Projekty szkolne w procesie kształcenia i wychowania
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-PJY |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projekty szkolne w procesie kształcenia i wychowania |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: zarządzanie w sytemie oświaty |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Słuchacz: - zna istotę metody projektów w procesie kształcenia i wychowania, zalety metody projektowej, nauka przez zabawę, planowania i zarządzania projektem; - rozumie rolę innowacyjnych projektów edukacyjnych w rozwoju szkoły i placówki; - zna zasady i sposoby planowanie rozwoju kadry dydaktycznej placówki z wykorzystaniem programów mobilności ponadnarodowej; - zna podstawowe założenia strategii rozwoju edukacji; - zna podstawowych dokumentów strategicznych w zakresie realizacji celów podnoszenia jakości i efektywności systemu oświaty; - posiada uporządkowaną wiedzę na temat możliwego wsparcia finansowego i merytorycznego szkół poprzez realizację projektów międzynarodowych wspieranych przez MEN w dziedzinie edukacji i młodzieży m.in. takich jak: w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, w ramach programu Erasmus+ i programów spierających np. eTwinning oraz w ramach programów współpracy bilateralnej z państwami członkowskimi Unii Europejskiej i jej partnerami; - posiada uporządkowaną wiedzę o przydatnych źródłach informacji i sieciach współpracy międzynarodowej; - wie, jak szukać pomysłów i kontaktów do projektów międzynarodowych. Umiejętności: - rozumie rolę projektów edukacyjnych w rozwoju szkoły i placówki; - potrafi zidentyfikować fundusze Unii Europejskiej dla edukacji; - potrafi zbadać/określić potrzeby i możliwości swojej placówki w ubieganiu się o dofinansowanie z programów Unii Europejskiej; - wie jak starać się o wsparcie finansowe i/lub merytoryczne w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Regionalnych programów operacyjnych; - umie określić efekty realizacji międzynarodowych projektów edukacyjnych w swojej szkole w zakresie wiedzy, umiejętności i doświadczenia; - wie jak przygotować projekt współpracy międzynarodowej; - umie określić korzyści wynikające ze współpracy międzynarodowej dla realizacji programu wychowawczego i programu nauczania w swojej szkole oraz doskonalenia zawodowego kadry pedagogicznej. - umie określić korzyści wynikające ze współpracy międzynarodowej dla doskonalenia zawodowego kadry pedagogicznej w swojej szkole. Kompetencje społeczne: - rozumienie podmiotowej roli uczącego się podczas realizacji projektów edukacyjnych; - zna rolę projektu, jako aktywizującej metody uczenia się i nauczania; - rozumienie wielokulturowych i społeczno-ekonomicznych wymiarów społeczeństw europejskich, a także wzajemnej interakcji narodowej tożsamości kulturowej i tożsamości europejskiej; - utrwala zdolność do konstruktywnego porozumiewania się w różnych środowiskach. - wyrażanie i rozumienia różnych punktów widzenia, negocjowania połączonego ze zdolnością tworzenia klimatu zaufania, a także zdolność do empatii; - posiada umiejętność radzenie sobie ze stresem i frustracją wynikających z charakteru projektu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 8 godzin
Wykład, 4 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Kwiatkowski | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Gawroński, Tadeusz Wojciechowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 8 godzin
Wykład, 4 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Kwiatkowski | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Gawroński, Tadeusz Wojciechowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Pełny opis: |
Istota projektu edukacyjnego. Projekty edukacyjne w procesie kształcenia i wychowania. Rola projektów edukacyjnych w rozwoju szkoły i placówki. Planowanie rozwoju kadry dydaktycznej. Istota interwencji finansowej UE w obszarze edukacji. Środki europejskie na edukację w perspektywie finansowej. Źródła informacji i sieci współpracy międzynarodowej. Odpowiedzialność merytoryczna i finansowa w projektach UE. Planowanie rozwoju szkoły (placówki) uwzględniające realizację projektów ze środków UE. |
|
Literatura: |
K. Gawroński, M. Kwiatkowski (red.) Dyrektor szkoły w procesie zarządzania oświatą. Wydawnictwo APS, Warszawa. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 8 godzin
Wykład, 4 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Szostakowska | |
Prowadzący grup: | Tadeusz Wojciechowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Wiedza: Słuchacz: - zna istotę metody projektów w procesie kształcenia i wychowania, zalety metody projektowej, nauka przez zabawę, planowania i zarządzania projektem; - rozumie rolę innowacyjnych projektów edukacyjnych w rozwoju szkoły i placówki; - zna zasady i sposoby planowanie rozwoju kadry dydaktycznej placówki z wykorzystaniem programów mobilności ponadnarodowej; - zna podstawowe założenia strategii rozwoju edukacji; - zna podstawowych dokumentów strategicznych w zakresie realizacji celów podnoszenia jakości i efektywności systemu oświaty; - posiada uporządkowaną wiedzę na temat możliwego wsparcia finansowego i merytorycznego szkół poprzez realizację projektów międzynarodowych. - posiada uporządkowaną wiedzę o przydatnych źródłach informacji i sieciach współpracy międzynarodowej; - wie, jak szukać pomysłów i kontaktów do projektów międzynarodowych. Umiejętności: - rozumie rolę projektów edukacyjnych w rozwoju szkoły i placówki; - potrafi zidentyfikować fundusze Unii Europejskiej dla edukacji; - wie jak starać się o wsparcie finansowe i/lub merytoryczne w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Regionalnych programów operacyjnych; - umie określić efekty realizacji międzynarodowych projektów edukacyjnych w swojej szkole w zakresie wiedzy, umiejętności i doświadczenia; - umie określić korzyści wynikające ze współpracy międzynarodowej dla realizacji programu wychowawczego i programu nauczania w swojej szkole oraz doskonalenia zawodowego kadry pedagogicznej. Kompetencje społeczne: - zna rolę projektu, jako aktywizującej metody uczenia się i nauczania; - rozumienie wielokulturowych i społeczno-ekonomicznych wymiarów społeczeństw europejskich, a także wzajemnej interakcji narodowej tożsamości kulturowej i tożsamości europejskiej; - wyrażanie i rozumienia różnych punktów widzenia, negocjowania połączonego ze zdolnością tworzenia klimatu zaufania, a także zdolność do empatii; |
|
Pełny opis: |
Treści programowe: 1. Istota projektu edukacyjnego. 2. Projekty edukacyjne w procesie kształcenia i wychowania. 3. Rola projektów edukacyjnych w rozwoju szkoły i placówki. 4. Planowanie rozwoju kadry dydaktycznej. 5. Istota interwencji finansowej UE w obszarze edukacji. 6. Środki europejskie na edukację w perspektywie finansowej. 7. Źródła informacji i sieci współpracy międzynarodowej. 8. Odpowiedzialność merytoryczna i finansowa w projektach UE. 9. Planowanie rozwoju szkoły (placówki) uwzględniające realizację projektów ze środków UE. |
|
Literatura: |
K. Gawroński, M. Kwiatkowski (red.) Dyrektor szkoły w procesie zarządzania oświatą. Wydawnictwo APS, Warszawa. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 8 godzin
Wykład, 4 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Chrzustek, Katarzyna Szostakowska, Marcin Szostakowski | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Chrzustek, Marcin Szostakowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.