Childhood in Multicultural Societies
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-0F-CMS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Childhood in Multicultural Societies |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ: | Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 12 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Dąbrowa | |
Prowadzący grup: | Ewa Dąbrowa | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Assessment: - Participation in the lectures - Activity - Exercises Pomiar efektów w trakcie pracy zdalnej: - przygotowanie prezentacji i udostępnienie jej jej grupie wraz z pytaniami do pracy własnej oraz materiałem dodatkowym; - zadania do prezentacji studentów i treści konwersatorium. Prace dostępne są w aplikacji Teams w materiałach dla zespołu. |
|
Pełny opis: |
Contens of lectures 1. INTRODUCTION TO THE SEMINAR 2. CULTURAL CHANGES AND CHILD SITUATION IN THE CONTEMPORARY WORLD 3. IDENTITY, COMMUNICATION, CONFLICTS - CHILDHOOD CONFRONTED WITH THE CHALLENGES OF THE MULTICULTURAL WORLD (6 hours) 4. WORKING WITH CHILD IN MULTICULTURAL ENVIRONMENT 5. SCHOOL PROGRAMMES FOR DIVERSITY AND SUSTAINABLE |
|
Literatura: |
Required readings Obligatory: 1. Abdullah A.Ch., Multicultural Education in Early Childhood: Issues and Challenges, CICE Hiroshima University, Journal of International Cooperation in Education, Vol.12 No.1 (2009) pp.159-175. 2. Browne J., Identity, Teaching, and Learning, Corwin Press 2012, [in:] Walking the Equity Talk: A Guide for Culturally Courageous Leadership in School Communities, https://www.corwin.com/sites/default/files/upm-binaries/48365_Browne_chapter_1.pdf. 3. Education and conflict: research, policy and practice http://www.fmreview.org/FMRpdfs/EducationSupplement/full.pdf. 4. Conflict Assessment Framework, United States Agency for International Development, Juny 2012, pp. 9-44. 5. Investing in Cultural Diversity and Intercultural Dialogue. UNESCO World Report , Paris, UNESCO 2009, pp. 31-64, 95-157. 6. Intercultural Communication, CINFO, Bienne 2007. 7. Moghaddam F.M., Multiculturalism and Intergroup Relations: Psychological Implications for Democracy in Global Context, Amer Psychological Assn, 2007. 8. Wagschal, U., Schwank N., Trinn Ch., Croissant A., Culture and Conflict in Global Perspective, Bertelsmann Stiftung 2010. |
|
Uwagi: |
Wykład będzie odbywał się w czasie rzeczywistym (zgodnie z planem) w aplikacji Teams. Link zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a21461d1d1b7745ee87034ae2e4ccbafa%40thread.tacv2/conversations?groupId=f15aa448-bc4d-4ef6-8166-3ae365dbc11d&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Kod zespołu: u2urz0o Metody kształcenia: wykład, prezentacja, dyskusja, pokaz filmu, praca z tekstem, ćwiczenia, sytuacje problemowe Nakład pracy studenta: - liczba godzin kontaktowych - 15 - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 15 - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 20 Sumaryczna liczba punktów ECTS -2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Dąbrowa | |
Prowadzący grup: | Ewa Dąbrowa | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a21461d1d1b7745ee87034ae2e4ccbafa%40thread.tacv2/conversations?groupId=f15aa448-bc4d-4ef6-8166-3ae365dbc11d&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Assessment: - Participation in the lectures - Activity - Exercises - E-learning platform - 15th January - 30 January 2021 |
|
Pełny opis: |
Contens of lectures 1. INTRODUCTION TO THE SEMINAR 2. CULTURAL CHANGES AND CHILD SITUATION IN THE CONTEMPORARY WORLD 3. IDENTITY, COMMUNICATION, CONFLICTS - CHILDHOOD CONFRONTED WITH THE CHALLENGES OF THE MULTICULTURAL WORLD 4. WORKING WITH CHILD IN MULTICULTURAL ENVIRONMENT 5. SCHOOL PROGRAMMES FOR DIVERSITY AND SUSTAINABLE |
|
Literatura: |
Required readings Obligatory: 1. Abdullah A.Ch., Multicultural Education in Early Childhood: Issues and Challenges, CICE Hiroshima University, Journal of International Cooperation in Education, Vol.12 No.1 (2009) pp.159-175. 2. Browne J., Identity, Teaching, and Learning, Corwin Press 2012, [in:] Walking the Equity Talk: A Guide for Culturally Courageous Leadership in School Communities, https://www.corwin.com/sites/default/files/upm-binaries/48365_Browne_chapter_1.pdf. 3. Education and conflict: research, policy and practice http://www.fmreview.org/FMRpdfs/EducationSupplement/full.pdf. 4. Conflict Assessment Framework, United States Agency for International Development, Juny 2012, pp. 9-44. 5. Investing in Cultural Diversity and Intercultural Dialogue. UNESCO World Report , Paris, UNESCO 2009, pp. 31-64, 95-157. 6. Intercultural Communication, CINFO, Bienne 2007. 7. Moghaddam F.M., Multiculturalism and Intergroup Relations: Psychological Implications for Democracy in Global Context, Amer Psychological Assn, 2007. 8. Wagschal, U., Schwank N., Trinn Ch., Croissant A., Culture and Conflict in Global Perspective, Bertelsmann Stiftung 2010. |
|
Uwagi: |
Zajęcia odbywają się w czasie rzeczywistym, tj. zgodnie z planem; w aplikacji Teams. Link zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a7c4ef3d9763c48fd9c43db34cf4a5374%40thread.tacv2/conversations?groupId=a1bfdad8-4a82-484a-a730-1d88ea4fe315&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Kod zespołu: 8o4tl7g Metody kształcenia: wykład, prezentacja, dyskusja, pokaz filmu, rozwiązywanie sytuacji problemowych, praca z tekstem Nakład pracy studenta: - liczba godzin kontaktowych - 12 - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 15 - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 20 - liczba godzin przeznaczonych na inne zadania - 3 (platforma e-learningowa) Sumaryczna liczba punktów ECTS -2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ewa Dąbrowa | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.