Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wsparcie rodziny w systemie wczesnej interwencji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-WRS
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wsparcie rodziny w systemie wczesnej interwencji
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy: Obowiązkowe dla III sem. stud. podyplomowych: wczesna interwencja - pomoc dziecku i rodzinie
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

PC_W06 Posiada wiedzę naukową dotyczącą podstawowych procesów w rodzinie.

PC_W08 Zna podstawowe zasady budowania relacji pomiędzy rodzicami a dziećmi – prawidłowości i zakłócenia.

PC_W11 Zna specyfikę rodziny (jako środowiska wychowawczego), jej zadania i znaczenie;Posiada wiedzę na temat mechanizmów transmisji oddziaływań rodzicielskich.

PC_W08 Posiada podstawową wiedzę dotyczącą procesów komunikacji interpersonalnej (w rodzinie) – prawidłowości i zakłóceń.

PC_W15 Zna narzędzia badawcze dot. postaw rodzicielskich oraz relacji wewnątrz rodziny.

PC_U01 Obserwuje, rozumie i interpretuje zachowania i postawy członków rodziny wobec siebie oraz dziecka z niepełnosprawnością.

PC_U03 Potrafi wykorzystywać wiedze teoretyczną dla określania wewnętrznych stosunków w rodzinie.

PC_K02Potrafi zdobywać informacje na tematy związane z rodziną i zestawiać dane istotne dla przygotowania arkusza danych diagnostycznych rodziny.

PC_U05Potrafi analizować sytuacje życia rodzin w powiązaniu z teoretycznym podejściem i uwarunkowaniami socjalno-bytowymi z uwzględnieniem potrzeb dziecka niepełnosprawnego.

PC_U07Posiada umiejętności w zakresie komunikowania się niewerbalnie i werbalnie w zakresie przekazywania informacji dot. diagnozy oraz programów terapeutycznych.

PC_U08Posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów.

PC_K07 Nawiązuje i podtrzymuje kontakty interpersonalne.

PC_K06Jest świadomy znaczenia odpowiedzialności za podejmowane działania w stosunku do dziecka niepełnosprawnego oraz pozostałych członków rodziny.

PC_K02Ma świadomość o wartości podejmowania działań na rzecz zadań rodziny w zakresie kształtowania jej profilaktycznej i ochronnej funkcji wobec dziecka.

PC_K04Potrafi dyskutować na temat zagrożeń oraz problemów rodziny w sposób wspierający i nie budzący poczucia zagrożenia.

PC_K06Podmiotowo traktuje osoby doświadczające problemów w środowisku rodzinnym.

Metody i kryteria oceniania:

Opracowanie modelu wsparcia rodziny

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Radosław Piotrowicz
Prowadzący grup: Maja Kłoda
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)