Convention on the Rights of the Child - Legal and Practical Issues
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-0F-CRI |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Convention on the Rights of the Child - Legal and Practical Issues |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Problemy współczesnej edukacji - konw. w jęz. obcym - I rok, 2 sem. PE (II st. st. stac.) - 1 obow. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Working with CRC |
Pełny opis: |
1. Historical roots and conceptual backgrounds of UNCRC 2. New interpretations for the Convention: 3P approach and beyond 3. Rights and democracy for social change 4. Civil society and institutional solutions against right infringements 5. Everyday experiences of citizenship and citizenship education |
Literatura: |
Franklin, B. (ed.) (1986). The Rights of Children. Basil Blackwell. Oxford 1986. Häkli, J., Kallio, K.P. (2018). Theorizing Children’s Political Agency. In: Skelton, T., Aitken, S. (eds) Establishing Geographies of Children and Young People. Geographies of Children and Young People, vol 1. Springer, Singapore. https://doi.org/10.1007/978-981-4585-88-0_1-1 Wall, J. (2008). Human rights in light of childhood. International Journal of Children’s Rights 16(4): 523–543. Wall, J. (2021). Give Children the Vote. On Democratizing Democracy. New York: Bloomsbury. |
Metody i kryteria oceniania: |
Active participation, conversation, group tasks, individual writing tasks. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anna Odrowąż-Coates | |
Prowadzący grup: | Seran Demiral | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Working with CRC |
|
Pełny opis: |
1. Historical roots and conceptual backgrounds of UNCRC 2. New interpretations for the Convention: 3P approach and beyond 3. Rights and democracy for social change 4. Civil society and institutional solutions against right infringements 5. Everyday experiences of citizenship and citizenship education |
|
Literatura: |
Franklin, B. (ed.) (1986). The Rights of Children. Basil Blackwell. Oxford 1986. Häkli, J., Kallio, K.P. (2018). Theorizing Children’s Political Agency. In: Skelton, T., Aitken, S. (eds) Establishing Geographies of Children and Young People. Geographies of Children and Young People, vol 1. Springer, Singapore. https://doi.org/10.1007/978-981-4585-88-0_1-1 Wall, J. (2008). Human rights in light of childhood. International Journal of Children’s Rights 16(4): 523–543. Wall, J. (2021). Give Children the Vote. On Democratizing Democracy. New York: Bloomsbury. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.