Contemporary Environmental Education
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-0F-CEE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Contemporary Environmental Education |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: |
Problemy współczesnej edukacji - konw. w jęz. obcym - I rok, 2 sem. PE (II st. st. stac.) - 1 obow. Problemy współczesnej edukacji - konw. w jęz. obcym - II rok, 3 sem PE (II st. st. stac.) - 1 obow. Społeczne problemy współcz. świata - konw. w jęz. obcym - I rok PC (II st. st. stac.) - 1 obow. Społeczne problemy współcz. świata - konw. w jęz. obcym - II rok PC (II st. st. stac.) - 1 obow. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Zajęcia poświęcone będą problematyce ochrony środowiska naturalnego, w szczególności świadomości ekologicznej oraz współczesnej edukacji ekologicznej, zarówno formalnej jak i nieformalnej. Przedmiotem zajęć będą również najbardziej aktualne problemy i wyzwania związane ze zmianami klimatycznymi, oraz współczesne ruchy proekologiczne, w tym ruchy młodzieżowe i uczniowskie, oraz badania nad świadomością ekologiczną w Polsce i na świecie. Pomiar efektów kształcenia: Aktywność na zajęciach Przygotowanie i prezentacja projektu warsztatów |
Pełny opis: |
Tradycyjne wyobrażenia o przyrodzie a współczesna ekologia Wieloznaczność pojęć „ekolog”, „ekologia”, „enwironmentalista” Zrównoważony rozwój – ekologia w kontekście kwestii ekonomicznych i problemów społecznych współczesnego świata. Diagnozy Raportów IPCC – globalne ocieplenie itd. Formalna edukacja ekologiczna w Europie i w Polsce Edukacja ekologiczna w kampaniach społecznych w Polsce i na świecie Przekonania, wiedza i zachowania ekologiczne w badaniach Współczesne ruchy ekologiczne. Ruch Grety Thunberg i protesty młodzieży Obraz i rola natury w literaturze dziecięcej Prezentacja pojektów dotyczące edukacyjnych działań ekologicznych. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Anderson, Mark. W., (2012). The New Ecological Paradigm, NEP Scale. The Berkshire Encyclopedia of Sustainability: Measurements, Indicators and Research Methods for Sustainability, s. 260-262. Bechtel R.B., Churchman A. (2002), Handbook of Environmental Psychology, John Wiley & Sons Inc. Ciążela A., Tuszyńska L., (2019), Knowledge of social campaigns regarding environmental protection among pedagogy students, Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia IX, 9, pp. 34-48. Literatura uzupełniająca: Heneghan L. (2018), Beasts at bedtime: revealing the environmental wisdom in children's literature, London : The University of Chicago Press. |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność na zajęciach Przygotowanie i prezentacja projektu warsztatów |
Praktyki zawodowe: |
Nakład pracy studenta: 15 h -zajęcia, 35 h - przygotowanie do zajęć, w tym przygotowanie warsztatów Punkty ECTS: 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 12 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ariadna Ciążela | |
Prowadzący grup: | Ariadna Ciążela | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Pomiar efektów kształcenia: aktywny udział w zajęciach oraz przygotowanie projektu warsztatów |
|
Pełny opis: |
Wieloznaczność pojęć „ekolog”, „ekologia”, „enwironmentalista” Zrównoważony rozwój – ekologia w kontekście kwestii ekonomicznych i problemów społecznych współczesnego świata. Diagnozy Raportów IPCC – globalne ocieplenie itd. Formalna edukacja ekologiczna w Europie i w Polsce Edukacja ekologiczna w kampaniach społecznych w Polsce i na świecie Przekonania, wiedza i zachowania ekologiczne w badaniach Współczesne ruchy ekologiczne. Ruch Grety Thunberg i protesty młodzieży Obraz i rola natury w literaturze dziecięcej Prezentacja pojektów dotyczące edukacyjnych działań ekologiczny |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Anderson, Mark. W., (2012). The New Ecological Paradigm, NEP