Rozwiązywanie problemów, analiza procedur oświatowych, w tym badanie skarg
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-RPA |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Rozwiązywanie problemów, analiza procedur oświatowych, w tym badanie skarg |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Wiedza (max 10) K_W14 posiada wiedzę nt. zadań dyrektora w organizowaniu wspierania uczniów, w tym: dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; zna prawo odwołania lub odniesienia do ich wyników; zna diagnozę i ocenę efektów kształcenia i wychowania (w tym: ocena wyników egzaminów zewnętrznych); zna diagnozę, warunki i sposoby zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych, podstawowe pojęcia dla istoty diagnozowania potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w procesie kształcenia K_W16 zna obowiązki związane z rozpatrywaniem wniosków i badaniem zasadności zarzutów zawartych w skargach; zna procedury określające tryb postępowania administracyjnego dyrektora; zna potrzeby i procedurę kontroli i ewaluacji; zna metody, formy i procedury prowadzenia kontroli i sprawowania nadzoru pedagogicznego; zna się na adaptacji planów i programów nauczania, w tym: podręczników; zna zarządzanie w sytuacjach kryzysowych w szkole Umiejętności (max 10) K_U09 potrafi zastosować właściwą procedurę postępowania i rozwiązywania problemów; tworzyć model postępowania pedagogiczno- terapeutycznego; przeprowadzić analizy wniosków i zaplanować ich wykorzystanie; dokonać analizy wyników kontroli, zaplanować i przeprowadzić ewaluację; właściwie postępować w roli kontrolowanego; zająć stanowisko podczas i po zakończeniu kontroli; planować, kierować realizacją zadań w ramach ewaluacji i oceniać jej efekty; działać w ramach postępowania pokontrolnego; podejmować właściwe działania w sytuacjach kryzysowych w szkole K_U07 potrafi nawiązywać i prowadzić rozmowy oraz przygotowywać dokumenty w języku angielskim - w obszarze posiadanych kompetencji; efektywne prowadzenie zebrań, narad, spotkania, negocjacji, rozmów motywacyjnych i dyscyplinujących; przygotowanie wizerunku szkoły, zaprezentowanie go i wykorzystanie w celach marketingowych i w zarządzaniu szkołą Kompetencje społeczne (max 10) K_K01 preferuje twórcze podejście do podejmowanych działań, w tym w zakresie sposobów radzenia sobie z problemami w komunikacji społecznej K_K07 racjonalnie podchodzi do funkcjonowania terapeutycznego nauczyciela i terapeuty, kontroluje zachowania własne, pracowników i uczniów; kooperuje, współdziała i współpracuje z radą pedagogiczną w procesie kształcenia i wychowania; wykorzystuje właściwie rozumiane przywództwo do motywowania wspólnych działań; dostrzega motywujący charakter kontroli i ewaluacji; skupia się na działaniach ukierunkowanych na osiąganie celów i wypełnianie podstawowych funkcji szkoły wobec uczniów, nauczycieli i rodziców; dostrzega kwestie związane z wykonywaniem zadań menedżera; rozumie rolę kierowania społeczną odpowiedzialnością; rozpoznaje istotę odpowiedzialności państwowej i społecznej |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.