Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Neurologia dziecięca

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-NED
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Neurologia dziecięca
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Zapoznanie studentów z podstawową wiedzą z zakresu neuroanatomii i neurofizjologii oraz patologii układu nerwowego w celu zrozumienia przyczyn i patomechanizmów zaburzeń mowy pochodzenia mózgowego.

Pełny opis:

1. Neuroanatomia i neurofizjologia

2. Ocena neurorozwojowa dziecka

3. Zaburzenia ruchu i postawy - wybrane zespoły chorobowe

4. Zaburzenia napadowe - wybrane zespoły chorobowe

5. Encefalopatia postępująca i niepostępująca - omówienie problemu i przykłady kliniczne

Literatura:

S. Konturek "Neurofizjologia" [w:] Fizjologia człowieka, t. IV, 1998

S. Jóźwiak (red) "Postępy w diagnostyce i leczeniu chorób układu nerwowego u dzieci" tom I - V

Czochańska J. "Neurologia".

Efekty uczenia się:

PC1_KK_W06

PC1_KS_W01 Student ma podstawową, uporządkowaną wiedzę na

temat przyczyn, rodzajów i stopni uszkodzenia CUN z uwzględnieniem klasyfikacji zaburzeń i chorób ICD-10

PC1_KK_W06

PC1_KK_W09

PC1_KS_W01 Posiada wiedzę na temat mechanizmów powstawania zaburzeń rozwojowych z uwzględnieniem wiedzy z zakresu neurologii dziecięcej.

PC1_KK_W02

PC1_KS_W05 Student zna zakres pracy lekarza neurologa dzieciecego.

PC1_KS_U01 Potrafi określić rodzaje badań neurologicznych w opiece nad dzieckiem zdrowym oraz dzieckiem chorym.

PC1_KS_U01 Potrafi obserwować przebieg badania małego dziecka.

PC1_KK_K01 Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego.

PC1_KK_K02 Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka.

PC1_KK_K02 Odpowiedzialnie przygotowuje się do realizacji zadań.

Metody i kryteria oceniania:

Obecność na zajęciach, egzamin -test

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)