Scale. The Berkshire Encyclopedia of Sustainability: Measurements, Indicators and Research Methods for Sustainability, s. 260-262. Bechtel R.B., Churchman A. (2002), Handbook of Environmental Psychology, John Wiley & Sons Inc. Ciążela A., Tuszyńska L., (2019), Knowledge of social campaigns regarding environmental protection among pedagogy students, Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia IX, 9, pp. 34-48. Literatura uzupełniająca: Heneghan L. (2018), Beasts at bedtime: revealing the environmental wisdom in children's literature, London : The University of Chicago Press. |
|
Uwagi: |
Metody: Praca z tekstem i filmem dokumentalnym, praca w grupach, dyskusja Nakład pracy studenta: 15 h -udział w zajęciach, 35h - przygotowanie do zajęć, przygotowanie warsztatów Punkty ECTS: 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 12 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ariadna Ciążela | |
Prowadzący grup: | Ariadna Ciążela | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Pomiar efektów kształcenia: aktywny udział w zajęciach oraz przygotowanie projektu warsztatów |
|
Pełny opis: |
Wieloznaczność pojęć „ekolog”, „ekologia”, „enwironmentalista” Zrównoważony rozwój – ekologia w kontekście kwestii ekonomicznych i problemów społecznych współczesnego świata. Diagnozy Raportów IPCC – globalne ocieplenie itd. Formalna edukacja ekologiczna w Europie i w Polsce Edukacja ekologiczna w kampaniach społecznych w Polsce i na świecie Przekonania, wiedza i zachowania ekologiczne w badaniach Współczesne ruchy ekologiczne. Ruch Grety Thunberg i protesty młodzieży Obraz i rola natury w literaturze dziecięcej Prezentacja pojektów dotyczące edukacyjnych działań ekologicznych. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Anderson, Mark. W., (2012). The New Ecological Paradigm, NEP Scale. The Berkshire Encyclopedia of Sustainability: Measurements, Indicators and Research Methods for Sustainability, s. 260-262. Bechtel R.B., Churchman A. (2002), Handbook of Environmental Psychology, John Wiley & Sons Inc. Ciążela A., Tuszyńska L., (2019), Knowledge of social campaigns regarding environmental protection among pedagogy students, Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia IX, 9, pp. 34-48. Literatura uzupełniająca: Heneghan L. (2018), Beasts at bedtime: revealing the environmental wisdom in children's literature, London : The University of Chicago Press. |
|
Uwagi: |
Metody: Praca z tekstem i filmem dokumentalnym, praca w grupach, dyskusja Nakład pracy studenta: 15 h -udział w zajęciach, 35h - przygotowanie do zajęć, przygotowanie warsztatów Punkty ECTS: 2 Link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aac6b6fa5035248b4a0f59d2e7a2cdd8a%40thread.tacv2/conversations?groupId=4fbd25fd-36b8-46d1-a0de-32539a63d555&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ariadna Ciążela | |
Prowadzący grup: | Ariadna Ciążela | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Pomiar efektów kształcenia: aktywny udział w zajęciach oraz przygotowanie projektu warsztatów |
|
Pełny opis: |
Tradycyjne wyobrażenia o przyrodzie a współczesna ekologia Wieloznaczność pojęć „ekolog”, „ekologia”, „enwironmentalista” Zrównoważony rozwój – ekologia w kontekście kwestii ekonomicznych i problemów społecznych współczesnego świata. Diagnozy Raportów IPCC – globalne ocieplenie itd. Formalna edukacja ekologiczna w Europie i w Polsce Edukacja ekologiczna w kampaniach społecznych w Polsce i na świecie Przekonania, wiedza i zachowania ekologiczne w badaniach Współczesne ruchy ekologiczne. Ruch Grety Thunberg i protesty młodzieży Obraz i rola natury w literaturze dziecięcej Prezentacja pojektów dotyczące edukacyjnych działań ekologicznych. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Anderson, Mark. W., (2012). The New Ecological Paradigm, NEP Scale. The Berkshire Encyclopedia of Sustainability: Measurements, Indicators and Research Methods for Sustainability, s. 260-262. Bechtel R.B., Churchman A. (2002), Handbook of Environmental Psychology, John Wiley & Sons Inc. Ciążela A., Tuszyńska L., (2019), Knowledge of social campaigns regarding environmental protection among pedagogy students, Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia IX, 9, pp. 34-48. Literatura uzupełniająca: Heneghan L. (2018), Beasts at bedtime: revealing the environmental wisdom in children's literature, London : The University of Chicago Press. |
