Podstawy neurologii dziecięcej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-PND |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy neurologii dziecięcej |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: diagnoza i terapia z zaburzeniami integracji sensorycznej |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: - ma podstawową, uporządkowaną wiedzę na temat przyczyn, rodzajów i stopni uszkodzenia CUN z uwzględnieniem klasyfikacji zaburzeń i chorób ICD-10 - posiada wiedzę na temat mechanizmów powstawania zaburzeń rozwojowych z uwzględnieniem wiedzy z zakresu neurologii dziecięcej. UMIEJĘTNOŚCI: - Potrafi określić rodzaje badań neurologicznych w opiece nad dzieckiem zdrowym oraz dzieckiem chorym. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Diana Aksamit | |
Prowadzący grup: | Krystyna Szymańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Pełny opis: |
1. Neurologiczna opieka małego dziecka- zadania i funkcje, założenia. 2. Neuroanatomia i neurofizjologia. 3. Ocena neurorozwojowa dziecka. 4. Zaburzenia ruchu i postawy - wybrane zespoły chorobowe. 5. Zaburzenia napadowe - wybrane zespoły chorobowe. 6. Encefalopatia postępująca i niepostępująca - omówienie problemu i przykłady kliniczne. 7. Wady mózgowia |
|
Literatura: |
Berlit P. (2008) Neurologia kompendium. PZWL, Warszawa S. Jóźwiak (red) "Postępy w diagnostyce i leczeniu chorób układu nerwowego u dzieci" tom I – V. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy - rozmowa kierowana - wykład UMIEJĘTNOŚCI: - praca z tekstem KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - dialog Liczba punktów ECTS: 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewelina Młynarczyk-Karabin | |
Prowadzący grup: | Iwona Sawionek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Egzamin (pytania zamknięte) |
|
Pełny opis: |
1. Neurologiczna opieka małego dziecka- zadania i funkcje, założenia. 2. Neuroanatomia i neurofizjologia. 3. Ocena neurorozwojowa dziecka. 4. Zaburzenia ruchu i postawy - wybrane zespoły chorobowe. 5. Zaburzenia napadowe - wybrane zespoły chorobowe. 6. Encefalopatia postępująca i niepostępująca - omówienie problemu i przykłady kliniczne. 7. Wady mózgowia |
|
Literatura: |
Berlit P. (2008) Neurologia kompendium. PZWL, Warszawa S. Jóźwiak (red) "Postępy w diagnostyce i leczeniu chorób układu nerwowego u dzieci" tom I – V. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy - rozmowa kierowana - wykład UMIEJĘTNOŚCI: - praca z tekstem KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - dialog Liczba punktów ECTS: 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewelina Młynarczyk-Karabin | |
Prowadzący grup: | Iwona Sawionek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.