Activities of Daily Living with Visual Impairment
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-0F-ADL |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Activities of Daily Living with Visual Impairment |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
KRYTERIA ZALICZENIA PRZEDMIOTU: - obecność na zajęciach - dopuszcza się nieobecność na 2g (13%) zajęć, nieobecność wymaga zaliczenia - aktywność na zajęciach - zaliczenie zadań - zdanie testu końcowego (min. 60 % poprawnych odpowiedzi) – zaliczenie na ocenę |
Pełny opis: |
What do you do when you meet a visually impaired person Independent Living Skills - O&M and ADL Method of task analysis Alternative techniques in performing activities of daily living (ADL) Selected ADLs Applying toothpaste on a toothbrush Threading a needle, sewing on a button Managing money Pouring cold and hot liquids Eating Familiarizing oneself with / using a bathroom/toilet Basic Orientation and Mobility (O&M) skills Sighted guide |
Literatura: |
Required readings: - Adamowicz Hummel A. (2000)What Do You Do When You Meet a Blind or Low Vision Person? In Guidebook For Employers of Persons With Visual Impairment. AWARE Europe Foundation. http://www.idn.org.pl/aware-europe - Do It Yourself. Encouraging independence in children who are blind. (2003) Flavel, H. Lunn, C. Johnston (red.). Royal Blind Society, The University of Sydney, Sydney - excerpts. - Paul E. Ponchilla, Susan V.Ponchillia (1996) Common Principles for Daily Living Skills. In P.E.Ponchillia, S.V.Ponchillia, Foundations of Rehabilitation Teaching With Persons Who Are Blind or Visually Impaired. AFB Press, New York. Recommended readings: - Hey! What’s cooking? A kitchen curriculum for the parents of visually impaired children. Franziska Naughton and Sharon Sacks. http://www.tsbvi.edu/independent-living-skills/126-general/1070-hey-whats-cooking-a-kitchen-curriculum-for-the-parents-of-visually-impaired-children . Last updated Febr. 18, 2010 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 12 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Antonina Adamowicz-Hummel | |
Prowadzący grup: | Antonina Adamowicz-Hummel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Warunki zaliczenia: - obecność na - aktywność na zajęciach - zaliczenie zadań - zaliczenie pisemnego testu końcowego na minimum 60%. |
|
Pełny opis: |
What do you do when you meet a visually impaired person Independent Living Skills - O&M and ADL Method of task analysis Alternative techniques in performing activities of daily living (ADL) Selected ADLs Applying toothpaste on a toothbrush Threading a needle, sewing on a button Managing money Pouring cold and hot liquids Eating Familiarizing oneself with / using a bathroom/toilet Basic Orientation and Mobility (O&M) skills Sighted guide |
|
Literatura: |
Required readings: - Adamowicz Hummel A. (2000)What Do You Do When You Meet a Blind or Low Vision Person? In Guidebook For Employers of Persons With Visual Impairment. AWARE Europe Foundation. http://www.idn.org.pl/aware-europe - Do It Yourself. Encouraging independence in children who are blind. (2003) Flavel, H. Lunn, C. Johnston (red.). Royal Blind Society, The University of Sydney, Sydney - excerpts. - Paul E. Ponchilla, Susan V.Ponchillia (1996) Common Principles for Daily Living Skills. In P.E.Ponchillia, S.V.Ponchillia, Foundations of Rehabilitation Teaching With Persons Who Are Blind or Visually Impaired. AFB Press, New York. Recommended readings: - Hey! What’s cooking? A kitchen curriculum for the parents of visually impaired children. Franziska Naughton and Sharon Sacks. http://www.tsbvi.edu/independent-living-skills/126-general/1070-hey-whats-cooking-a-kitchen-curriculum-for-the-parents-of-visually-impaired-children . Last updated Febr. 18, 2010 |
|
Uwagi: |
Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 12 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Antonina Adamowicz-Hummel | |
Prowadzący grup: | Antonina Adamowicz-Hummel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
KRYTERIA ZALICZENIA PRZEDMIOTU: - obecność na zajęciach - dopuszcza się nieobecność na 2g (13%) zajęć, nieobecność wymaga zaliczenia - aktywność na zajęciach - zaliczenie zadań - zdanie testu końcowego (min. 60 % poprawnych odpowiedzi) – zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
What do you do when you meet a visually impaired person Independent Living Skills - O&M and ADL Method of task analysis Alternative techniques in performing activities of daily living (ADL) Selected ADLs Applying toothpaste on a toothbrush Threading a needle, sewing on a button Managing money Pouring cold and hot liquids Eating Familiarizing oneself with / using a bathroom/toilet Basic Orientation and Mobility (O&M) skills Sighted guide |
|
Literatura: |
Required readings: - Adamowicz Hummel A. (2000)What Do You Do When You Meet a Blind or Low Vision Person? In Guidebook For Employers of Persons With Visual Impairment. AWARE Europe Foundation. http://www.idn.org.pl/aware-europe - Do It Yourself. Encouraging independence in children who are blind. (2003) Flavel, H. Lunn, C. Johnston (red.). Royal Blind Society, The University of Sydney, Sydney - excerpts. - Paul E. Ponchilla, Susan V.Ponchillia (1996) Common Principles for Daily Living Skills. In P.E.Ponchillia, S.V.Ponchillia, Foundations of Rehabilitation Teaching With Persons Who Are Blind or Visually Impaired. AFB Press, New York. Recommended readings: - Hey! What’s cooking? A kitchen curriculum for the parents of visually impaired children. Franziska Naughton and Sharon Sacks. http://www.tsbvi.edu/independent-living-skills/126-general/1070-hey-whats-cooking-a-kitchen-curriculum-for-the-parents-of-visually-impaired-children . Last updated Febr. 18, 2010 |
|
Uwagi: |
Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Antonina Adamowicz-Hummel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.