Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Stosowanie umiejętności rachunkowych w układaniu i rozwiązywaniu prostych zadań z treścią

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-SUU
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Stosowanie umiejętności rachunkowych w układaniu i rozwiązywaniu prostych zadań z treścią
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Słuchacz wie jak prowadzić ucznia z życiowej i zadaniowej sytuacji do prostych zadań z treścią

Słuchacz wie jak z dzieckiem pracować nad układaniem i rozwiązywaniem prostych zadań tekstowych z treścią do sytuacji przedstawionej na rysunku.

Słuchacz wie jak pracować z dzieckiem nad wyłuskaniem danych zawartych w zadaniu.

Słuchacz wskazuje serię zadań, które wymagają stosowanie umiejętności rachunkowych i warto je rozwiązywać naprzemiennie z uczniem

Słuchacz umie przechodzić z sytuacji życiowych do prostych zadań z treścią.

Słuchacz umie wykorzystać środowisko edukacyjne Stepping do rozwiązywania i układania prostych zadań z treścią.

Słuchacz umie wykorzystać środowisko edukacyjne Autobus do rozwiązywania i układania prostych zadań z treścią.

Słuchacz umie zaproponować wykorzystanie środowisk edukacyjnych w nauczaniu, które nie wymagają nakładów finansowych, pomoce dydaktyczne jest w stanie wykonać z uczniami.

Pełny opis:

Wykład

1. Pomaganie dzieciom w przejsciu na rachowanie na zbiorach zastępczych. Liczydło karoliki, liczydło 10x10.

Ćwiczenia

1. Przyjęcie dla lalek i misiów.

2. Inwentaryzacja w kuchni.

3. Kiedy i jak liczyć i rachować (schody, kroki, autobus itp.).

4. Samochody na parkingu.

5. Sad.

6. Domino i jego walory rachunkowe.

7. Zadania celowo źle sformułowane.

Literatura:

Literatura obowiązkowa

1. E. Gruszczyk-Kolczyńska (red)., O dzieciach uzdolnionych matematycznie. Książka dla rodziców i nauczycieli, wyd. Nowa Era, Warszawa 2012.

2. E. Gruszczyk-Kolczyńska (red)., Starsze przedszkolaki. Jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i domu, wyd. Bliżej przedszkola, Kraków 2014.

Literatura uzupełniająca

1. E. Gruszczyk-Kolczyńska, E. Zielińska, G. Grabowska, Program wychowania i kształcenia oraz wspomagania rozwoju sześciolatków w przedszkolach, klasach zerowych i placówkach integracyjnych, wyd. „Nowa Era”, Warszawa 2003;

2. E. Swoboda, Przestrzeń, regularności geometryczne i kształty w uczeniu się i nauczaniu dzieci, Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2006.

3. M. Hejný, D. Jirotková, Środowisko edukacyjne – autobus, [w:] E. Swoboda, J. Gunčaga, Wspieranie niezależnego myślenia poprzez edukację matematyczną. Dziecko i matematyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego 2009, s. 144-170.

4.M. Hejný, D. Jirotková, Środowisko edukacyjne – autobus, [w:] E. Swoboda, J. Gunčaga, Wspieranie niezależnego myślenia poprzez edukację matematyczną. Dziecko i matematyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego 2009, s. 144-170.

Efekty uczenia się:

Słuchacz wie jak prowadzić ucznia z życiowej i zadaniowej sytuacji do prostych zadań z treścią

Słuchacz wie jak z dzieckiem pracować nad układaniem i rozwiązywaniem prostych zadań tekstowych z treścią do sytuacji przedstawionej na rysunku.

Słuchacz wie jak pracować z dzieckiem nad wyłuskaniem danych zawartych w zadaniu.

Słuchacz wskazuje serię zadań, które wymagają stosowanie umiejętności rachunkowych i warto je rozwiązywać naprzemiennie z uczniem

Słuchacz umie przechodzić z sytuacji życiowych do prostych zadań z treścią.

Słuchacz umie wykorzystać środowisko edukacyjne Stepping do rozwiązywania i układania prostych zadań z treścią.

Słuchacz umie wykorzystać środowisko edukacyjne Autobus do rozwiązywania i układania prostych zadań z treścią.

Słuchacz umie zaproponować wykorzystanie środowisk edukacyjnych w nauczaniu, które nie wymagają nakładów finansowych, pomoce dydaktyczne jest w stanie wykonać z uczniami.

Słuchacz dostrzeże i będzie umiał zaangażować rodziców, dziadków i babcie w proces edukacyjny małego ucznia jako rezultat wykonywania niektórych ćwiczeń na zajęciach.

Słuchacz w trakcie zajęć będzie miał okazję wykazać się empatią w stosunku do innego słuchacza i rozumienia przez niego treści matematycznych i spróbuje w oparciu o wskazaną literaturę porozmawiać jak może wyglądać empatia w stosunku do rozumienia przez dziecko treści matematycznych.

Metody i kryteria oceniania:

Wykład, opowiadanie, pogadanka, mikronauczanie (praca w grupach 5 osobowych), metody ćwiczeniowe, metody realizacji zajęć wyrównawczych, gry dydaktyczne, elementy dramy

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)