Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wczesna interwencja - wczesne wspomaganie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-WIW
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wczesna interwencja - wczesne wspomaganie
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Znajomość pojęć wczesna interwencja , wczesne wspomaganie

Znajomość założeń wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania

Znajomość zasad realizacji wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania

Pełny opis:

1. Wczesna interwencja a wczesne wspomaganie rozwoju - analiza pojęć

2. Założenia programu wczesnej, wielospecjalistycznej, kompleksowej i skoordynowanej pomocy dziecku i rodzinie

3. Modele wczesnej interwencji

4. Miejsca realizacji wczesnej interwencji (system zdrowia), wczesnego wspomagania (system edukacji)

5. Kwalifikacje, wymagania programowe zespołu zatrudnionego we wczesnej interwencji i wczesnym wspomaganiu

Literatura:

Pilotażowy program wczesnej, wielospecjalistycznej , kompleksowej i skoordynowanej pomocy dziecku i rodzinie.

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 3 lutego 2009 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli.

Warunkami kontraktowania usług - świadczeń medycznych przez Narodowy Fundusz Zdrowia w zakresie rehabilitacji medycznej dzieci z zaburzonym rozwojem psychoruchowym.

Efekty uczenia się:

Znajomość pojęć wczesna interwencja, wczesne wspomaganie

Znajomość założeń wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania

Znajomość zasad realizacji wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)