Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Building Family-School Partnerships

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-0F-BFS
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Building Family-School Partnerships
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Problemy współczesnej edukacji - konw. w jęz. obcym - II rok, 3 sem PE (II st. st. stac.) - 1 obow.
Społeczne problemy współcz. świata - konw. w jęz. obcym - II rok PC (II st. st. stac.) - 1 obow.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 24 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Wiatr
Prowadzący grup: Marta Wiatr
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Grading Criteria:

Submission of 80% of assignments

Pełny opis:

Children do better in school when their parents are involved in their education. Yet many schools struggle to engage parents. In this course, students will learn what parent involvement, family engagement, and family-school partnerships are as well as why and how they contribute to the success of students and schools. Students will get familiar with the Joyce Epstein Framework and Hoover-Dempsey&Sandler Model of Parental Involvement. Students will discuss various strategies, techniques, and methods for building family-school partnerships.

Literatura:

Epstein, J. L., & Dauber, S. L. (1989). Teacher attitudes and practices of parent involvement in inner-city elementary and middle schools. Report No. 32. In Research On Elementary & Middle Schools. Report No. 32.

Henderson, A. T., & Mapp, K. L. (2002). A new wave of evidence: The impact of school, family and community connections on study achievement. Southwest Educational Development Laboratory.

Hoover-Dempsey, K. V., & Sandler, H. M. (1997). Why do parents become involved in their children's education? Review of Educational Research, 6X1), 3 42. EJ548327.

Uwagi:

METHODS:

Współpraca ze studentkami i studentami na platformie Edmodo

(komunikacja, materiały, prezentacje, nagrane miniwykłady linki i zadania).

-Quizziz – sprawdziany z wiedzy

- Google Forms – sprawdziany z wiedzy

-Google Docs - współpraca w grupach

- Konsultacje indywidualne Skype, Whereby w godzinach dyżurów.

- Dyskusje – Slido

- Webex - spotkania on-line

Attendance - 15h

Reading - 10h

Assignments - 15h

40h - 2 pt ECTS

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 12 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Wiatr
Prowadzący grup: Marta Wiatr
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ab2b2c0ac95cf4bdf8a016685744e132b%40thread.tacv2/conversations?groupId=349ce078-e2c5-43f9-bc06-a193d10454cd&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis: (tylko po angielsku)

GRADING CRITERIA

Attendance – signing the attendance list

Submission of assignments* (prepared individually or in groups of 2-4 people)

* short notes summarizing your group discussions, short reflections on the discussed/presented topic or video, presentations, quizzes

Pełny opis: (tylko po angielsku)

Children do better in school when their parents are involved in their education. Yet many schools struggle to engage parents. In this course, students will learn what parent involvement, family engagement, and family-school partnerships are as well as why and how they contribute to the success of students and schools. Students will get familiar with the Joyce Epstein Framework and Hoover-Dempsey&Sandler Model of Parental Involvement. Students will discuss various strategies, techniques, and methods for building family-school partnerships.

Literatura: (tylko po angielsku)

Epstein, J. L., & Dauber, S. L. (1989). Teacher attitudes and practices of parent involvement in inner-city elementary and middle schools. Report No. 32. In Research On Elementary & Middle Schools. Report No. 32.

Henderson, A. T., & Mapp, K. L. (2002). A new wave of evidence: The impact of school, family and community connections on study achievement. Southwest Educational Development Laboratory.

Hoover-Dempsey, K. V., & Sandler, H. M. (1997). Why do parents become involved in their children's education? Review of Educational Research, 6X1), 3 42. EJ548327.

Uwagi: (tylko po angielsku)

METHODS

Online, real-time sessions.

Reading texts

Online group discussions, teamwork, peer-reviewing, team projects

Usage of different technological tools: TEAMS, Padlet, Flipgrid, Answergarden, Slido, GoolgeDocs, LucidChart, PeerStudio, Quizizz, etc.

COURSEWORK

Contact hours - 15h

Reading -15h

Assignments - 10h

40 h - 2 points ECTS

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Wiatr
Prowadzący grup: Marta Wiatr
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

GRADING CRITERIA

Attendance – signing the attendance list

Submission of assignments* (prepared individually or in groups of 2-4 people)

* short notes summarizing your group discussions, short reflections on the discussed/presented topic or video, presentations, quizzes

Pełny opis:

Children do better in school when their parents are involved in their education. Yet many schools struggle to engage parents. In this course, students will learn what parent involvement, family engagement, and family-school partnerships are as well as why and how they contribute to the success of students and schools. Students will get familiar with the Joyce Epstein Framework and Hoover-Dempsey&Sandler Model of Parental Involvement. Students will discuss various strategies, techniques, and methods for building family-school partnerships.

Literatura:

Epstein, J. L., & Dauber, S. L. (1989). Teacher attitudes and practices of parent involvement in inner-city elementary and middle schools. Report No. 32. In Research On Elementary & Middle Schools. Report No. 32.

