American Art – American Landscape
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-0F-AAL |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | American Art – American Landscape |
Jednostka: | Instytut Edukacji Artystycznej |
Grupy: |
Konwersatoria w języku obcym - 3 sem. EP (II st. st. stac.) - 1 obow. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
W konwersatorium są omawiane i dyskutowane zagadnienia dotyczące sztuki amerykańskiej. Konwersatorium ma na celu stworzenie bezpiecznej przestrzeni dla studentów do ćwiczenia wypowiedzi w języku obcym na tematy sztuki i kultury. Zajęcia i rozmowa mają poszerzać horyzonty studenta, a także stymulować do szukania informacji, pogłębiania znajomości w dziedzinie sztuki w języku angielskim. |
Pełny opis: |
Konwersatorium „American Landscape” dotyczy aspektów sztuki amerykańskiej związanych z pejzażem. Ma na celu przybliżenie studentom mniej znanych w Polsce artystów i przykładów sztuki amerykańskiej, przedstawień krajobrazu Stanów Zjednoczonych. Tematy omawiane w trakcie trwania konwersatorium (15 x 2 godziny) nie prezentują tradycyjnego kursu amerykańskiej sztuki związanej z pejzażem. Omawiane będą i proponowane wybrane zjawiska i postaci artystów, w odwróconym porządku tj. zaczynając od przykładów współczesnych a kończąc na początkach malarstwa pejzażowego w Ameryce. Celem, poza przybliżaniem mniej znanych zjawisk artystycznych, jest poznawanie, poprzez bogaty materiał wizualny, motywów, tematów, różnych strategii i technik pracy związanej z naturą - w plenerze i w pracowni. Te zagadnienia studenci mogą odnosić do własnej pracy artystycznej i nawiązywać do nich w prezentacjach, które przygotowują. Mamy też przy okazji możliwość przebycia wyobrażonej podróży po Stanach Zjednoczonych. Przykładowe tematy Konwersatorium: „American Land Art Old and New”, “Alex Katz Landscapes”, “Ritchard Diebenkorn – from Abstracktion to Figuration and Back”, „David Hockney in America”, “Modernists New York”, „Precisionism and Industrial landscape”, “Winslow Homer – Man and Nature”, “Niagara falls by Frederic Church”, “Thomas “Yellowstone” Moran”, „Kindred Spirids – Thomas Cole and Asher Durand”. |
Literatura: |
Po każdych zajęciach studenci otrzymują dodatkowe materiały źródłowe rozwijające omawiany temat (materiały ilustracyjne, filmy do oglądania i artykuły do czytania online) zamieszczane na stronie grupy w MS Teams. Do dyspozycji mają też pliki prezentacji z wykładu. Przykładowe linki z których udostępniane są materiały dla studentów: Khan Academy https://www.khanacademy.org/humanities/art-1010https Smithsonian American Art Museum https://americanart.si.edu/ National Gallery of Art https://www.nga.gov/ Museum of Modern Art https://www.moma.org/ The Metropolitan Museum of Art https://www.metmuseum.org/ Art Institute of Chicagohttps://www.artic.edu/collection Tate Gallery https://www.tate.org.uk/ Andy Warhol Foundation https://warholfoundation.org/ |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student poznaje wiedzę przedmiotową wybranego zagadnienia sztuki kultury oraz związaną z tym zagadnieniem terminologię w języku obcym. Student poznaje formy obcojęzycznego dyskursu o sztuce i kulturze. Umiejętności Student czyta w języku obcym teksty dotyczące sztuki i kultury Student formułuje w języku obcym wypowiedzi dotyczące sztuki i kultury. Student potrafi poszukiwać w źródłach drukowanych i internetowych informacji w języku obcym z zakresu sztuki i kultury. Kompetencje społeczne Student komunikuje się w języku obcym na tematy dotyczące sztuki i kultury. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena odbywa się na podstawie obecności i aktywnego uczestnictwa w zajęciach a także na podstawie przygotowanej i przedstawionej w grupie prezentacji na wybrany przez siebie temat. Prezentacje odnoszą się do zjawisk, postaci lub dzieł sztuki związanych z omawianym tematem pejzażu w kontekście własnej pracy artystycznej i zainteresowań Prezentacje są publikowane na platformie grupy konwersatorium w MS Teams. Nie jest oceniana znajomość języka angielskiego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 13 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Stamm | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Stamm | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Janota-Bzowska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Stamm | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.