Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

SensoPaka - program stymulacji rozwoju dziecka z poważnymi zaburzeniami neurologicznymi

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-SNP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: SensoPaka - program stymulacji rozwoju dziecka z poważnymi zaburzeniami neurologicznymi
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

PC1_KS_W03

PC1_KS_W06

Student zna zasady i procedury realizacji zadań terapeutycznych

Ocena wypowiedzi pisemnej w trakcie zaliczenia/wypowiedzi ustnej w trakcie zajęć

Opracowanie pisemne na podstawie analizy literatury

Umiejętności

PC1_KK_U05

PC1_KS_U06

Opanowanie umiejętności opracowywania i przeprowadzenia zajęć wspomagających rozwój dziecka

Znajomość programów wspomagania rozwoju dziecka

Student potrafi właściwie dobrać, zmodyfikować oraz opracować i wykonać pomoce do zajęć stymulujących rozwój z dzieckiem z w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym

Student potrafi opracować zadania terapeutyczne do realizacji w domu, uwzględniając codzienne czynności pielęgnacyjne rodziców.

Student potrafi opracować poradnik domowy dla rodziców małego dziecka

Student potrafi opracować zintegrowany program terapeutyczny z wieloprofilowa oceną funkcjonalną , uwzględniający rozpoznanie kliniczne oraz przeprowadzić go w warunkach domowych dziecka

Umiejętności operacyjne:

1) umiejętność wstępnej diagnozy poziomu rozwoju dziecka oraz jego typu przywiązania,

2) umiejetność stosowania The Calm Technique ( Jennifer Kolari) oraz etapów stymulacji neuronów lustrzanych

3) umiejętność określenie własnego stylu przywiązania oraz oceny jego wpływu na podopiecznych

4) znajomość procedur postępowania w przypadku stwierdzenia nadwrażliwości, niedowrażliwości lub białego szumu

5) umiejętność skonstruowania zajęć stymulacyjnych

6) umiejętnosć przeprowadzenia zajęć z zestawem SensoPaka, umiejętność wypełnienia kart obserwacji

Ocena na podstawie obserwacji w trakcie symulacji /- praca z dzieckiem

Kompetencje społeczne

PC1_KK_K01

PC1_KK_K02 Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka

Odpowiedzialnie przygotowuje się do realizacji zadań

wspomaganie rodziców w procesie usprawniania i terapii dziecka z zaburzonym rozwojem psychoruchowym Ocena na podstawie obserwacji w trakcie symulacji

Ocena postawy w wypowiedziach/ samodzielne wskazywanie przydatnej literatury

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Radosław Piotrowicz
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)