|
Uwagi: |
Metody: Praca z tekstem i filmem dokumentalnym, praca w grupach, dyskusja Nakład pracy studenta: 15 h -udział w zajęciach, 35h - przygotowanie do zajęć, przygotowanie warsztatów Punkty ECTS: 2 Link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3adde3d40bb1e944f1a8c90b18ec252a55%40thread.tacv2/conversations?groupId=cd3e19d8-76e9-49ee-be9f-99b0fba1d8cf&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ariadna Ciążela | |
Prowadzący grup: | Ariadna Ciążela | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia poświęcone będą problematyce ochrony środowiska naturalnego, w szczególności świadomości ekologicznej oraz współczesnej edukacji ekologicznej, zarówno formalnej jak i nieformalnej. Przedmiotem zajęć będą również najbardziej aktualne problemy i wyzwania związane ze zmianami klimatycznymi, oraz współczesne ruchy proekologiczne, w tym ruchy młodzieżowe i uczniowskie, oraz badania nad świadomością ekologiczną w Polsce i na świecie. Pomiar efektów kształcenia: Aktywność na zajęciach Przygotowanie i prezentacja projektu warsztatów |
|
Pełny opis: |
Tradycyjne wyobrażenia o przyrodzie a współczesna ekologia Wieloznaczność pojęć „ekolog”, „ekologia”, „enwironmentalista” Zrównoważony rozwój – ekologia w kontekście kwestii ekonomicznych i problemów społecznych współczesnego świata. Diagnozy Raportów IPCC – globalne ocieplenie itd. Formalna edukacja ekologiczna w Europie i w Polsce Edukacja ekologiczna w kampaniach społecznych w Polsce i na świecie Przekonania, wiedza i zachowania ekologiczne w badaniach Współczesne ruchy ekologiczne. Ruch Grety Thunberg i protesty młodzieży Obraz i rola natury w literaturze dziecięcej Prezentacja pojektów dotyczące edukacyjnych działań ekologicznych. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Anderson, Mark. W., (2012). The New Ecological Paradigm, NEP Scale. The Berkshire Encyclopedia of Sustainability: Measurements, Indicators and Research Methods for Sustainability, s. 260-262. Bechtel R.B., Churchman A. (2002), Handbook of Environmental Psychology, John Wiley & Sons Inc. Ciążela A., Tuszyńska L., (2019), Knowledge of social campaigns regarding environmental protection among pedagogy students, Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia IX, 9, pp. 34-48. Literatura uzupełniająca: Heneghan L. (2018), Beasts at bedtime: revealing the environmental wisdom in children's literature, London : The University of Chicago Press. |
|
Uwagi: |
Metody: Praca z tekstem i filmem dokumentalnym, praca w grupach, dyskusja Nakład pracy studenta: 15 h -udział w zajęciach, 35h - przygotowanie do zajęć, przygotowanie warsztatów Punkty ECTS: 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ariadna Ciążela | |
Prowadzący grup: | Ariadna Ciążela | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Zajęcia poświęcone problematyce ochrony środowiska naturalnego, w szczególności świadomości ekologicznej oraz współczesnej edukacji ekologicznej, zarówno formalnej jak i nieformalnej. Przedmiotem zajęć będą również najbardziej aktualne problemy i wyzwania związane ze zmianami klimatycznymi, oraz współczesne ruchy proekologiczne, w tym ruchy młodzieżowe i uczniowskie, oraz badania nad świadomością ekologiczną w Polsce i na świecie. Pomiar efektów kształcenia: Aktywność na zajęciach Przygotowanie i prezentacja projektu warsztatów |
|
