vol 1. Springer, Singapore. https://doi.org/10.1007/978-981-4585-88-0_1-1

Wall, J. (2008). Human rights in light of childhood. International Journal of Children’s Rights 16(4): 523–543.

Wall, J. (2021). Give Children the Vote. On Democratizing Democracy. New York: Bloomsbury.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-1 (2025-04-18)