Rewalidacja indywidualna z reedukacją dzieci z wadą słuchu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-RIR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Rewalidacja indywidualna z reedukacją dzieci z wadą słuchu |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: surdopedagogika |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Omówienie celów i treści przedmiotu „Rewalidacja indywidualna”. Metodyka ćwiczeń usprawniających, wyrównawczych i korekcyjnych Psychostymulacyjna metoda kształcenia i rozwoju mowy i myślenia dzieci z wadą słuchu Wykorzystywanie różnych metod wspomagających pracę z dziećmi z wadą słuchu (np. fonogesty). |
Literatura: |
Csanyi Y., 1994, Słuchowo werbalne wychowanie dzieci z uszkodzonym narządem słuchu., WSiP, Warszawa Hoffman B., 1979, Rewalidacja niesłyszących., PWN, Warszawa Lowe A., 1995, Wychowanie sluchowe. Historia-metody-możliwości. PWN, Warszawa Góralówna M., Hołyńska B., 1984, Rehabilitacja małych dzieci z wadą słuchu., PZWL, Warszawa Kujawa E., Kurzyna M., 1994, Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, metodą 18 struktur wyrazowych, WSiP, Warszawa Młynarska M., Smereka T., 1992, Psychostymulacyjna metoda kształtowania i rozwoju mowy i myślenia dzieci z wadą słuchu, UG Zakład logopedii, Gdańsk Bogdanowicz M., 1999, Metoda dobrego startu, WSiP, Warszawa Szczepankowski B., 1990, Oczy pomagają słyszeć, PZG, Warszawa Bogdanowicz M., Kisiel B. Przasnyska M., 1994, Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka, WSiP Warszawa Hannaford C., 1998, Podstawy kinezjologii edukacyjnej, Oficyna Wydawnicza Medyk, Warszawa |
Efekty uczenia się: |
Słuchacz: Zna metody wspomagania rozwoju dziecka z wadą słuchu wykorzystywane w reedukacji trudności w nauce czytania i pisania oraz trudności w uczeniu się. Zna koncepcję oraz program wychowania słuchowego, a także metody wspomagające proces odczytywania mowy z ust, wykorzystywane w rehabilitacji dziecka z wadą słuchu. Umiejętności Potrafi przygotować, w oparciu o wstępną diagnozę, plan oraz opracować scenariusz zajęć reedukacyjnych dla dziecka z wadą słuchu i przeprowadzić takie próbne zajęcia. Posiada umiejętność przygotowania oraz przeprowadzenia analizy prezentacji metod wykorzystywanych we wspomaganiu rozwoju, rehabilitacji oraz reedukacji dziecka z wadą słuchu (z przykładowymi ćwiczeniami do zajęć) Kompetencje społeczne Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu surdopedagoga prowadzącego indywidualną terapię dziecka z wadą słuchu. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.