Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Contemporary Environmental Education

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-0F-CEE
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Contemporary Environmental Education
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy: Problemy współczesnej edukacji - konw. w jęz. obcym - I rok, 2 sem. PE (II st. st. stac.) - 1 obow.
Problemy współczesnej edukacji - konw. w jęz. obcym - II rok, 3 sem PE (II st. st. stac.) - 1 obow.
Społeczne problemy współcz. świata - konw. w jęz. obcym - I rok PC (II st. st. stac.) - 1 obow.
Społeczne problemy współcz. świata - konw. w jęz. obcym - II rok PC (II st. st. stac.) - 1 obow.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Zajęcia poświęcone będą problematyce ochrony środowiska naturalnego, w szczególności świadomości ekologicznej oraz współczesnej edukacji ekologicznej, zarówno formalnej jak i nieformalnej. Przedmiotem zajęć będą również najbardziej aktualne problemy i wyzwania związane ze zmianami klimatycznymi, oraz współczesne ruchy proekologiczne, w tym ruchy młodzieżowe i uczniowskie, oraz badania nad świadomością ekologiczną w Polsce i na świecie.

Pomiar efektów kształcenia:

Aktywność na zajęciach

Przygotowanie i prezentacja projektu warsztatów

Pełny opis:

Tradycyjne wyobrażenia o przyrodzie a współczesna ekologia

Wieloznaczność pojęć „ekolog”, „ekologia”, „enwironmentalista”

Zrównoważony rozwój – ekologia w kontekście kwestii ekonomicznych i problemów społecznych współczesnego świata.

Diagnozy Raportów IPCC – globalne ocieplenie itd.

Formalna edukacja ekologiczna w Europie i w Polsce

Edukacja ekologiczna w kampaniach społecznych w Polsce i na świecie

Przekonania, wiedza i zachowania ekologiczne w badaniach

Współczesne ruchy ekologiczne. Ruch Grety Thunberg i protesty młodzieży

Obraz i rola natury w literaturze dziecięcej

Prezentacja pojektów dotyczące edukacyjnych działań ekologicznych.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Anderson, Mark. W., (2012). The New Ecological Paradigm, NEP Scale. The Berkshire Encyclopedia of Sustainability: Measurements, Indicators and Research Methods for Sustainability, s. 260-262.

Bechtel R.B., Churchman A. (2002), Handbook of Environmental Psychology, John Wiley & Sons Inc.

Ciążela A., Tuszyńska L., (2019), Knowledge of social campaigns regarding environmental protection among pedagogy students, Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia IX, 9, pp. 34-48.

Literatura uzupełniająca:

Heneghan L. (2018), Beasts at bedtime: revealing the environmental wisdom in children's literature, London : The University of Chicago Press.

Metody i kryteria oceniania:

Aktywność na zajęciach

Przygotowanie i prezentacja projektu warsztatów

Praktyki zawodowe:

Nakład pracy studenta:

15 h -zajęcia, 35 h - przygotowanie do zajęć, w tym przygotowanie warsztatów

Punkty ECTS: 2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 12 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ariadna Ciążela
Prowadzący grup: Ariadna Ciążela
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Pomiar efektów kształcenia:

aktywny udział w zajęciach oraz przygotowanie projektu warsztatów

Pełny opis:

Wieloznaczność pojęć „ekolog”, „ekologia”, „enwironmentalista”

Zrównoważony rozwój – ekologia w kontekście kwestii ekonomicznych i problemów społecznych współczesnego świata.

Diagnozy Raportów IPCC – globalne ocieplenie itd.

Formalna edukacja ekologiczna w Europie i w Polsce

Edukacja ekologiczna w kampaniach społecznych w Polsce i na świecie

Przekonania, wiedza i zachowania ekologiczne w badaniach

Współczesne ruchy ekologiczne. Ruch Grety Thunberg i protesty młodzieży

Obraz i rola natury w literaturze dziecięcej

Prezentacja pojektów dotyczące edukacyjnych działań ekologiczny

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Anderson, Mark. W., (2012). The New Ecological Paradigm, NEP Scale. The Berkshire Encyclopedia of Sustainability: Measurements, Indicators and Research Methods for Sustainability, s. 260-262.

