Praktyka asystencka i indywidualna w placówkach wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-P-WWD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka asystencka i indywidualna w placówkach wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
Zadania praktyki to • Udział w zebraniu zespołu terapeutycznego , którego celem jest wstępne omówienie problemów dziecka i rodziny; • Poznanie form i zadań pracy zespołu terapeutycznego; • Udział w wybranych zajęciach terapeutycznych np. : terapii widzenia, terapii psycho – pedagogicznej; • Obserwacja zachowań dziecka w czasie różnych zajęć ; • Codzienne omawianie problemów dziecka i rodziny z opiekunem praktyk, bądź wskazaną przez niego osobą; • Udział w spotkaniach , których celem jest omawianie programu terapeutycznego dziecka i rodziny; • W miarę możliwości przeprowadzenie rozmowy z rodzicami/ opiekunami dziecka na temat jego problemów i ich oczekiwań ; • Opracowanie charakterystyki / studium dziecka z uwzględnieniem jego możliwości i potrzeb oraz uwarunkowań środowiskowych; • Opracowanie propozycji programu wspomagania rozwoju dziecka i pomocy rodzinie; • Opracowanie 5 scenariuszy zajęć indywidualnych z dzieckiem i w miarę możliwości próba samodzielnej realizacji tych scenariuszy; • Zaprojektowanie i wykonanie zabawki dla wybranego dziecka. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Słuchacz będzie miał wiedzę o Formach i zadaniach pracy zespołu terapeutycznego; O wybranych zajęciach terapeutycznych np. : terapii widzenia, terapii psycho – pedagogicznej Umiejętności Słuchacz będzie umiał : Przeprowadzić obserwację zachowań dziecka w czasie różnych zajęć ; Omawiać problemy dziecka i rodziny z opiekunem praktyk, bądź wskazaną przez niego osobą; W miarę możliwości przeprowadzenie rozmowy z rodzicami/ opiekunami dziecka na temat jego problemów i ich oczekiwań ; Opracowanie charakterystyki / studium dziecka z uwzględnieniem jego możliwości i potrzeb oraz uwarunkowań środowiskowych; Opracowanie propozycji programu wspomagania rozwoju dziecka i pomocy rodzinie; Opracowanie 5 scenariuszy zajęć indywidualnych z dzieckiem i w miarę możliwości próba samodzielnej realizacji tych scenariuszy; Zaprojektowanie i wykonanie zabawki dla wybranego dziecka. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.