Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Nowoczesne metody terapii pedagogicznej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-NMT
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Nowoczesne metody terapii pedagogicznej
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy: Obowiązkowe dla stud. podypl. : terapia pedag. z edukacją daltońską i elem. systemu M. Montessori
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Pojęcie metody i próba zdefiniowania pojęcia metody terapii pedagogicznej. Rodzaje metod terapii pedagogicznej wyróżniane ze względu na kryteria celu, problemu, wieku dzieci itd. Współcześnie stosowane metody terapii pedagogicznej i ich ogólna charakterystyka. Nowe

i nowoczesne metody terapii pedagogicznej w Polsce i na świecie.

Literatura:

Baran J., Zestaw ćwiczeń dla dzieci z trudnościami w nauce czytania. /Podręcznik oraz trzy zeszyty ćwiczeń/, Warszawa 1993

Bogdanowicz M., Metoda dobrego startu w pracy z dzieckiem w wieku od 5 do 10 lat, Warszawa 1985

Bogdanowicz M., Okrzesik D., Opis i planowanie zajęć według Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Gdańsk 2005

Bogdanowicz M., Ruch rozwijający dla wszystkich. Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Gdańsk 2004

Danielewicz T., Koźmińska A., Magnuska J., Terapia uspokajająca i rozwijająca dla dzieci nerwicowych i dyslektycznych , Warszawa 1974

Frostig M., Horne D., Wzory i obrazki. Program rozwijający percepcję wzrokową, Warszawa 1989

Kephart N.C., Dziecko opóźnione w nauce szkolnej, Warszawa 1970

Korab K. (red. nauk.), Kinezjologia edukacyjna. Nauka, pseudonauka czy manipulacja?, Warszawa 2008

Krasowicz-Kupis G., Pietras I., Zrozumieć, żeby pomóc. Dysleksja w ujęciu interdyscyplinarnym, Gdynia 2008

Kujawa E., Kurzyna M., Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu metodą 18 struktur wyrazowych, Warszawa 1998

Olechowska A., B. Pheloung: School floors. Effective perceptual movement programs for your clasroom w: Szkoła Specjalna Nr 2 Marzec-Kwiecień 2009

Program edukacyjno-terapeutyczny ORTOGRAFFITI, dostępny: http://www.ortograffiti.pl/nauczyciele/program_edukacyjno_terapeutyczny_ortograffiti

Zakrzewska B., 3,2,1,0…Start. Czytanie treningowe, Gdańsk 2008

Efekty uczenia się:

zna definicję terapii pedagogicznej, definicję metody terapii pedagogicznej, klasyfikacje metod terapii pedagogicznej

Umiejętności (max. 10)

umie poprawnie nazywać rodzaje metod, jak i stosować w dyskusji argumenty uzasadniające zastosowanie danej metody lub metod w pracy z uczniami ze spe

Kompetencje społeczne (max. 10)

docenia znaczenie nauk pedagogicznych w procesie opracowywania i sprawdzania skuteczności nowoczesnych metod terapii pedagogicznej

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)