Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wczesna interwencja logopedyczna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-WIL1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wczesna interwencja logopedyczna
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Opieka logopedyczna nad dziećmi z tzw. ryzyka ciążowo-porodowego.

Znaczenie integracji odruchów niemowlęcych w rozwoju mowy

Trening karmienia małego dziecka

Wybrane elementy i ustno-twarzowej terapii regulacyjnej Castillo-Moralesa, NDT Bobach

Ćwiczenia aktywizujące mowę dziecięcą

Literatura:

R. Castillo-Morales (2010) Ustno-twarzowa terapia regulacyjna. Fundacja Promyk

J. Cieszyńska, M. Korendo, Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia, Kraków 2007.

Efekty uczenia się:

PC_W04Student zna założenia medyczne i psychopedagogiczne wczesnej interwencji logopedycznej

PC_W04Student zna mechanizm powstawania zaburzeń mowy i komunikacji z uwzględnieniem czynności fizjologicznych

PC_W04Student zna etapy rozwoju mowy małego dziecka

PC_U05 Student potrafi określić cele , zadania wczesnej interwencji logopedycznej

PC_U05 Student potrafi wykonać masaż logopedyczny oraz dobrać i przeprowadzić trening karmienia

PC_U05 Student potrafi scharakteryzować stadia rozwoju mowy małego dziecka oraz uwarunkowania zaburzeń rozwojowych w procesie komunikacji

PC_U05 Student potrafi właściwie dobrać, zmodyfikować oraz opracować i wykonać pomoce do zajęć stymulujących rozwój czynności fizjologicznych –ssanie, połykanie, gryzienie, oddech z dzieckiem z w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym

PC_U08 Student potrafi opracować zintegrowany program terapeutyczny z wieloprofilowa oceną funkcjonalną , uwzględniający rozpoznanie kliniczne oraz przeprowadzić go w warunkach domowych dziecka.

PC_K07 Student potrafi współpracować ze specjalistami z teamu diagnostyczno-rehabilitacyjnego w zakresie konstruowania programu diagnozy i terapii dziecka małego dziecka.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)