Podstawy psychologii i poradnictwa psychologicznego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-PIR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy psychologii i poradnictwa psychologicznego |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Obowiązkowe dla st. podyplomowych: Psychologiczne wsparcie dzieci i młodzieży w kryzysie |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
1. Psychologia jako nauka, metody badań psychologii. Główne koncepcje psychologiczne człowieka (podejście psychodynamiczne, behawiorystyczne, poznawcze, humanistyczne, pozytywne) 2. Charakter, osobowość, temperament i ich wpływ na funkcjonowanie człowieka. 3. Emocje. Wpływ czynników emocjonalnych na funkcjonowanie człowieka. 4. Motywacja. Wpływ czynników motywacyjnych na funkcjonowanie człowieka. 5. Aktywność poznawcza w funkcjonowaniu człowieka. 6. Podstawy poradnictwa psychologicznego – teoria i praktyka |
Efekty uczenia się: |
Symbol efektu EFEKTY UCZENIA SIĘ Wiedza Słuchacz zna postawy psychologii ze szczególnym uwzględnieniem psychologii rozwoju dzieci i młodzieży oraz kryzysów rozwojowych Słuchacz posiada wiedze na temat psychologicznych aspektów zachowań ludzkich (ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży) Słuchacz posiada wiedzę na temat podstaw poradnictwa psychologicznego Umiejętności Potrafi określić sposób reagowania dzieci i młodzieży w kryzysie w zależności od okresu rozwojowego Potrafi przeprowadzić ocenę funkcjonowania dzieci i młodzieży pod względem ewentualnych kryzysów rozwojowych, psychologicznych i sytuacyjnych Posiada umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych; Kompetencje społeczne Posiada świadomość psychologicznych reguł i specyfiki kontaktu z dziećmi i młodzieżą i jest wrażliwy na znaczenie relacji interpersonalnej w kontakcie psychologicznym; Posiada przekonane o konieczności zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej Posiada świadomość poziomu swoich umiejętności pomagania i radzenia sobie ze stresem zawodowym; rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego TREŚCI PROGRAMOWE 1. Psychologia jako nauka, metody badań psychologii. Główne koncepcje psychologiczne człowieka (podejście psychodynamiczne, behawiorystyczne, poznawcze, humanistyczne, pozytywne) 2. Charakter, osobowość, temperament i ich wpływ na funkcjonowanie człowieka. 3. Emocje. Wpływ czynników emocjonalnych na funkcjonowanie człowieka. 4. Motywacja. Wpływ czynników motywacyjnych na funkcjonowanie człowieka. 5. Aktywność poznawcza w funkcjonowaniu człowieka. 6. Podstawy poradnictwa psychologicznego – teoria i praktyka |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Odachowska-Rogalska, Maria Weker | |
Prowadzący grup: | Maria Weker | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Odachowska-Rogalska, Maria Weker | |
Prowadzący grup: | Maria Weker | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Odachowska-Rogalska, Maria Weker | |
Prowadzący grup: | Maria Weker | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.