Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Between Blindness and Vision - Low Vision Therapy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-0F-BBV
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Between Blindness and Vision - Low Vision Therapy
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 12 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Antonina Adamowicz-Hummel
Prowadzący grup: Antonina Adamowicz-Hummel
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Warunki zaliczenia: zaliczenie zadań, zaliczenie pisemnego testu końcowego na minimum 60%.

Pełny opis:

This course focuses on the philosophy and practice of vision assessment and therapy in individuals with low vision. Emphasis is placed on:

Myths and stereotypes regarding low vision

Definitions, basic statistics and demographics of low vision

Philosophical approaches

Most common causes of low vision

Functional implications of most common eye pathologies

Acuity or/and field reduction (including personal experience under simulators)

Factors affecting visual functioning in low vision

Visual functions/skills

Assessment of a low vision individual

Low vision training

Environment assessment and modifications

Viewing with low vision devices – near, intermediate and distance

Literatura:

Required readings:

- Considerations for Low Vision Students in a Classroom.

https://www.tsbvi.edu/program-and-administrative-resources/3277-considerations-for-low-vision-students-in-a-classroom

- Optimizing the Learning Environment.

- Tips for Making Print More Readable, AFB

- Tips for Teachers and Teachers Aides.

- What Are Low Vision Optical Devices, VisionAware

http://www.visionaware.org/reading-low-vision-optical-devices

- What Is Low Vision. VisionAware. http://www.visionaware.org/info/your-eye-condition/eye-health/low-vision/123

- WHO Fact Sheet, October 2019:

https://www.who.int/en/news-room/fact-sheets/detail/blindness-and-visual-impairment

Recommended readings:

- Your Eyes. Better Sight Manual (2016). ICEVI, Haynes Publishing.

- Duffy, M., Maj, W. (2000) How to Asses and Adapt the Workplace for a Blind or Low Vision Person. In: Guidebook for Employers of Persons with Visual

Impairment. AWARE Europe Foundation, Warsaw. www.idn.org.pl/aware-europe (→ English → Publications → Chapter 3)

Uwagi:

Przesłano na grupowy adres mailowy i na indywidualne adresy mailowe:

- lektury, prezentacje i slajdy tekstowe oraz linki do dotychczas niezrealizowanych tematów (przedmiot 15-godz., do zawieszenia zajęć zrealizowano 8g);

- ćwiczenia językowe do wykonania w domu i uwagi dot. poprawienia błędów;

- przykładowe pytania zaliczeniowe i informacje o sposobie oraz terminie przeprowadzenia testu zaliczeniowego.

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 12 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Antonina Adamowicz-Hummel
Prowadzący grup: Antonina Adamowicz-Hummel
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

KRYTERIA ZALICZENIA PRZEDMIOTU:

- obecność na zajęciach - dopuszcza się nieobecność na 2g (13%) zajęć, nieobecność wymaga zaliczenia

- aktywność na zajęciach

- zaliczenie zadań

- zdanie testu końcowego (min. 60 % poprawnych odpowiedzi) – zaliczenie na ocenę

Pełny opis:

This course focuses on the philosophy and practice of vision assessment and therapy in individuals with low vision. Emphasis is placed on:

Myths and stereotypes regarding low vision

Definitions, basic statistics and demographics of low vision

Philosophical approaches

Most common causes of low vision

Functional implications of most common eye pathologies

Acuity or/and field reduction

Factors affecting visual functioning in low vision

Visual functions/skills

Assessment of a low vision individual

Low vision training

Environment assessment and modifications

Viewing with low vision devices – near, intermediate and distance

Literatura:

Required readings:

- Considerations for Low Vision Students in a Classroom.

https://www.tsbvi.edu/program-and-administrative-resources/3277-considerations-for-low-vision-students-in-a-classroom

- Low Vision and Blindness (2018) In: Treger A., Treger B., Special Education Vocabulary in Use. Podręcznik do nauki angielskiego słownictwa z zakresu pedagogiki specjalnej. Poltex, Warszawa, str. 41-57

- Optimizing the Learning Environment. SVRC Australia

- What Is Low Vision. VisionAware. http://www.visionaware.org/info/your-eye-condition/eye-health/low-vision/123

- WHO Fact Sheet, October 2019: https://www.who.int/en/news-room/fact-sheets/detail/blindness-and-visual-impairment

Recommended readings:

- Banks Ian (2016) Your eyes. Better sight manual. Haynes Publishing. Sparkford, England

- Duffy, M., Maj, W. (2000) How to Asses and Adapt the Workplace for a Blind or Low Vision Person. In: Guidebook for Employers of Persons with Visual Impairment. AWARE Europe Foundation, Warsaw. www.idn.org.pl/aware-europe (→ English → Publications → Chapter 3)

Uwagi:

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)