Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zaburzenia psychiczne i zachowania u dzieci i młodzieży

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-ZPZ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zaburzenia psychiczne i zachowania u dzieci i młodzieży
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy: Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: psychologia kliniczna dzieci i młodzieży
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Szkolenie przeprowadzone zgodnie z Programem specjalizacji w Psychologii klinicznej, Program podstawowy dla osób posiadających tytuł zawodowy magistra na kierunku psychologia, CMKP Warszawa 2009

Pełny opis:

•Całościowe zaburzenia rozwojowe: autyzm, zespół Retta, zespół Aspergera.

•Zaburzenia lękowe, depresyjne, obsesyjno-kompulsywne, konwersyjne.

•Zaburzenia funkcjonowania społecznego: mutyzm, zaburzenia więzi, zaburzenia selektywnego przywiązania.

•Zaburzenia odżywiania.

•Zaburzenia hiperkinetyczne.

•Zaburzenia zachowania: zaburzenia opozycyjno-buntownicze, zachowania wyładowcze, samouszkodzenia.

•Zaburzenia psychotyczne,

•Zaburzenia psychiczne w chorobach somatycznych.

•Uzależnienie od alkoholu i substancji psychoaktywnych

•Zaburzenia w okresie adolescencji

W wyniku kształcenia psycholog nabędzie umiejętności:

•formułowania wstępnych hipotez diagnostycznych oraz weryfikacji tych hipotez •formułowania wstępnych programów terapeutycznych

Literatura:

1. Bradshaw J., Zrozumieć rodzinę, IPZiT, Warszawa, 1994.

2. Brzezińska A., Lutomski G., Smykowski B. (red.), Dziecko wśród rówieśników i dorosłych, Zysk i S-ka, Poznań, 1995.

3. Erikson E., Dzieciństwo i społeczeństwo, Rebis, Poznań, 1997.

4. Kościelska M., Oblicza upośledzenia, PWN, Warszawa, 1995.

5. Przetacznik-Gierowska M., Tyszkowa M., Psychologia rozwoju człowieka, PWN, Warszawa, 1996.

6. Namysłowska I., Terapia rodzin

7. Namysłowska I. (red.), Psychiatria Dzieci i Młodzieży, PWN, 2007

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)