Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wprowadzenie do coachingu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-WDC
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wprowadzenie do coachingu
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy: Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: studium coachingu
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

ZAŁOŻENIA

Przekazanie wiedzy na temat teoretycznych podstaw coachingu

CELE

Uświadomienie znaczenia różnych dziedzin wiedzy dla praktyki coachingu. Prezentacja podstawowych mechanizmów wykorzystywanych w coachingu i ich genezy w teoriach pedagogicznych, psychologicznych i filozoficznych.

Pełny opis:

Paradoks coachingu. Wyzwania. Coaching jako profesja. Praktyka oparta na dowodach. Definicja coachingu. Przeznaczenie coachingu. Specjalności coachingu. Relacja coachingowa. Cechy charakterystyczne coaching. Podstawowe umiejętności coachingowe. Filary praktyki opartej na dowodach w coachingu. Podstawowe umiejętności coachingowe – wprowadzenie . Podejście zorientowane na rozwiązanie w coachingu, istota, znaczenie, podstawowe zasady. Komunikacja transformacyjna-sposoby jej zapewnienia. Koncepcje doskonalenia i szczęścia w filozofii – wprowadzenie.

Literatura:

Smółka, P. (2009, red.). Coaching. Inspiracje z perspektywy nauki, praktyki i klientów. Gliwice: Onepress.

Krokiewicz, A. (2000). Sokrates. Etyka Demokryta i hedonizm Arystypa, Aletheia

Krokiewicz, A. (2000). Zarys Filozofii Greckiej. Aletheia

Zimbardo, P.G., Leippe, M.R. (2004). Psychologia zmiany postaw i wpływu społecznego. Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań

prezentacje przygotowane przez prowadzących

Efekty uczenia się:

WIEDZA

ma pogłębioną wiedzę o miejscu coachingu wśród innych narzędzi z zakresu psychologii społecznej i nauk społecznych służących wspieraniu rozwoju potencjału człowieka

ma pogłębioną wiedzę o źródłach coachingu oraz o jego przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami nauk

ma uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej coachingu

UMIEJĘTNOŚCI

posiada umiejętność obserwowania i wyszukiwania informacji na temat warunków psychologicznych koniecznych dla oceny potrzeb klienta przy wykorzystaniu różnych źródeł

potrafi wybrać środki i metody pracy coachingowej w celu efektywnej realizacji zadań zawodowych

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego oraz nabywania nowych kompetencji w różnych sferach funkcjonowania przez całe życie

docenia znaczenie nauk społecznych dla rozwoju człowieka i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych; ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu coachingu i doskonalenia warsztatu coacha;

Metody i kryteria oceniania:

wykład, prezentacje multimedialne

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)