Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychiatria dziecięca

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-YCH
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychiatria dziecięca
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy: Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i wsparcia rodziny
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

Wiedza

Ma podstawową, uporządkowaną wiedzę dotyczącą opieki psychiatrycznej nad dzieckiem zdrowym i chorym.

Student ma podstawową, uporządkowaną wiedzę na temat przyczyn, rodzajów z uwzględnieniem obowiązujących klasyfikacji zaburzeń i chorób psychicznych ICD-10 i ICD 11.

Posiada wiedzę na temat mechanizmów powstawania zaburzeń rozwojowych z uwzględnieniem zaburzeń więzi i relacji małego dziecka w odniesieniu do klasyfikacji DC-03R.

Zna problematykę zaburzeń emocji i zachowania u dzieci, psychohigieny, profilaktyki i wczesnego rozpoznawania zaburzeń rozwoju.

Zna rodzaje niepełnosprawności u dzieci i zaburzeń neurorozwojowych, w tym autystyczne spektrum zaburzeń, ADHD.

Umiejętności

Potrafi dokonać charakterystyki zadań opieki psychiatrycznej w profilaktyce pierwotnej i wtórnej.

Potrafi określić sygnały ostrzegawcze w przebiegu rozwoju małego dziecka.

Potrafi określać i analizować zaburzenia emocji i zachowania u dzieci; stosować psychohigienę, profilaktykę i wczesne rozpoznawanie zaburzeń rozwoju- omawia definicję, choroby i zaburzenia psychicznego, które są charakterystyczne dla wieku dziecięcego, wczesnoszkolnego oraz dorastania.

Potrafi omówić i identyfikować czynniki ryzyka zaburzeń i kryzysów psychicznych występujące w wieku dziecięcym, wczesnoszkolnym i dorastania, sposoby oceny i kryteria diagnostyczne zaburzeń psychicznych charakterystyczne dla wieku dziecięcego i wczesnoszkolnego (według DSM i ICD); kryteria dot. rozpoznania stanów nagłych wymagających pilnej konsultacji lekarskiej.

Potrafi scharakteryzować przebieg badania psychiatrycznego.

Omawia formy w wspomagania rozwoju, profilaktyki uniwersalnej i selektywnej w zakresie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.

Kompetencje społeczne

Jest gotów do autorefleksji nad rozwojem zawodowym, ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego.

Jest gotów do poszukiwania źródeł wiedzy dotyczących biomedycznych uwarunkowań rozwoju małego dziecka, mających na celu poznanie i wyjaśnienie powiązań miedzy uszkodzeniem struktury ciała i funkcji ciała a psychospołeczno-motorycznym funkcjonowaniem dziecka.

Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy i umiejętności, ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka i wsparcia rodziny i jego środowiska pozarodzinnego.

Jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia roli zawodowej specjalisty WWR, wykazuje cechy refleksyjnego praktyka, świadomego znaczenia profesjonalizmu w pracy zawodowej, dostrzega potrzeby samodoskonalenia się.

Odpowiedzialnie przygotowuje się do realizacji zadań, podejmowania odpowiedzialności i wypełniania zobowiązań społecznych, w tym komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania wspierające, edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne.

Wykorzystuje zdobytą wiedzę do analizy zdarzeń pedagogicznych

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022 POD2" (zakończony)

Okres: 2022-08-01 - 2022-12-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Radosław Piotrowicz
Prowadzący grup: Tadeusz Pietras
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023 POD2" (zakończony)

Okres: 2023-08-01 - 2023-12-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Walkiewicz-Krutak
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)