Around Inclusive Education - Readiness of Regular Schools and Regular Teachers for Inclusion of Students with Multiple Disabilities
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-0F-AIE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Around Inclusive Education - Readiness of Regular Schools and Regular Teachers for Inclusion of Students with Multiple Disabilities |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
Konwersatorium w języku obcym - II rok PC - Rozbudowana terminologia specjalistyczna z zakresu pedagogiki, pedagogiki specjalnej, psychologii, socjologii i medycyny w języku obcym. - Doskonalenie konstrukcji gramatycznych stosowanych w językach obcych. - Zastosowanie konstrukcji gramatycznych i terminologii zawodowej do budowania swobodnych wypowiedzi. - Analiza tekstów naukowych w językach obcych. - Doskonalenie własnych umiejętności językowych. |
Efekty uczenia się: |
Konwersatorium w języku obcym - II rok PC Wiedza K_W01 Zna specjalistyczną terminologię obcojęzyczną używaną w pedagogice, pedagogice specjalnej, psychologii, socjologii i medycynie. Umiejętności K_U08 Potrafi w sposób spójny wypowiadać się w obcym języku na zróżnicowane tematy dotyczące swojej dziedziny studiów, wykorzystując rozbudowany zasób słownictwa specjalistycznego. K_U08 Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności językowe, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii. Kompetencje społeczne K_K03e Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności językowych, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się językowego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Grażyna Walczak | |
Prowadzący grup: | Mojca Lipec Stopar | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru zaliczenie z oceną na podstawie opracowanych zadań okreslonych przez osobę prowadzącą |
|
Pełny opis: |
- Edukacja włączająca – terminologia - Różne uwarunkowania edukacji włączającej - Modele wsparcia ,indywidualizacja, adaptacja programów dla dzieci z różnymi specjalnymi potrzebami itp. - Edukacja włączająca jako edukacja wysokiej jakości dla wszystkich - Dobre praktyki z zakresu edukacji włączającej |
|
Literatura: |
Edukacja włączająca w przedszkolu i szkole, I. Chrzanowska, G. Szumski (red. nauk.), Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Seria Naukowa, t. 7, Warszawa 2019. Publikacje Wydawnictwa FRSE: dostępna on line Od integracji do inkluzji : 30 lat edukacji integracyjnej –idea i rzeczywistość. Kulesza Ewa Maria, Al-Khamisy Danuta, Zalewska Paulina (red.), 2021, vol. 1, Warszawa, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, s.132-145, ISBN 978-83-66010-64-2: dostępna on-line |
|
Uwagi: |
Sposoby realizacji : konwersatorium w trybie zdalnym w aplikacji TEAMS LInk do zespołu bedzie podany w sylabusie najpózniej tydzień przed pierwszymi zajeciami, które odbeda się 26 listopada br w godz. 15.20 - 18.45 Kolejne terminy to: 10 grudnia , godz. 15.20 - 18.45 14 stycznia, godz. 15.20 - 18.45 21 stycznia, godz. 15.20- 18 LINK DO ZESPOŁU https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a5D2vs59isuzlkMMfhtmwqkDRUACjw3Qx4yXVc4Leelk1%40thread.tacv2/conversations?groupId=046996d6-69a6-45cb-948e-41ffb61bc96a&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Metody kształcenia: dyskusja, prezentacje , praca zdalna Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe (wykład) - 15g. Przygotowanie się do zajęć, lektury - 30 g. Inne formy (prace pisemne) - 15 g Liczba punktów ECTS: 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin, 220 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Grażyna Walczak | |
Prowadzący grup: | Mojca Lipec Stopar | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia Zaliczenie z oceną – test |
|
Pełny opis: |
- Edukacja włączająca – terminologia - Różne uwarunkowania edukacji włączającej - Modele wsparcia ,indywidualizacja, adaptacja programów dla dzieci z różnymi specjalnymi potrzebami itp. - Edukacja włączająca jako edukacja wysokiej jakości dla wszystkich - Dobre praktyki z zakresu edukacji włączającej |
|
Literatura: |
Edukacja włączająca w przedszkolu i szkole, I. Chrzanowska, G. Szumski (red. nauk.), Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Seria Naukowa, t. 7, Warszawa 2019. Publikacje Wydawnictwa FRSE: dostępna on line Od integracji do inkluzji : 30 lat edukacji integracyjnej –idea i rzeczywistość. Kulesza Ewa Maria, Al-Khamisy Danuta, Zalewska Paulina (red.), 2021, vol. 1, Warszawa, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, s.132-145, ISBN 978-83-66010-64-2: dostępna on-line Literatura uzupelniajaca bedzie podana w trakcie zajęc |
|
Uwagi: |
Stosowane metody Wykłady on line prof. Mojca Lipec Stopar z Uniwersytetu w Lubljanie Link do zespołu będzie podany najpóźniej tydzień przed pierwszym wykładem. https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ai90YgsXDHe5JQDj3d8KJIsRom3ewyRuvHqLtcny_61s1%40thread.tacv2/conversations?groupId=0badf874-e8c7-4b8f-99fb-375b56edf8a3&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Pierwszy wykład w formie zdalnej bedzie 4 grudnia w godz. 15.45 - 19. Konsultacje: !5 stycznia 2022, godz. 9-10.30 odbędą się w trybie zdalnym konsultacje z prof. M.Lipec Stopar; Test zaliczeniowy: 19 lutego 2022 Metody kształcenia: wykład, konwersacja, praca zdalna Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe (wykład) - 15g. Przygotowanie się do zajęć, lektury - 30 g. Inne formy (prace pisemne) - 10 g Liczba punktów ECTS: 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.