Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia coachingu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-PCO
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychologia coachingu
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy: Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: studium coachingu
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

ZAŁOŻENIA

Przekazanie wiedzy na temat psychologicznych podstaw praktyki coachingu

CELE

Uświadomienie znaczenia psychologii dla praktyki coachingu. Zrozumienie roli mechanizmów psychologicznych zmiany celowej. Poznanie sposobów wykorzystanie wiedzy psychologicznej dla usprawnienia praktyki coachingu.

Pełny opis:

Coaching z perspektywy psychologii. Podejście oparte na dowodach w coachingu. Mechanizmy zmiany celowej. Sposoby wykorzystania w/w mechanizmów do usprawnienia praktyki coachingu. Psychologia pozytywna jako inspiracja dla coacha. Sposoby identyfikacji i spożytkowania koncepcji „mocnych stron” w praktyce coachingu. Techniki coachingowe wzorowane na badaniach z zakresu psychologii coachingu.

Literatura:

Ben-Shahar, T. (2009) W stronę szczęścia. Poznań: Rebis.

Smółka, P. (2009, red.). Coaching. Inspiracje z perspektywy nauki, praktyki i klientów. Gliwice: Onepress.

Smółka, P. (2010). Interpersonal skills coaching: an evidence based approach. W: L. Czarkowska (ed.) Coaching as a method of developing human potential (93-107). Warsaw: Academic and Professional Press.

Thorpe, S., Clifford, J. (2004). Podręcznik coachingu. Poznań: Rebis.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

ma pogłębioną wiedzę na temat na temat przedmiotowych i metodologicznych powiązań coachingu z psychologią

ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia procesów psychologicznych, zwłaszcza psychologii społecznej istotnych dla procesu coachingowego

rozumie procesy psychologiczne ważne dla rozwoju człowieka i efektywności pracy coacha

UMIEJĘTNOŚCI

potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii społecznej w celu analizy złożonych problemów w relacji coachingowej

potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi z zakresu psychologii w celu analizowania podejmowanych działań praktycznych

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

docenia znaczenie nauk psychologicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych; ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny i doskonalenia warsztatu coacha

Metody i kryteria oceniania:

test sprawdzający wiedzę i umiejętności

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)