Between Blindness and Vision - Low Vision Therapy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-0F-BBV |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Between Blindness and Vision - Low Vision Therapy |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 12 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Antonina Adamowicz-Hummel | |
Prowadzący grup: | Antonina Adamowicz-Hummel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Warunki zaliczenia: zaliczenie zadań, zaliczenie pisemnego testu końcowego na minimum 60%. |
|
Pełny opis: |
This course focuses on the philosophy and practice of vision assessment and therapy in individuals with low vision. Emphasis is placed on: Myths and stereotypes regarding low vision Definitions, basic statistics and demographics of low vision Philosophical approaches Most common causes of low vision Functional implications of most common eye pathologies Acuity or/and field reduction (including personal experience under simulators) Factors affecting visual functioning in low vision Visual functions/skills Assessment of a low vision individual Low vision training Environment assessment and modifications Viewing with low vision devices – near, intermediate and distance |
|
Literatura: |
Required readings: - Considerations for Low Vision Students in a Classroom. https://www.tsbvi.edu/program-and-administrative-resources/3277-considerations-for-low-vision-students-in-a-classroom - Optimizing the Learning Environment. - Tips for Making Print More Readable, AFB - Tips for Teachers and Teachers Aides. - What Are Low Vision Optical Devices, VisionAware http://www.visionaware.org/reading-low-vision-optical-devices - What Is Low Vision. VisionAware. http://www.visionaware.org/info/your-eye-condition/eye-health/low-vision/123 - WHO Fact Sheet, October 2019: https://www.who.int/en/news-room/fact-sheets/detail/blindness-and-visual-impairment Recommended readings: - Your Eyes. Better Sight Manual (2016). ICEVI, Haynes Publishing. - Duffy, M., Maj, W. (2000) How to Asses and Adapt the Workplace for a Blind or Low Vision Person. In: Guidebook for Employers of Persons with Visual Impairment. AWARE Europe Foundation, Warsaw. www.idn.org.pl/aware-europe (→ English → Publications → Chapter 3) |
|
Uwagi: |
Przesłano na grupowy adres mailowy i na indywidualne adresy mailowe: - lektury, prezentacje i slajdy tekstowe oraz linki do dotychczas niezrealizowanych tematów (przedmiot 15-godz., do zawieszenia zajęć zrealizowano 8g); - ćwiczenia językowe do wykonania w domu i uwagi dot. poprawienia błędów; - przykładowe pytania zaliczeniowe i informacje o sposobie oraz terminie przeprowadzenia testu zaliczeniowego. Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 12 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Antonina Adamowicz-Hummel | |
Prowadzący grup: | Antonina Adamowicz-Hummel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
KRYTERIA ZALICZENIA PRZEDMIOTU: - obecność na zajęciach - dopuszcza się nieobecność na 2g (13%) zajęć, nieobecność wymaga zaliczenia - aktywność na zajęciach - zaliczenie zadań - zdanie testu końcowego (min. 60 % poprawnych odpowiedzi) – zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
This course focuses on the philosophy and practice of vision assessment and therapy in individuals with low vision. Emphasis is placed on: Myths and stereotypes regarding low vision Definitions, basic statistics and demographics of low vision Philosophical approaches Most common causes of low vision Functional implications of most common eye pathologies Acuity or/and field reduction Factors affecting visual functioning in low vision Visual functions/skills Assessment of a low vision individual Low vision training Environment assessment and modifications Viewing with low vision devices – near, intermediate and distance |
|
Literatura: |
Required readings: - Considerations for Low Vision Students in a Classroom. https://www.tsbvi.edu/program-and-administrative-resources/3277-considerations-for-low-vision-students-in-a-classroom - Low Vision and Blindness (2018) In: Treger A., Treger B., Special Education Vocabulary in Use. Podręcznik do nauki angielskiego słownictwa z zakresu pedagogiki specjalnej. Poltex, Warszawa, str. 41-57 - Optimizing the Learning Environment. SVRC Australia - What Is Low Vision. VisionAware. http://www.visionaware.org/info/your-eye-condition/eye-health/low-vision/123 - WHO Fact Sheet, October 2019: https://www.who.int/en/news-room/fact-sheets/detail/blindness-and-visual-impairment Recommended readings: - Banks Ian (2016) Your eyes. Better sight manual. Haynes Publishing. Sparkford, England - Duffy, M., Maj, W. (2000) How to Asses and Adapt the Workplace for a Blind or Low Vision Person. In: Guidebook for Employers of Persons with Visual Impairment. AWARE Europe Foundation, Warsaw. www.idn.org.pl/aware-europe (→ English → Publications → Chapter 3) |
|
Uwagi: |
Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.