Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka asystencka i indywidualna w placówkach wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-P-WWD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka asystencka i indywidualna w placówkach wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

Zadania praktyki to

• Udział w zebraniu zespołu terapeutycznego , którego celem jest wstępne omówienie problemów dziecka i rodziny;

• Poznanie form i zadań pracy zespołu terapeutycznego;

• Udział w wybranych zajęciach terapeutycznych np. : terapii widzenia, terapii psycho – pedagogicznej;

• Obserwacja zachowań dziecka w czasie różnych zajęć ;

• Codzienne omawianie problemów dziecka i rodziny z opiekunem praktyk, bądź wskazaną przez niego osobą;

• Udział w spotkaniach , których celem jest omawianie programu terapeutycznego dziecka i rodziny;

• W miarę możliwości przeprowadzenie rozmowy z rodzicami/ opiekunami dziecka na temat jego problemów i ich oczekiwań ;

• Opracowanie charakterystyki / studium dziecka z uwzględnieniem jego możliwości i potrzeb oraz uwarunkowań środowiskowych;

• Opracowanie propozycji programu wspomagania rozwoju dziecka i pomocy rodzinie;

• Opracowanie 5 scenariuszy zajęć indywidualnych z dzieckiem i w miarę możliwości próba samodzielnej realizacji tych scenariuszy;

• Zaprojektowanie i wykonanie zabawki dla wybranego dziecka.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Słuchacz będzie miał wiedzę o

Formach i zadaniach pracy zespołu terapeutycznego;

O wybranych zajęciach terapeutycznych np. : terapii widzenia, terapii psycho – pedagogicznej

Umiejętności

Słuchacz będzie umiał :

Przeprowadzić obserwację zachowań dziecka w czasie różnych zajęć ;

Omawiać problemy dziecka i rodziny z opiekunem praktyk, bądź wskazaną przez niego osobą;

W miarę możliwości przeprowadzenie rozmowy z rodzicami/ opiekunami dziecka na temat jego problemów i ich oczekiwań ;

Opracowanie charakterystyki / studium dziecka z uwzględnieniem jego możliwości i potrzeb oraz uwarunkowań środowiskowych;

Opracowanie propozycji programu wspomagania rozwoju dziecka i pomocy rodzinie;

Opracowanie 5 scenariuszy zajęć indywidualnych z dzieckiem i w miarę możliwości próba samodzielnej realizacji tych scenariuszy;

Zaprojektowanie i wykonanie zabawki dla wybranego dziecka.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)