Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projekty szkolne w procesie kształcenia i wychowania

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-PJY
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Projekty szkolne w procesie kształcenia i wychowania
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: zarządzanie w sytemie oświaty
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Słuchacz:

- zna istotę metody projektów w procesie kształcenia i wychowania, zalety metody projektowej, nauka przez zabawę, planowania i zarządzania projektem;

- rozumie rolę innowacyjnych projektów edukacyjnych w rozwoju szkoły i placówki;

- zna zasady i sposoby planowanie rozwoju kadry dydaktycznej placówki z wykorzystaniem programów mobilności ponadnarodowej;

- zna podstawowe założenia strategii rozwoju edukacji;

- zna podstawowych dokumentów strategicznych w zakresie realizacji celów podnoszenia jakości i efektywności systemu oświaty;

- posiada uporządkowaną wiedzę na temat możliwego wsparcia finansowego i merytorycznego szkół poprzez realizację projektów międzynarodowych wspieranych przez MEN w dziedzinie edukacji i młodzieży m.in. takich jak: w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, w ramach programu Erasmus+ i programów spierających np. eTwinning oraz w ramach programów współpracy bilateralnej z państwami członkowskimi Unii Europejskiej i jej partnerami;

- posiada uporządkowaną wiedzę o przydatnych źródłach informacji i sieciach współpracy międzynarodowej;

- wie, jak szukać pomysłów i kontaktów do projektów międzynarodowych.

Umiejętności:

- rozumie rolę projektów edukacyjnych w rozwoju szkoły i placówki;

- potrafi zidentyfikować fundusze Unii Europejskiej dla edukacji;

- potrafi zbadać/określić potrzeby i możliwości swojej placówki w ubieganiu się o dofinansowanie z programów Unii Europejskiej;

- wie jak starać się o wsparcie finansowe i/lub merytoryczne w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Regionalnych programów operacyjnych;

- umie określić efekty realizacji międzynarodowych projektów edukacyjnych w swojej szkole w zakresie wiedzy, umiejętności i doświadczenia;

- wie jak przygotować projekt współpracy międzynarodowej;

- umie określić korzyści wynikające ze współpracy międzynarodowej dla realizacji programu wychowawczego i programu nauczania w swojej szkole oraz doskonalenia zawodowego kadry pedagogicznej.

- umie określić korzyści wynikające ze współpracy międzynarodowej dla doskonalenia zawodowego kadry pedagogicznej w swojej szkole.

Kompetencje społeczne:

- rozumienie podmiotowej roli uczącego się podczas realizacji projektów edukacyjnych;

- zna rolę projektu, jako aktywizującej metody uczenia się i nauczania;

- rozumienie wielokulturowych i społeczno-ekonomicznych wymiarów społeczeństw europejskich, a także wzajemnej interakcji narodowej tożsamości kulturowej i tożsamości europejskiej;

- utrwala zdolność do konstruktywnego porozumiewania się w różnych środowiskach.

- wyrażanie i rozumienia różnych punktów widzenia, negocjowania połączonego ze zdolnością tworzenia klimatu zaufania, a także zdolność do empatii;

- posiada umiejętność radzenie sobie ze stresem i frustracją wynikających z charakteru projektu.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-29 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 8 godzin więcej informacji
Wykład, 4 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michał Kwiatkowski
Prowadzący grup: Krzysztof Gawroński, Tadeusz Wojciechowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 8 godzin więcej informacji
Wykład, 4 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michał Kwiatkowski
Prowadzący grup: Krzysztof Gawroński, Tadeusz Wojciechowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

Istota projektu edukacyjnego. Projekty edukacyjne w procesie kształcenia i wychowania. Rola projektów edukacyjnych

w rozwoju szkoły i placówki. Planowanie rozwoju kadry dydaktycznej. Istota interwencji finansowej UE w obszarze edukacji. Środki europejskie na edukację w perspektywie finansowej. Źródła informacji i sieci współpracy międzynarodowej.

Odpowiedzialność merytoryczna i finansowa w projektach UE. Planowanie rozwoju szkoły (placówki) uwzględniające realizację projektów ze środków UE.

Literatura:

K. Gawroński, M. Kwiatkowski (red.) Dyrektor szkoły w procesie zarządzania oświatą. Wydawnictwo APS, Warszawa.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 8 godzin więcej informacji
Wykład, 4 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Szostakowska
Prowadzący grup: Tadeusz Wojciechowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Wiedza:

Słuchacz:

- zna istotę metody projektów w procesie kształcenia i wychowania, zalety metody projektowej, nauka przez zabawę, planowania i zarządzania projektem;

- rozumie rolę innowacyjnych projektów edukacyjnych w rozwoju szkoły i placówki;

- zna zasady i sposoby planowanie rozwoju kadry dydaktycznej placówki z wykorzystaniem programów mobilności ponadnarodowej;

- zna podstawowe założenia strategii rozwoju edukacji;

- zna podstawowych dokumentów strategicznych w zakresie realizacji celów podnoszenia jakości i efektywności systemu oświaty;

- posiada uporządkowaną wiedzę na temat możliwego wsparcia finansowego i merytorycznego szkół poprzez realizację projektów międzynarodowych.

- posiada uporządkowaną wiedzę o przydatnych źródłach informacji i sieciach współpracy międzynarodowej;

- wie, jak szukać pomysłów i kontaktów do projektów międzynarodowych.

Umiejętności:

- rozumie rolę projektów edukacyjnych w rozwoju szkoły i placówki;

- potrafi zidentyfikować fundusze Unii Europejskiej dla edukacji;

- wie jak starać się o wsparcie finansowe i/lub merytoryczne w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Regionalnych programów operacyjnych;

- umie określić efekty realizacji międzynarodowych projektów edukacyjnych w swojej szkole w zakresie wiedzy, umiejętności i doświadczenia;

- umie określić korzyści wynikające ze współpracy międzynarodowej dla realizacji programu wychowawczego i programu nauczania w swojej szkole oraz doskonalenia zawodowego kadry pedagogicznej.

Kompetencje społeczne:

- zna rolę projektu, jako aktywizującej metody uczenia się i nauczania;

- rozumienie wielokulturowych i społeczno-ekonomicznych wymiarów społeczeństw europejskich, a także wzajemnej interakcji narodowej tożsamości kulturowej i tożsamości europejskiej;

- wyrażanie i rozumienia różnych punktów widzenia, negocjowania połączonego ze zdolnością tworzenia klimatu zaufania, a także zdolność do empatii;

Pełny opis:

Treści programowe:

1. Istota projektu edukacyjnego.

2. Projekty edukacyjne w procesie kształcenia i wychowania.

3. Rola projektów edukacyjnych w rozwoju szkoły i placówki.

4. Planowanie rozwoju kadry dydaktycznej.

5. Istota interwencji finansowej UE w obszarze edukacji.

6. Środki europejskie na edukację w perspektywie finansowej.

7. Źródła informacji i sieci współpracy międzynarodowej.

8. Odpowiedzialność merytoryczna i finansowa w projektach UE.

9. Planowanie rozwoju szkoły (placówki) uwzględniające realizację projektów ze środków UE.

Literatura:

K. Gawroński, M. Kwiatkowski (red.) Dyrektor szkoły w procesie zarządzania oświatą. Wydawnictwo APS, Warszawa.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 8 godzin więcej informacji
Wykład, 4 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Chrzustek, Katarzyna Szostakowska, Marcin Szostakowski
Prowadzący grup: Aleksandra Chrzustek, Marcin Szostakowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)