Stymulacja operacyjnego rozumowania dziecka z wadą słuchu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-SRD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Stymulacja operacyjnego rozumowania dziecka z wadą słuchu |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: surdopedagogika |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Literatura: | |
Efekty uczenia się: |
Student: posiada wiedzę teoretyczną dotyczącą dojrzałości do uczenia się matematyki dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym posiada wiedzę teoretyczną dotyczącą specyficznych trudności w uczeniu się matematyki dzieci niesłyszących i słabo słyszących: rozpoznaje objawy, wskazuje zakresy, wyjaśnia przyczyny ma podstawową wiedzę na temat diagnozy dziecięcego liczenia, operacyjne rozumowanie na poziomie konkretnym dzieci z wadą słuchu oraz stosowanych narzędzi badawczych ma podstawową, uporządkowaną wiedzę dotycząca metodyki postępowania terapeutycznego i wspomagania rozwoju dzieci niesłyszących doświadczających nadmiernych trudności w uczeniu się matematyki potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu diagnozowania, interpretowania i prognozowania w ramach różnych kontekstów działalności edukacyjnej - zdiagnozować dojrzałość dziecka do uczenia się matematyki; analizować i interpretować wyniki diagnozy potrafi konstruować scenariusze zajęć wspomagających aktywność matematyczną dziecka z wadą słuchu na poziomie rozumowania przedoperacyjnego oraz operacyjnego na poziomie konkretnym potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi w podejmowanej działalności edukacyjnej dzieci z wadą słuchu Kompetencje społeczne Student dąży do poszerzania zakresu wiedzy dotyczącej wspomagania rozwoju dziecka z wadą słuchu potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji okreś¬lonego przez siebie lub innych zadania |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody: wykład; pokaz – obserwacja; metoda problemowa Kryteria oceniania:Ocena opanowania wiadomości dotyczących przeprowadzenia diagnozy dziecka z wadą słuchu w zakresie dojrzałości do uczenia się matematyk; Ocena przygotowanego przez studenta projektu scenariusza zajęć matematycznych dostosowanych do poziomu rozwoju dziecka z wadą słuchu; Ocena aktywności studenta podczas zajęć; |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.