Bechtel R.B., Churchman A. (2002), Handbook of Environmental Psychology, John Wiley & Sons Inc.

Ciążela A., Tuszyńska L., (2019), Knowledge of social campaigns regarding environmental protection among pedagogy students, Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia IX, 9, pp. 34-48.

Literatura uzupełniająca:

Heneghan L. (2018), Beasts at bedtime: revealing the environmental wisdom in children's literature, London : The University of Chicago Press.

Uwagi:

Metody:

Praca z tekstem i filmem dokumentalnym, praca w grupach, dyskusja

Nakład pracy studenta:

15 h -udział w zajęciach, 35h - przygotowanie do zajęć, przygotowanie warsztatów

Punkty ECTS: 2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 12 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ariadna Ciążela
Prowadzący grup: Ariadna Ciążela
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Pomiar efektów kształcenia:

aktywny udział w zajęciach oraz przygotowanie projektu warsztatów

Pełny opis:

Wieloznaczność pojęć „ekolog”, „ekologia”, „enwironmentalista”

Zrównoważony rozwój – ekologia w kontekście kwestii ekonomicznych i problemów społecznych współczesnego świata.

Diagnozy Raportów IPCC – globalne ocieplenie itd.

Formalna edukacja ekologiczna w Europie i w Polsce

Edukacja ekologiczna w kampaniach społecznych w Polsce i na świecie

Przekonania, wiedza i zachowania ekologiczne w badaniach

Współczesne ruchy ekologiczne. Ruch Grety Thunberg i protesty młodzieży

Obraz i rola natury w literaturze dziecięcej

Prezentacja pojektów dotyczące edukacyjnych działań ekologicznych.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Anderson, Mark. W., (2012). The New Ecological Paradigm, NEP Scale. The Berkshire Encyclopedia of Sustainability: Measurements, Indicators and Research Methods for Sustainability, s. 260-262.

Bechtel R.B., Churchman A. (2002), Handbook of Environmental Psychology, John Wiley & Sons Inc.

Ciążela A., Tuszyńska L., (2019), Knowledge of social campaigns regarding environmental protection among pedagogy students, Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia IX, 9, pp. 34-48.

Literatura uzupełniająca:

Heneghan L. (2018), Beasts at bedtime: revealing the environmental wisdom in children's literature, London : The University of Chicago Press.

Uwagi:

Metody:

Praca z tekstem i filmem dokumentalnym, praca w grupach, dyskusja

Nakład pracy studenta:

15 h -udział w zajęciach, 35h - przygotowanie do zajęć, przygotowanie warsztatów

Punkty ECTS: 2

Link do zespołu:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aac6b6fa5035248b4a0f59d2e7a2cdd8a%40thread.tacv2/conversations?groupId=4fbd25fd-36b8-46d1-a0de-32539a63d555&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ariadna Ciążela
Prowadzący grup: Ariadna Ciążela
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Pomiar efektów kształcenia:

aktywny udział w zajęciach oraz przygotowanie projektu warsztatów

Pełny opis:

Tradycyjne wyobrażenia o przyrodzie a współczesna ekologia

Wieloznaczność pojęć „ekolog”, „ekologia”, „enwironmentalista”

Zrównoważony rozwój – ekologia w kontekście kwestii ekonomicznych i problemów społecznych współczesnego świata.

Diagnozy Raportów IPCC – globalne ocieplenie itd.

Formalna edukacja ekologiczna w Europie i w Polsce

Edukacja ekologiczna w kampaniach społecznych w Polsce i na świecie

Przekonania, wiedza i zachowania ekologiczne w badaniach

Współczesne ruchy ekologiczne. Ruch Grety Thunberg i protesty młodzieży

Obraz i rola natury w literaturze dziecięcej

Prezentacja pojektów dotyczące edukacyjnych działań ekologicznych.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Anderson, Mark. W., (2012). The New Ecological Paradigm, NEP Scale. The Berkshire Encyclopedia of Sustainability: Measurements, Indicators and Research Methods for Sustainability, s. 260-262.

