Psychologia coachingu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-PCO |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia coachingu |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: studium coachingu |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
ZAŁOŻENIA Przekazanie wiedzy na temat psychologicznych podstaw praktyki coachingu CELE Uświadomienie znaczenia psychologii dla praktyki coachingu. Zrozumienie roli mechanizmów psychologicznych zmiany celowej. Poznanie sposobów wykorzystanie wiedzy psychologicznej dla usprawnienia praktyki coachingu. |
Pełny opis: |
Coaching z perspektywy psychologii. Podejście oparte na dowodach w coachingu. Mechanizmy zmiany celowej. Sposoby wykorzystania w/w mechanizmów do usprawnienia praktyki coachingu. Psychologia pozytywna jako inspiracja dla coacha. Sposoby identyfikacji i spożytkowania koncepcji „mocnych stron” w praktyce coachingu. Techniki coachingowe wzorowane na badaniach z zakresu psychologii coachingu. |
Literatura: |
Ben-Shahar, T. (2009) W stronę szczęścia. Poznań: Rebis. Smółka, P. (2009, red.). Coaching. Inspiracje z perspektywy nauki, praktyki i klientów. Gliwice: Onepress. Smółka, P. (2010). Interpersonal skills coaching: an evidence based approach. W: L. Czarkowska (ed.) Coaching as a method of developing human potential (93-107). Warsaw: Academic and Professional Press. Thorpe, S., Clifford, J. (2004). Podręcznik coachingu. Poznań: Rebis. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA ma pogłębioną wiedzę na temat na temat przedmiotowych i metodologicznych powiązań coachingu z psychologią ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia procesów psychologicznych, zwłaszcza psychologii społecznej istotnych dla procesu coachingowego rozumie procesy psychologiczne ważne dla rozwoju człowieka i efektywności pracy coacha UMIEJĘTNOŚCI potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii społecznej w celu analizy złożonych problemów w relacji coachingowej potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi z zakresu psychologii w celu analizowania podejmowanych działań praktycznych KOMPETENCJE SPOŁECZNE docenia znaczenie nauk psychologicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych; ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny i doskonalenia warsztatu coacha |
Metody i kryteria oceniania: |
test sprawdzający wiedzę i umiejętności |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.