Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Rehabilitacja osób z dysfunkcją wzroku z dodatkowymi niepełnosprawnościami

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-RWN
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Rehabilitacja osób z dysfunkcją wzroku z dodatkowymi niepełnosprawnościami
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy: Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: tyflopedagogika
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

Wiedza (max. 10)

Potrafi scharakteryzować konsekwencje fizyczno-zdrowotne, orientacyjno-poznawcze i psychospołeczne wybranych niepełnosprawności sprzężonych z dysfunkcją wzroku

Potrafi wymienić i scharakteryzować podstawowe obszary wspomagania rozwoju dzieci niewidomych i słabowidzących z niepełnosprawnością sprzężoną

Umiejętności (max. 10)

Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu rehabilitacji osób niewidomych i słabowidzących z niepełnosprawnością sprzężoną do trafnego doboru metod i form pracy z tymi osobami

Potrafi wykorzystać wiedzę dotyczącą trudności w komunikacji dorosłego z małym dzieckiem niewidomym i słabowidzącym z dodatkową niepełnosprawnością do odczytywania sygnałów i stymulowania rozwoju umiejętności komunikacyjnych dziecka

Potrafi omówić najważniejsze cechy i konsekwencje wybranych genetycznie uwarunkowanych zespołów zaburzeń związanych z dysfunkcją wzroku

Kompetencje społeczne (max. 10)

Potrafi wykorzystywać uniwersalne metody komunikacji do porozumiewania się z osobami głuchoniewidomymi

Wykazuje wrażliwość na trudności komunikacyjne osób głuchoniewidomych, szanuje alternatywne sposoby ich komunikacji

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)