American Art – American Icons
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-0F-AAI |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | American Art – American Icons |
Jednostka: | Instytut Edukacji Artystycznej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
W konwersatorium są omawiane i dyskutowane zagadnienia dotyczące sztuki amerykańskiej. Konwersatorium ma na celu stworzenie bezpiecznej przestrzeni dla studentów do ćwiczenia wypowiedzi w języku obcym na tematy sztuki i kultury. Zajęcia i rozmowa mają poszerzać horyzonty studenta, a także stymulować do szukania informacji, pogłębiania znajomości w dziedzinie sztuki w języku angielskim. Prowadzący proponuje tematy zgodnie z zainteresowaniami grupy. Studenci także proponują w swoich prezentacjach interesujące ich „ikoniczne” zjawiska i dzieła sztuki i kultury. |
Pełny opis: |
Konwersatorium „American Icons” dotyczy ważnych dla amerykańskiej kultury dzieł sztuki, postaci artystów oraz zjawisk. Te dzieła i postaci są omawiane za pomocą dużej ilości materiału wizualnego, na konkretnych przykładach z udziałem studentów. Tematy omawiane w trakcie trwania konwersatorium (15 x 2 godziny) nie prezentują tradycyjnego kursu historii sztuki amerykańskiej, omawiają sztukę amerykańską poprzez pojedyncze dzieła lub zjawiska funkcjonujące w obszarze kultury amerykańskiej jako „ikoniczne”. Są to dzieła powszechnie znane albo przeciwnie, zjawiska funkcjonujące w amerykańskiej kulturze a mniej poza nią znane i rozpoznane. Przez pogłębienie analizy i poszerzenie perspektywy staramy się poznawać szersze zjawiska sztuki i kultury. Przykładowe tematy konwersatorium to: „Shaker Chair”( tradycja wczesnego wzornictwa związanej z purytańską sektą Shakerów), „Images of Native Americans” (przedstawienia Indian Amerykańskich tworzone przez osadników z Europy), „The Peacable Kingdom” (cykl przedstawień kwakierskiego malarza Edwarda Hicksa i początki kolonizacji Ameryki), „Niagara by Frederic Church”, „American Gothic”(o znanym obrazie Granta Wooda, jego genezie i recepcji oraz nieznanej twórczości tego artysty), „Cristina World by Andrew Wyeth”, Georgia O’Keeffe Flowers”, „Rothkos by Mark Rothko”, „Canyons by Robert Rauschenberg”, „Big Splash by David Hockney” (amerykańska twórczość Hockneya), „Andy Warhol and Ilya Kabakov early drawings”, „Nighthawks by Edward Hopper”, „Spiders by Louise Bourgeois”, „Subtelty by Kara Walker”, Burning Man Festival”. |
Literatura: |
Po każdych zajęciach studenci otrzymują dodatkowe materiały źródłowe rozwijające omawiany temat (materiały ilustracyjne, filmy do oglądania i artykuły do czytania online) zamieszczane na stronie grupy w MS Teams. Do dyspozycji mają też pliki prezentacji z wykładu. Przykładowe linki z których udostępniane są materiały dla studentów: Khan Academy https://www.khanacademy.org/humanities/art-1010https Smithsonian American Art Museum https://americanart.si.edu/ National Gallery of Art https://www.nga.gov/ Museum of Modern Art https://www.moma.org/ The Metropolitan Museum of Art https://www.metmuseum.org/ Art Institute of Chicagohttps://www.artic.edu/collection Tate Gallery https://www.tate.org.uk/ Andy Warhol Foundation https://warholfoundation.org/ |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student poznaje wiedzę przedmiotową wybranego zagadnienia sztuki kultury oraz związaną z tym zagadnieniem terminologię w języku obcym. Student poznaje formy obcojęzycznego dyskursu o sztuce i kulturze. Umiejętności: Student czyta w języku obcym teksty dotyczące sztuki i kultury Student formułuje w języku obcym wypowiedzi dotyczące sztuki i kultury. Student potrafi poszukiwać w źródłach drukowanych i internetowych informacji w języku obcym z zakresu sztuki i kultury. Kompetencje społeczne Student komunikuje się w języku obcym na tematy dotyczące sztuki i kultury. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena odbywa się na podstawie obecności i aktywnego uczestnictwa w zajęciach a także na podstawie przygotowanej i przedstawionej w grupie prezentacji na wybrany przez siebie temat. Prezentacje odnoszą się do zjawisk, postaci lub dzieł sztuki i kultury amerykańskiej ważnej dla studenta. Prezentacje są publikowane na platformie grupy konwersatorium w MS Teams. Nie jest oceniana znajomość języka angielskiego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 13 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Stamm | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Stamm | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Stamm | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Janota-Bzowska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Stamm | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.