SensoPaka - program stymulacji rozwoju dziecka z poważnymi zaburzeniami neurologicznymi
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-SNP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | SensoPaka - program stymulacji rozwoju dziecka z poważnymi zaburzeniami neurologicznymi |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
PC1_KS_W03 PC1_KS_W06 Student zna zasady i procedury realizacji zadań terapeutycznych Ocena wypowiedzi pisemnej w trakcie zaliczenia/wypowiedzi ustnej w trakcie zajęć Opracowanie pisemne na podstawie analizy literatury Umiejętności PC1_KK_U05 PC1_KS_U06 Opanowanie umiejętności opracowywania i przeprowadzenia zajęć wspomagających rozwój dziecka Znajomość programów wspomagania rozwoju dziecka Student potrafi właściwie dobrać, zmodyfikować oraz opracować i wykonać pomoce do zajęć stymulujących rozwój z dzieckiem z w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym Student potrafi opracować zadania terapeutyczne do realizacji w domu, uwzględniając codzienne czynności pielęgnacyjne rodziców. Student potrafi opracować poradnik domowy dla rodziców małego dziecka Student potrafi opracować zintegrowany program terapeutyczny z wieloprofilowa oceną funkcjonalną , uwzględniający rozpoznanie kliniczne oraz przeprowadzić go w warunkach domowych dziecka Umiejętności operacyjne: 1) umiejętność wstępnej diagnozy poziomu rozwoju dziecka oraz jego typu przywiązania, 2) umiejetność stosowania The Calm Technique ( Jennifer Kolari) oraz etapów stymulacji neuronów lustrzanych 3) umiejętność określenie własnego stylu przywiązania oraz oceny jego wpływu na podopiecznych 4) znajomość procedur postępowania w przypadku stwierdzenia nadwrażliwości, niedowrażliwości lub białego szumu 5) umiejętność skonstruowania zajęć stymulacyjnych 6) umiejętnosć przeprowadzenia zajęć z zestawem SensoPaka, umiejętność wypełnienia kart obserwacji Ocena na podstawie obserwacji w trakcie symulacji /- praca z dzieckiem Kompetencje społeczne PC1_KK_K01 PC1_KK_K02 Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka Odpowiedzialnie przygotowuje się do realizacji zadań wspomaganie rodziców w procesie usprawniania i terapii dziecka z zaburzonym rozwojem psychoruchowym Ocena na podstawie obserwacji w trakcie symulacji Ocena postawy w wypowiedziach/ samodzielne wskazywanie przydatnej literatury |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Piotrowicz | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.