Henderson, A. T., & Mapp, K. L. (2002). A new wave of evidence: The impact of school, family and community connections on study achievement. Southwest Educational Development Laboratory.

Hoover-Dempsey, K. V., & Sandler, H. M. (1997). Why do parents become involved in their children's education? Review of Educational Research, 6X1), 3 42. EJ548327.

Uwagi:

METHODS

Online, real-time sessions.

Reading texts

Online group discussions, teamwork, peer-reviewing, team projects

Usage of different technological tools: TEAMS, Padlet, Flipgrid, Answergarden, Slido, GoolgeDocs, LucidChart, PeerStudio, Quizizz, etc.

COURSEWORK

Contact hours - 15h

Reading -15h

Assignments - 10h

40 h - 2 points ECTS

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Wiatr
Prowadzący grup: Marta Wiatr
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a82KS6m1GChr8bLABn6sNcmarq1AP0n8MB6oG7fbqGTA1%40thread.tacv2/conversations?groupId=63d3a1ff-8cd5-4a1b-b68e-45cc4ae4d15f&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

GRADING CRITERIA

Attendance – signing the attendance list

Submission of assignments* (prepared individually or in groups of 2-4 people)

* short notes summarizing group discussions, short reflections on the discussed/presented topic or video, presentations, quizzes

Pełny opis:

Children do better in school when their parents are involved in their education. Yet many schools struggle to engage parents. In this course, students will learn

1) what parent involvement, family engagement, and family-school partnerships are as well as

2) why and how they contribute to the success of students and schools.

3) Students will get familiar with the Joyce Epstein Framework and

4) Hoover-Dempsey&Sandler Model of Parental Involvement.

5) Students will discuss various strategies, techniques, and methods for building family-school partnerships.

Literatura:

1) Epstein, J. L., & Dauber, S. L. (1989). Teacher attitudes and practices of parent involvement in inner-city elementary and middle schools. Report No. 32. In Research On Elementary & Middle Schools. Report No. 32.

2) Ferlazzo, L. (2009). Parent Involvement or Parent Engagement. Learning First Alliance. Retrieved from http://www.education.com/reference/article/parent-involvement/

3) Henderson, A. T., & Mapp, K. L. (2002). A new wave of evidence: The impact of school, family and community connections on study achievement. Southwest Educational Development Laboratory.

4) Hoover-Dempsey, K. V., & Sandler, H. M. (1997). Why do parents become involved in their children's education? Review of Educational Research, 6X1), 3 42. EJ548327.

5) Winthrop, B. R., Barton, A., Ershadi, M., & Ziegler, L. (2021). Collaborating to transform and improve education systems. A playbook for family-school engagement. The Brookings Institution.

6) Sengeh, D., & Winthrop, R. (2022). Transforming Education Systems Why, What , And How. Policy Brief. Washington DC: Brookings Institution.

Additional:

Wood, L., Bauman, E., Rudo, Z., & Dimock, V. (2017). How Family, School, and Community Engagement Can Improve Student Achievement and Influence School Reform. Washington DC: American Institutes for Research &Enellie Mae Education Foundation. Retrieved from www.air.org

SHS (n.d.). Parental Engagement Toolkit. London: School-Home Support.

Sheldon, B. S. B., & Jung, S. B. (2015). The Family Engagement Partnership. Student Outcome Evaluation.

Centers for Disease Control and Prevention. Parent Engagement: Strategies for Involving Parents in School Health. Atlanta, GA: U.S. Department of Health and Human Services; 2012.

Goodall, J., & Vorhaus, J. S. (2011). Review of Best Practice in Parental Engagement.

Brossard, M., Cardoso, M., Kamei, A., Mishra, S., Mizunoya, S., & Reuge, N. (2020). Parental Engagement in Children’s Learning: Insights for remote learning response during COVID-19. Florence. Retrieved from https://www.unicef-irc.org/publications/1091-parental-engagement-in-childrens-learning.html

Toole, L. O., Kiely, J., McGillacuddy, D., O’Brien, E. Z., & O’Keeffe, C. (n.d.). Parental Involvement, Engagement and Partnership in their Children’s Education during the Primary School Years. Dublin: Supporting Parents Supporting Childfren.

Parental Involvement Perceptions / Barriers And Strategies For Effective Engagement. (2010). School District of Philadelphia.

Mapp, K. L., & Kuttner, P. J. (2013). Partners in Education: A Dual Capacity-Building Framework for Family–School Partnerships.

Eskelsen, L., & Wiman, E. (2011). The power of family school community partnerships, 1–276.

Family, H. (2010). Parent – Teacher Conference Tip Sheets Parent – Teacher Conferences Tip Sheets, (October).

Uwagi:

METHODS

Reading texts

Group discussions, teamwork, peer reviewing, team projects

Usage of different technological tools: TEAMS, FeedbackFruits, Slido, Quizizz, etc.

COURSEWORK

Contact hours - 15h

Reading -15h

Assignments - 10h

40 h - 2 points ECTS

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 14 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Wiatr
Prowadzący grup: Marta Wiatr
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)