Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Ocena rozwoju dziecka w programie wczesnej interwencji wg Modelu Insite

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-ORD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Ocena rozwoju dziecka w programie wczesnej interwencji wg Modelu Insite
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Po zrealizowaniu przedmiotu student powinien znać i umieć stować wytyczne modelu INSITE:

wiedzieć co to jest diagnoza, znać jej rodzaje oraz uwarunkowania;

znać prawidłowy przebiegu procesu diagnostycznego ze szczególnym uwzględnieniem roli diagnozy pozytywnej;

znać wybrane metody, techniki, narzędzia diagnostyczne;

umieć zaobserwować i zmierzyć samodzielnie skonstruowanym narzędziem wybrane właściwości procesu kształcenia, wychowania osób o specjalnych potrzebach edukacyjnych;

Pełny opis:

1) Analiza skali rozwoju INSITE

2) Arkusze wyników

3) Zasady i procedura badania

Literatura:

Model wczesnej interwencji INSITE . PZN 2010

Efekty uczenia się:

PC1_KS_W03

PC1_KS_W06 Student zna prawidłowy przebiegu procesu diagnostycznego w modelu INSITE

Student zna narzędzię do oceny funkcjonalnej (arkusze obserwacji, zadania diagnostyczne)

Umiejętności

PC1_KK_U09

PC1_KS_U01

PC1_KS_U02

PC1_KS_U04

Potrafi określić cele i zadania diagnostyczne w badaniu poszczególnych sfer rozwoju małego dziecka w skali INSITE

Umie zaobserwować i zmierzyć samodzielnie skonstruowanym narzędziem poziom czynności poznawczych i percepcyjno-motorycznych

Potrafi dokonać oceny skalą INSITE

Kompetencje społeczne

PC1_KK_K01

PC1_KK_K02 Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka

Odpowiedzialnie przygotowuje się do realizacji zadań

wspomaganie rodziców w procesie usprawniania i terapii dziecka z zaburzonym rozwojem psychoruchowym

Metody i kryteria oceniania:

Badanie dziecka

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)