Organizacja procesu terapeutycznego i ergonomia pracy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-OEP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Organizacja procesu terapeutycznego i ergonomia pracy |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: diagnoza i terapia z zaburzeniami integracji sensorycznej |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: - Ma elementarną wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju w kontekście organizacji pracy - Ma wiedzę o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych i pomocowych - Zna zasady ergonomicznej pracy na sali terapeutycznej. UMIEJĘTNOŚCI: - Potrafi uwzględniać indywidualne potrzeby dziecka uwarunkowane stanem zdrowia - Dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą - Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne oraz rozumie ilościowe i jakościowe znaczenie czasu i potrafi go bilansować i analizować - Umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Diana Aksamit | |
Prowadzący grup: | Monika Gałkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Kolokwium pisemne |
|
Pełny opis: |
1. Zbiór norm i zasad określających działania w zakresie diagnozy i terapii integracji sensorycznej (Kodeks etyczny diagnosty i terapeuty SI); 2. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych i kompetencji zawodowych terapeuty SI; 3. Potrzeba dzielenia się wiedzą z innymi specjalistami i terapeutami; 4. Znaczenie zaangażowania na rzecz pomocy dziecku i jego rodzinie |
|
Literatura: |
„WSKAZÓWKI DO WYŁANIANIA TYPÓW DYSFUNKCJI INTEGRACJI SENSORYCZNEJ - INTERPRETACJA WYNIKÓW OBSERWACJI KLINICZNYCH”, opr. M. Dębińska RAMOWY PROGRAM USPRAWNIANIA ZABURZEŃ INTEGRACJI SENSORYCZNEJ, opr. E. Grzybowska |
|
Uwagi: |
Metody pracy: wykład, pogadanka, praca w grupach |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Diana Aksamit | |
Prowadzący grup: | Monika Gałkowska, Artur Kownacki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Kolokwium pisemne |
|
Pełny opis: |
1. Zbiór norm i zasad określających działania w zakresie diagnozy i terapii integracji sensorycznej (Kodeks etyczny diagnosty i terapeuty SI); 2. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych i kompetencji zawodowych terapeuty SI; 3. Potrzeba dzielenia się wiedzą z innymi specjalistami i terapeutami; 4. Znaczenie zaangażowania na rzecz pomocy dziecku i jego rodzinie |
|
Literatura: |
„WSKAZÓWKI DO WYŁANIANIA TYPÓW DYSFUNKCJI INTEGRACJI SENSORYCZNEJ - INTERPRETACJA WYNIKÓW OBSERWACJI KLINICZNYCH”, opr. M. Dębińska RAMOWY PROGRAM USPRAWNIANIA ZABURZEŃ INTEGRACJI SENSORYCZNEJ, opr. E. Grzybowska |
|
Uwagi: |
Metody pracy: wykład, pogadanka, praca w grupach |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Diana Aksamit | |
Prowadzący grup: | Monika Gałkowska, Artur Kownacki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Kolokwium pisemne. |
|
Pełny opis: |
1. Zbiór norm i zasad określających działania w zakresie diagnozy i terapii integracji sensorycznej (Kodeks etyczny diagnosty i terapeuty SI). 2. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych i kompetencji zawodowych terapeuty SI. 3. Potrzeba dzielenia się wiedzą z innymi specjalistami i terapeutami. 4. Znaczenie zaangażowania na rzecz pomocy dziecku i jego rodzinie. |
|
Literatura: |
„WSKAZÓWKI DO WYŁANIANIA TYPÓW DYSFUNKCJI INTEGRACJI SENSORYCZNEJ - INTERPRETACJA WYNIKÓW OBSERWACJI KLINICZNYCH”, opr. M. Dębińska RAMOWY PROGRAM USPRAWNIANIA ZABURZEŃ INTEGRACJI SENSORYCZNEJ, opr. E. Grzybowska |
|
Uwagi: |
Metody pracy: wykład, pogadanka, praca w grupach. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewelina Młynarczyk-Karabin | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewelina Młynarczyk-Karabin | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Ouzguid | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Ouzguid | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Ouzguid | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Diana Aksamit | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.