Neurologia dziecięca
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-NED |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Neurologia dziecięca |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Zapoznanie studentów z podstawową wiedzą z zakresu neuroanatomii i neurofizjologii oraz patologii układu nerwowego w celu zrozumienia przyczyn i patomechanizmów zaburzeń mowy pochodzenia mózgowego. |
Pełny opis: |
1. Neuroanatomia i neurofizjologia 2. Ocena neurorozwojowa dziecka 3. Zaburzenia ruchu i postawy - wybrane zespoły chorobowe 4. Zaburzenia napadowe - wybrane zespoły chorobowe 5. Encefalopatia postępująca i niepostępująca - omówienie problemu i przykłady kliniczne |
Literatura: |
S. Konturek "Neurofizjologia" [w:] Fizjologia człowieka, t. IV, 1998 S. Jóźwiak (red) "Postępy w diagnostyce i leczeniu chorób układu nerwowego u dzieci" tom I - V Czochańska J. "Neurologia". |
Efekty uczenia się: |
PC1_KK_W06 PC1_KS_W01 Student ma podstawową, uporządkowaną wiedzę na temat przyczyn, rodzajów i stopni uszkodzenia CUN z uwzględnieniem klasyfikacji zaburzeń i chorób ICD-10 PC1_KK_W06 PC1_KK_W09 PC1_KS_W01 Posiada wiedzę na temat mechanizmów powstawania zaburzeń rozwojowych z uwzględnieniem wiedzy z zakresu neurologii dziecięcej. PC1_KK_W02 PC1_KS_W05 Student zna zakres pracy lekarza neurologa dzieciecego. PC1_KS_U01 Potrafi określić rodzaje badań neurologicznych w opiece nad dzieckiem zdrowym oraz dzieckiem chorym. PC1_KS_U01 Potrafi obserwować przebieg badania małego dziecka. PC1_KK_K01 Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego. PC1_KK_K02 Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka. PC1_KK_K02 Odpowiedzialnie przygotowuje się do realizacji zadań. |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach, egzamin -test |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.