Bechtel R.B., Churchman A. (2002), Handbook of Environmental Psychology, John Wiley & Sons Inc.

Ciążela A., Tuszyńska L., (2019), Knowledge of social campaigns regarding environmental protection among pedagogy students, Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia IX, 9, pp. 34-48.

Literatura uzupełniająca:

Heneghan L. (2018), Beasts at bedtime: revealing the environmental wisdom in children's literature, London : The University of Chicago Press.

Uwagi:

Metody:

Praca z tekstem i filmem dokumentalnym, praca w grupach, dyskusja

Nakład pracy studenta:

15 h -udział w zajęciach, 35h - przygotowanie do zajęć, przygotowanie warsztatów

Punkty ECTS: 2

Link do zespołu:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3adde3d40bb1e944f1a8c90b18ec252a55%40thread.tacv2/conversations?groupId=cd3e19d8-76e9-49ee-be9f-99b0fba1d8cf&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ariadna Ciążela
Prowadzący grup: Ariadna Ciążela
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zajęcia poświęcone będą problematyce ochrony środowiska naturalnego, w szczególności świadomości ekologicznej oraz współczesnej edukacji ekologicznej, zarówno formalnej jak i nieformalnej. Przedmiotem zajęć będą również najbardziej aktualne problemy i wyzwania związane ze zmianami klimatycznymi, oraz współczesne ruchy proekologiczne, w tym ruchy młodzieżowe i uczniowskie, oraz badania nad świadomością ekologiczną w Polsce i na świecie.

Pomiar efektów kształcenia:

Aktywność na zajęciach

Przygotowanie i prezentacja projektu warsztatów

Pełny opis:

Tradycyjne wyobrażenia o przyrodzie a współczesna ekologia

Wieloznaczność pojęć „ekolog”, „ekologia”, „enwironmentalista”

Zrównoważony rozwój – ekologia w kontekście kwestii ekonomicznych i problemów społecznych współczesnego świata.

Diagnozy Raportów IPCC – globalne ocieplenie itd.

Formalna edukacja ekologiczna w Europie i w Polsce

Edukacja ekologiczna w kampaniach społecznych w Polsce i na świecie

Przekonania, wiedza i zachowania ekologiczne w badaniach

Współczesne ruchy ekologiczne. Ruch Grety Thunberg i protesty młodzieży

Obraz i rola natury w literaturze dziecięcej

Prezentacja pojektów dotyczące edukacyjnych działań ekologicznych.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Anderson, Mark. W., (2012). The New Ecological Paradigm, NEP Scale. The Berkshire Encyclopedia of Sustainability: Measurements, Indicators and Research Methods for Sustainability, s. 260-262.

Bechtel R.B., Churchman A. (2002), Handbook of Environmental Psychology, John Wiley & Sons Inc.

Ciążela A., Tuszyńska L., (2019), Knowledge of social campaigns regarding environmental protection among pedagogy students, Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia IX, 9, pp. 34-48.

Literatura uzupełniająca:

Heneghan L. (2018), Beasts at bedtime: revealing the environmental wisdom in children's literature, London : The University of Chicago Press.

Uwagi:

Metody:

Praca z tekstem i filmem dokumentalnym, praca w grupach, dyskusja

Nakład pracy studenta:

15 h -udział w zajęciach, 35h - przygotowanie do zajęć, przygotowanie warsztatów

Punkty ECTS: 2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ariadna Ciążela
Prowadzący grup: Ariadna Ciążela
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zajęcia poświęcone problematyce ochrony środowiska naturalnego, w szczególności świadomości ekologicznej oraz współczesnej edukacji ekologicznej, zarówno formalnej jak i nieformalnej. Przedmiotem zajęć będą również najbardziej aktualne problemy i wyzwania związane ze zmianami klimatycznymi, oraz współczesne ruchy proekologiczne, w tym ruchy młodzieżowe i uczniowskie, oraz badania nad świadomością ekologiczną w Polsce i na świecie.

