Wczesna interwencja - wczesne wspomaganie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-WIW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wczesna interwencja - wczesne wspomaganie |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Znajomość pojęć wczesna interwencja , wczesne wspomaganie Znajomość założeń wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania Znajomość zasad realizacji wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania |
Pełny opis: |
1. Wczesna interwencja a wczesne wspomaganie rozwoju - analiza pojęć 2. Założenia programu wczesnej, wielospecjalistycznej, kompleksowej i skoordynowanej pomocy dziecku i rodzinie 3. Modele wczesnej interwencji 4. Miejsca realizacji wczesnej interwencji (system zdrowia), wczesnego wspomagania (system edukacji) 5. Kwalifikacje, wymagania programowe zespołu zatrudnionego we wczesnej interwencji i wczesnym wspomaganiu |
Literatura: |
Pilotażowy program wczesnej, wielospecjalistycznej , kompleksowej i skoordynowanej pomocy dziecku i rodzinie. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 3 lutego 2009 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli. Warunkami kontraktowania usług - świadczeń medycznych przez Narodowy Fundusz Zdrowia w zakresie rehabilitacji medycznej dzieci z zaburzonym rozwojem psychoruchowym. |
Efekty uczenia się: |
Znajomość pojęć wczesna interwencja, wczesne wspomaganie Znajomość założeń wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania Znajomość zasad realizacji wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.