Praca z grupą szkolną
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-PGS1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praca z grupą szkolną |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obow. dla stud. pod.: studia kwalifikacyjne w zakresie przygotowania pedagogicznego dla psychologów |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA Słuchacz posiada zna i rozumie: funkcjonowanie klasy szkolnej jako grupy społecznej, procesy społeczne w klasie, rozwiązywanie konfliktów w klasie lub grupie wychowawczej, animowanie życia społeczno-kulturalnego klasy, wspieranie samorządności i autonomii uczniów, rozwijanie u dzieci, uczniów lub wychowanków kompetencji komunikacyjnych i umiejętności społecznych niezbędnych do nawiązywania poprawnych relacji organizację pracy w klasie i w grupach. UMIEJĘTNOŚCI Słuchacz potrafi: wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji zaprojektować działania służące integracji klasy szkolnej. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Słuchacz jest gotów do: kształtowania umiejętności współpracy uczniów profesjonalnego rozwiązywania konfliktów w klasie lub grupie wychowanków. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamila Dobrenko | |
Prowadzący grup: | Kamila Dobrenko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
obecność na zajęciach praca podczas zajęć przygotowanie projektu zespołowego |
|
Pełny opis: |
Zajęcia umożliwiają uzyskanie podstawowych kompetencji metodycznych, potrzebnych do prowadzenia zajęć dydaktyczno- wychowawczych w szkole. Ćwiczenia rozwijają umiejętności: tworzenia i kierowania grupami zadaniowymi; wspierania samodzielności uczniów i rozwijania ich pracy zespołowej; wzmacniania ich wrażliwości etycznej; otwartości na życie w grupach wielokulturowych. |
|
Literatura: |
LEKTURY ad Praca z grupą szkolną Clark R. C. (2014). Szkolenia oparte na dowodach. Poradnik dla trenerów. Wrocław: Moderator. Rozdz. 3 Treści omówione to nie znaczy treści przyswojone (str. 63-79); Rozdz. 10 Zwiększaj korzyści płynące z ćwiczeń (str. 205-228). Jarmuż, S. i Witkowski, T. (2004). Podręcznik trenera. Wrocław: Moderator. Rozdz. IV „Trener w akcji” (str. 83-120); Rozdz. VI „Trudne sytuacje w pracy trenera” (str. 165-224). McWhirter, J. J., McWhirter, B. T., McWhirter, A. M., McWhirter, E.H. (2008). Zagrożona młodzież. Warszawa: Parpamedia. Rozdz. 1 Wprowadzenie na obszar zagrożenia (str. 9-23); Rozdz. 5 System oświaty a zagrożone dzieci i młodzież (str. 82-97); Rozdz. 6 Cechy indywidualne zagrożonych i niezagrożonych dzieci i młodzieży (str. 100-113). Zadworna Cieślak, M. Ogińska-Bulik, N. (2011). Zachowania zdrowotne młodzieży-uwarunkowania podmiotowe i rodzinne. Warszawa: Difin SA. Rozdz. 2 „Kształtowanie i zmiana zachowań zdrowotnych” (str. 45-62); Rozdz. 3 „Uwarunkowania zachowań zdrowotnych” (str. 63-104). |
|
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych - 10h Przygotowanie się do zajęć - 10h Czytanie literatury - 10h |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamila Dobrenko | |
Prowadzący grup: | Kamila Dobrenko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marlena Grzelak-Klus | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Zamarian | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.