Pomiar efektów kształcenia:

Aktywność na zajęciach

Przygotowanie i prezentacja projektu warsztatów

Pełny opis:

Wieloznaczność pojęć „ekolog”, „ekologia”, „enwironmentalista”

Zrównoważony rozwój – ekologia w kontekście kwestii ekonomicznych i problemów społecznych współczesnego świata.

Diagnozy Raportów IPCC – globalne ocieplenie itd.

Formalna edukacja ekologiczna w Europie i w Polsce

Edukacja ekologiczna w kampaniach społecznych w Polsce i na świecie

Przekonania, wiedza i zachowania ekologiczne w badaniach

Współczesne ruchy ekologiczne. Ruch Grety Thunberg i protesty młodzieży

Obraz i rola natury w literaturze dziecięcej

Prezentacja pojektów dotyczące edukacyjnych działań ekologicznych.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Anderson, Mark. W., (2012). The New Ecological Paradigm, NEP Scale. The Berkshire Encyclopedia of Sustainability: Measurements, Indicators and Research Methods for Sustainability, s. 260-262.

Bechtel R.B., Churchman A. (2002), Handbook of Environmental Psychology, John Wiley & Sons Inc.

Ciążela A., Tuszyńska L., (2019), Knowledge of social campaigns regarding environmental protection among pedagogy students, Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia IX, 9, pp. 34-48.

Literatura uzupełniająca:

Heneghan L. (2018), Beasts at bedtime: revealing the environmental wisdom in children's literature, London : The University of Chicago Press.

Uwagi:

Metody:

Praca z tekstem i filmem dokumentalnym, praca w grupach, dyskusja

Nakład pracy studenta:

15 h -udział w zajęciach, 35h - przygotowanie do zajęć, przygotowanie warsztatów

Punkty ECTS: 2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 26 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ariadna Ciążela
Prowadzący grup: Ariadna Ciążela
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zajęcia poświęcone problematyce ochrony środowiska naturalnego, w szczególności świadomości ekologicznej oraz współczesnej edukacji ekologicznej, zarówno formalnej jak i nieformalnej. Przedmiotem zajęć będą również najbardziej aktualne problemy i wyzwania związane ze zmianami klimatycznymi, oraz współczesne ruchy proekologiczne, w tym ruchy młodzieżowe i uczniowskie, oraz badania nad świadomością ekologiczną w Polsce i na świecie.

Pomiar efektów kształcenia:

Aktywność na zajęciach

Przygotowanie i prezentacja projektu warsztatów

Pełny opis:

Wieloznaczność pojęć „ekolog”, „ekologia”, „enwironmentalista”

Zrównoważony rozwój – ekologia w kontekście kwestii ekonomicznych i problemów społecznych współczesnego świata.

Diagnozy Raportów IPCC – globalne ocieplenie itd.

Formalna edukacja ekologiczna w Europie i w Polsce

Edukacja ekologiczna w kampaniach społecznych w Polsce i na świecie

Przekonania, wiedza i zachowania ekologiczne w badaniach

Współczesne ruchy ekologiczne. Ruch Grety Thunberg i protesty młodzieży

Obraz i rola natury w literaturze dziecięcej

Prezentacja pojektów dotyczące edukacyjnych działań ekologicznych.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Anderson, Mark. W., (2012). The New Ecological Paradigm, NEP Scale. The Berkshire Encyclopedia of Sustainability: Measurements, Indicators and Research Methods for Sustainability, s. 260-262.

Bechtel R.B., Churchman A. (2002), Handbook of Environmental Psychology, John Wiley & Sons Inc.

Ciążela A., Tuszyńska L., (2019), Knowledge of social campaigns regarding environmental protection among pedagogy students, Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia IX, 9, pp. 34-48.

Literatura uzupełniająca:

Heneghan L. (2018), Beasts at bedtime: revealing the environmental wisdom in children's literature, London : The University of Chicago Press.

Uwagi:

Metody:

Praca z tekstem i filmem dokumentalnym, praca w grupach, dyskusja

Nakład pracy studenta:

15 h -udział w zajęciach, 35h - przygotowanie do zajęć, przygotowanie warsztatów

Punkty ECTS: 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)