Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Organizacja procesu terapeutycznego i ergonomia pracy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-OEP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Organizacja procesu terapeutycznego i ergonomia pracy
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy: Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: diagnoza i terapia z zaburzeniami integracji sensorycznej
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

WIEDZA:

- Ma elementarną wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju w kontekście organizacji pracy

- Ma wiedzę o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych i pomocowych

- Zna zasady ergonomicznej pracy na sali terapeutycznej.

UMIEJĘTNOŚCI:

- Potrafi uwzględniać indywidualne potrzeby dziecka uwarunkowane stanem zdrowia

- Dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą

- Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne oraz rozumie ilościowe i jakościowe znaczenie czasu i potrafi go bilansować i analizować

- Umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Diana Aksamit
Prowadzący grup: Monika Gałkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Kolokwium pisemne

Pełny opis:

1. Zbiór norm i zasad określających działania w zakresie diagnozy i terapii integracji sensorycznej (Kodeks etyczny diagnosty i terapeuty SI);

2. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych i kompetencji zawodowych terapeuty SI;

3. Potrzeba dzielenia się wiedzą z innymi specjalistami i terapeutami;

4. Znaczenie zaangażowania na rzecz pomocy dziecku i jego rodzinie

Literatura:

„WSKAZÓWKI DO WYŁANIANIA TYPÓW DYSFUNKCJI INTEGRACJI SENSORYCZNEJ - INTERPRETACJA WYNIKÓW OBSERWACJI KLINICZNYCH”, opr. M. Dębińska

RAMOWY PROGRAM USPRAWNIANIA ZABURZEŃ INTEGRACJI SENSORYCZNEJ, opr. E. Grzybowska

Uwagi:

Metody pracy: wykład, pogadanka, praca w grupach

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Diana Aksamit
Prowadzący grup: Monika Gałkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Kolokwium pisemne

Pełny opis:

1. Zbiór norm i zasad określających działania w zakresie diagnozy i terapii integracji sensorycznej (Kodeks etyczny diagnosty i terapeuty SI);

2. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych i kompetencji zawodowych terapeuty SI;

3. Potrzeba dzielenia się wiedzą z innymi specjalistami i terapeutami;

4. Znaczenie zaangażowania na rzecz pomocy dziecku i jego rodzinie

Literatura:

„WSKAZÓWKI DO WYŁANIANIA TYPÓW DYSFUNKCJI INTEGRACJI SENSORYCZNEJ - INTERPRETACJA WYNIKÓW OBSERWACJI KLINICZNYCH”, opr. M. Dębińska

RAMOWY PROGRAM USPRAWNIANIA ZABURZEŃ INTEGRACJI SENSORYCZNEJ, opr. E. Grzybowska

Uwagi:

Metody pracy: wykład, pogadanka, praca w grupach

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Diana Aksamit
Prowadzący grup: Monika Gałkowska, Artur Kownacki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Kolokwium pisemne

Pełny opis:

1. Zbiór norm i zasad określających działania w zakresie diagnozy i terapii integracji sensorycznej (Kodeks etyczny diagnosty i terapeuty SI);

2. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych i kompetencji zawodowych terapeuty SI;

3. Potrzeba dzielenia się wiedzą z innymi specjalistami i terapeutami;

4. Znaczenie zaangażowania na rzecz pomocy dziecku i jego rodzinie

Literatura:

„WSKAZÓWKI DO WYŁANIANIA TYPÓW DYSFUNKCJI INTEGRACJI SENSORYCZNEJ - INTERPRETACJA WYNIKÓW OBSERWACJI KLINICZNYCH”, opr. M. Dębińska

RAMOWY PROGRAM USPRAWNIANIA ZABURZEŃ INTEGRACJI SENSORYCZNEJ, opr. E. Grzybowska

Uwagi:

Metody pracy: wykład, pogadanka, praca w grupach

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Diana Aksamit
Prowadzący grup: Monika Gałkowska, Artur Kownacki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Kolokwium pisemne.

Pełny opis:

1. Zbiór norm i zasad określających działania w zakresie diagnozy i terapii integracji sensorycznej (Kodeks etyczny diagnosty i terapeuty SI).

2. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych i kompetencji zawodowych terapeuty SI.

3. Potrzeba dzielenia się wiedzą z innymi specjalistami i terapeutami.

4. Znaczenie zaangażowania na rzecz pomocy dziecku i jego rodzinie.

Literatura:

„WSKAZÓWKI DO WYŁANIANIA TYPÓW DYSFUNKCJI INTEGRACJI SENSORYCZNEJ - INTERPRETACJA WYNIKÓW OBSERWACJI KLINICZNYCH”, opr. M. Dębińska

RAMOWY PROGRAM USPRAWNIANIA ZABURZEŃ INTEGRACJI SENSORYCZNEJ, opr. E. Grzybowska

Uwagi:

Metody pracy: wykład, pogadanka, praca w grupach.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewelina Młynarczyk-Karabin
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewelina Młynarczyk-Karabin
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Kruś
Prowadzący grup: Katarzyna Kruś
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)