Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Rewalidacja indywidualna z reedukacją dzieci z wadą słuchu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-RIR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Rewalidacja indywidualna z reedukacją dzieci z wadą słuchu
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy: Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: surdopedagogika
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Omówienie celów i treści przedmiotu „Rewalidacja indywidualna”.

Metodyka ćwiczeń usprawniających, wyrównawczych i korekcyjnych

Psychostymulacyjna metoda kształcenia i rozwoju mowy i myślenia dzieci z wadą słuchu

Wykorzystywanie różnych metod wspomagających pracę z dziećmi z wadą słuchu (np. fonogesty).

Literatura:

Csanyi Y., 1994, Słuchowo werbalne wychowanie dzieci z uszkodzonym narządem słuchu., WSiP, Warszawa

Hoffman B., 1979, Rewalidacja niesłyszących., PWN, Warszawa

Lowe A., 1995, Wychowanie sluchowe. Historia-metody-możliwości. PWN, Warszawa

Góralówna M., Hołyńska B., 1984, Rehabilitacja małych dzieci z wadą słuchu., PZWL, Warszawa

Kujawa E., Kurzyna M., 1994, Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, metodą 18 struktur wyrazowych, WSiP, Warszawa

Młynarska M., Smereka T., 1992, Psychostymulacyjna metoda kształtowania i rozwoju mowy i myślenia dzieci z wadą słuchu, UG Zakład logopedii, Gdańsk

Bogdanowicz M., 1999, Metoda dobrego startu, WSiP, Warszawa

Szczepankowski B., 1990, Oczy pomagają słyszeć, PZG, Warszawa

Bogdanowicz M., Kisiel B. Przasnyska M., 1994, Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka, WSiP Warszawa

Hannaford C., 1998, Podstawy kinezjologii edukacyjnej, Oficyna Wydawnicza Medyk, Warszawa

Efekty uczenia się:

Słuchacz:

Zna metody wspomagania rozwoju dziecka z wadą słuchu wykorzystywane w reedukacji trudności w nauce czytania i pisania oraz trudności w uczeniu się.

Zna koncepcję oraz program wychowania słuchowego, a także metody wspomagające proces odczytywania mowy z ust, wykorzystywane w rehabilitacji dziecka z wadą słuchu.

Umiejętności

Potrafi przygotować, w oparciu o wstępną diagnozę, plan oraz opracować scenariusz zajęć reedukacyjnych dla dziecka z wadą słuchu i przeprowadzić takie próbne zajęcia.

Posiada umiejętność przygotowania oraz przeprowadzenia analizy prezentacji metod wykorzystywanych we wspomaganiu rozwoju, rehabilitacji oraz reedukacji dziecka z wadą słuchu (z przykładowymi ćwiczeniami do zajęć)

Kompetencje społeczne

Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu surdopedagoga prowadzącego indywidualną terapię dziecka z wadą słuchu.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)