Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Rozwiązywanie problemów, analiza procedur oświatowych, w tym badanie skarg

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-RPA
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Rozwiązywanie problemów, analiza procedur oświatowych, w tym badanie skarg
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

Wiedza (max 10)

K_W14 posiada wiedzę nt. zadań dyrektora w organizowaniu wspierania uczniów, w tym: dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; zna prawo odwołania lub odniesienia do ich wyników; zna diagnozę i ocenę efektów kształcenia i wychowania (w tym: ocena wyników egzaminów zewnętrznych); zna diagnozę, warunki i sposoby zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych, podstawowe pojęcia dla istoty diagnozowania potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w procesie kształcenia

K_W16 zna obowiązki związane z rozpatrywaniem wniosków i badaniem zasadności zarzutów zawartych w skargach; zna procedury określające tryb postępowania administracyjnego dyrektora; zna potrzeby i procedurę kontroli i ewaluacji; zna metody, formy i procedury prowadzenia kontroli i sprawowania nadzoru pedagogicznego; zna się na adaptacji planów i programów nauczania, w tym: podręczników; zna zarządzanie w sytuacjach kryzysowych w szkole

Umiejętności (max 10)

K_U09 potrafi zastosować właściwą procedurę postępowania

i rozwiązywania problemów; tworzyć model postępowania pedagogiczno- terapeutycznego; przeprowadzić analizy wniosków

i zaplanować ich wykorzystanie; dokonać analizy wyników kontroli, zaplanować i przeprowadzić ewaluację; właściwie postępować w roli kontrolowanego; zająć stanowisko podczas i po zakończeniu kontroli; planować, kierować realizacją zadań w ramach ewaluacji i oceniać jej efekty; działać w ramach postępowania pokontrolnego; podejmować właściwe działania w sytuacjach kryzysowych w szkole

K_U07 potrafi nawiązywać i prowadzić rozmowy oraz przygotowywać dokumenty w języku angielskim - w obszarze posiadanych kompetencji; efektywne prowadzenie zebrań, narad, spotkania, negocjacji, rozmów motywacyjnych i dyscyplinujących; przygotowanie wizerunku szkoły, zaprezentowanie go i wykorzystanie w celach marketingowych

i w zarządzaniu szkołą

Kompetencje społeczne (max 10)

K_K01 preferuje twórcze podejście do podejmowanych działań, w tym w zakresie sposobów radzenia sobie z problemami w komunikacji społecznej

K_K07 racjonalnie podchodzi do funkcjonowania terapeutycznego nauczyciela i terapeuty, kontroluje zachowania własne, pracowników

i uczniów; kooperuje, współdziała i współpracuje z radą pedagogiczną

w procesie kształcenia i wychowania; wykorzystuje właściwie rozumiane przywództwo do motywowania wspólnych działań; dostrzega motywujący charakter kontroli i ewaluacji; skupia się na działaniach ukierunkowanych na osiąganie celów i wypełnianie podstawowych funkcji szkoły wobec uczniów, nauczycieli i rodziców; dostrzega kwestie związane z wykonywaniem zadań menedżera; rozumie rolę kierowania społeczną odpowiedzialnością; rozpoznaje istotę odpowiedzialności państwowej i społecznej

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)