Pełny opis: |
Wieloznaczność pojęć „ekolog”, „ekologia”, „enwironmentalista” Zrównoważony rozwój – ekologia w kontekście kwestii ekonomicznych i problemów społecznych współczesnego świata. Diagnozy Raportów IPCC – globalne ocieplenie itd. Formalna edukacja ekologiczna w Europie i w Polsce Edukacja ekologiczna w kampaniach społecznych w Polsce i na świecie Przekonania, wiedza i zachowania ekologiczne w badaniach Współczesne ruchy ekologiczne. Ruch Grety Thunberg i protesty młodzieży Obraz i rola natury w literaturze dziecięcej Prezentacja pojektów dotyczące edukacyjnych działań ekologicznych. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Anderson, Mark. W., (2012). The New Ecological Paradigm, NEP Scale. The Berkshire Encyclopedia of Sustainability: Measurements, Indicators and Research Methods for Sustainability, s. 260-262. Bechtel R.B., Churchman A. (2002), Handbook of Environmental Psychology, John Wiley & Sons Inc. Ciążela A., Tuszyńska L., (2019), Knowledge of social campaigns regarding environmental protection among pedagogy students, Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia IX, 9, pp. 34-48. Literatura uzupełniająca: Heneghan L. (2018), Beasts at bedtime: revealing the environmental wisdom in children's literature, London : The University of Chicago Press. |
|
Uwagi: |
Metody: Praca z tekstem i filmem dokumentalnym, praca w grupach, dyskusja Nakład pracy studenta: 15 h -udział w zajęciach, 35h - przygotowanie do zajęć, przygotowanie warsztatów Punkty ECTS: 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN KON
KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 26 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ariadna Ciążela | |
Prowadzący grup: | Ariadna Ciążela | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia poświęcone problematyce ochrony środowiska naturalnego, w szczególności świadomości ekologicznej oraz współczesnej edukacji ekologicznej, zarówno formalnej jak i nieformalnej. Przedmiotem zajęć będą również najbardziej aktualne problemy i wyzwania związane ze zmianami klimatycznymi, oraz współczesne ruchy proekologiczne, w tym ruchy młodzieżowe i uczniowskie, oraz badania nad świadomością ekologiczną w Polsce i na świecie. Pomiar efektów kształcenia: Aktywność na zajęciach Przygotowanie i prezentacja projektu warsztatów |
|
Pełny opis: |
Wieloznaczność pojęć „ekolog”, „ekologia”, „enwironmentalista” Zrównoważony rozwój – ekologia w kontekście kwestii ekonomicznych i problemów społecznych współczesnego świata. Diagnozy Raportów IPCC – globalne ocieplenie itd. Formalna edukacja ekologiczna w Europie i w Polsce Edukacja ekologiczna w kampaniach społecznych w Polsce i na świecie Przekonania, wiedza i zachowania ekologiczne w badaniach Współczesne ruchy ekologiczne. Ruch Grety Thunberg i protesty młodzieży Obraz i rola natury w literaturze dziecięcej Prezentacja pojektów dotyczące edukacyjnych działań ekologicznych. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Anderson, Mark. W., (2012). The New Ecological Paradigm, NEP Scale. The Berkshire Encyclopedia of Sustainability: Measurements, Indicators and Research Methods for Sustainability, s. 260-262. Bechtel R.B., Churchman A. (2002), Handbook of Environmental Psychology, John Wiley & Sons Inc. Ciążela A., Tuszyńska L., (2019), Knowledge of social campaigns regarding environmental protection among pedagogy students, Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia IX, 9, pp. 34-48. Literatura uzupełniająca: Heneghan L. (2018), Beasts at bedtime: revealing the environmental wisdom in children's literature, London : The University of Chicago Press. |
|
Uwagi: |
Metody: Praca z tekstem i filmem dokumentalnym, praca w grupach, dyskusja Nakład pracy studenta: 15 h -udział w zajęciach, 35h - przygotowanie do zajęć, przygotowanie warsztatów Punkty ECTS: 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.