Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychopedagogiczne metody wspomagania rozwoju małego dziecka (programy- kreatywna zabawa)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-PMR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychopedagogiczne metody wspomagania rozwoju małego dziecka (programy- kreatywna zabawa)
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

Program wspomagania : KREATYWNA ZABAWA

Program : Zabawy fundamentalne

Program: dziecięca matematyka

Literatura:

1. „Grupa i zabawa” Materiały metodyczne PSPZ KLANZA Lublin

2. Thanhoffer M., Reichel R. Rabenstein R.(1996), „Nauczanie kreatywne“, część I i II Lublin

3. G. Dolya (2007) Klucz do uczenia się. Technologia rozwoju dziecka.

4. S. Palomares, D. Schelling (2008) Skrzynia skarbów. Ćwiczenia grupowe. Wyd. Fraszk.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student zna zasady i procedury realizacji zadań terapeutycznych

Umiejętności

Opanowanie umiejętności opracowywania i przeprowadzenia zajęć wspomagających rozwój dziecka

Znajomość programów wspomagania rozwoju dziecka

Student potrafi właściwie dobrać, zmodyfikować oraz opracować i wykonać pomoce do zajęć stymulujących rozwój z dzieckiem z w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym

Student potrafi opracować zadania terapeutyczne do realizacji w domu, uwzględniając codzienne czynności pielęgnacyjne rodziców.

Student potrafi opracować poradnik domowy dla rodziców małego dziecka

Kompetencje społeczne

Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka

Odpowiedzialnie przygotowuje się do realizacji zadań

wspomaganie rodziców w procesie usprawniania i terapii dziecka z zaburzonym rozwojem psychoruchowym

Metody i kryteria oceniania:

FORMA AKTYWNOŚCI ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 30

Przygotowanie się do zajęć, lektury 20

Przygotowanie się do egzaminu

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji

30 60

Sumaryczna liczba punktów ECTS 6

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)