Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praca z grupą szkolną

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-PGS1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praca z grupą szkolną
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Obow. dla stud. pod.: studia kwalifikacyjne w zakresie przygotowania pedagogicznego dla psychologów
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

WIEDZA

Słuchacz posiada zna i rozumie:

funkcjonowanie klasy szkolnej jako grupy społecznej, procesy społeczne w klasie, rozwiązywanie konfliktów w klasie lub grupie wychowawczej, animowanie życia społeczno-kulturalnego klasy, wspieranie samorządności i autonomii uczniów, rozwijanie u dzieci, uczniów lub wychowanków kompetencji komunikacyjnych i umiejętności społecznych niezbędnych do nawiązywania poprawnych relacji organizację pracy w klasie i w grupach.

UMIEJĘTNOŚCI

Słuchacz potrafi:

wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji zaprojektować działania służące integracji klasy szkolnej.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Słuchacz jest gotów do:

kształtowania umiejętności współpracy uczniów profesjonalnego rozwiązywania konfliktów w klasie lub grupie wychowanków.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kamila Dobrenko
Prowadzący grup: Kamila Dobrenko
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

obecność na zajęciach

praca podczas zajęć

przygotowanie projektu zespołowego

Pełny opis:

Zajęcia umożliwiają uzyskanie podstawowych kompetencji metodycznych, potrzebnych do prowadzenia zajęć dydaktyczno- wychowawczych w szkole.

Ćwiczenia rozwijają umiejętności: tworzenia i kierowania grupami zadaniowymi; wspierania samodzielności uczniów i rozwijania ich pracy zespołowej; wzmacniania ich wrażliwości etycznej; otwartości na życie w grupach wielokulturowych.

Literatura:

LEKTURY ad Praca z grupą szkolną

Clark R. C. (2014). Szkolenia oparte na dowodach. Poradnik dla trenerów. Wrocław: Moderator.

Rozdz. 3 Treści omówione to nie znaczy treści przyswojone (str. 63-79);

Rozdz. 10 Zwiększaj korzyści płynące z ćwiczeń (str. 205-228).

Jarmuż, S. i Witkowski, T. (2004). Podręcznik trenera. Wrocław: Moderator.

Rozdz. IV „Trener w akcji” (str. 83-120);

Rozdz. VI „Trudne sytuacje w pracy trenera” (str. 165-224).

McWhirter, J. J., McWhirter, B. T., McWhirter, A. M., McWhirter, E.H. (2008). Zagrożona młodzież. Warszawa: Parpamedia.

Rozdz. 1 Wprowadzenie na obszar zagrożenia (str. 9-23);

Rozdz. 5 System oświaty a zagrożone dzieci i młodzież (str. 82-97);

Rozdz. 6 Cechy indywidualne zagrożonych i niezagrożonych dzieci i młodzieży (str. 100-113).

Zadworna Cieślak, M. Ogińska-Bulik, N. (2011). Zachowania zdrowotne młodzieży-uwarunkowania podmiotowe i rodzinne. Warszawa: Difin SA.

Rozdz. 2 „Kształtowanie i zmiana zachowań zdrowotnych” (str. 45-62);

Rozdz. 3 „Uwarunkowania zachowań zdrowotnych” (str. 63-104).

Uwagi:

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Liczba godzin kontaktowych - 10h

Przygotowanie się do zajęć - 10h

Czytanie literatury - 10h

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kamila Dobrenko
Prowadzący grup: Kamila Dobrenko
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marlena Grzelak-Klus
Prowadzący grup: Agnieszka Zamarian
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)