Pediatryczna opieka nad dzieckiem w wieku niemowlęcym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-POD1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pediatryczna opieka nad dzieckiem w wieku niemowlęcym |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: wczesna interwencja - pomoc dziecku i rodzinie |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - Zna i rozumie medyczne podstawy wczesnego wspomagania rozwoju i wczesnej interwencji terapeutycznej - Ma podstawową, uporządkowaną wiedzę dotyczącą opieki pediatrycznej nad dzieckiem zdrowym i chorym - Zna i rozumie zagadnienie poradnictwa laktacyjnego. - Zna i rozumie biologiczne podstawy rozwoju. Posiada wiedzę na temat mechanizmów powstawania zaburzeń rozwojowych z uwzględnieniem wiedzy z zakresu neonatologii dziecięcej - Zna choroby wieku dziecięcego i choroby przewlekłe u dzieci, a w tym ma podstawową, uporządkowaną wiedzę na temat przyczyn, rodzajów i stopni uszkodzenia CUN z uwzględnieniem klasyfikacji zaburzeń i chorób ICD-10 - Zna i rozumie zagadnienie diagnozy pediatrycznej małego dziecka, w tym wcześniaka, zagrożonego zaburzeniami rozwoju. Umiejętności: - Potrafi analizować medyczne podstawy wczesnego wspomagania rozwoju i wczesnej interwencji terapeutycznej - Potrafi dokonać charakterystyki zadań pediatry w profilaktyce pierwotnej i wtórnej - Potrafi analizować i interpretować biologiczne podstawy rozwoju; analizować anatomię i fizjologię układu nerwowego, wykorzystywać wiedzę z zakresu podstaw neonatologii - Potrafi określić sygnały ostrzegawcze w przebiegu rozwoju małego dziecka - Potrafi określać choroby wieku dziecięcego i choroby przewlekłe u dzieci - Potrafi scharakteryzować przebieg badania pediatrycznego - Potrafi interpretować diagnozę pediatryczną małego dziecka, w tym wcześniaka, zagrożonego zaburzeniami rozwoju - Potrafi realizować poradnictwo laktacyjne. Kompetencje społeczne: - Jest gotów do autorefleksji nad rozwojem zawodowym. Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego - Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka - Odpowiedzialnie przygotowuje się do realizacji zadań. Podejmowania odpowiedzialności i wypełniania zobowiązań społecznych, w tym komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Piotrowicz | |
Prowadzący grup: | Joanna Bielecka-Jasiocha | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Egzamin, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Piotrowicz | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.