Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody socjotechniczne w osiąganiu celu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-MSO
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metody socjotechniczne w osiąganiu celu
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

Wiedza (max 10)

K_W08 zna zasady kreatywnego przywództwa dyrektora/wizytatora (kompetencje przywódcze, wywieranie wpływu, korzystanie ze źródeł władzy, tworzenie lobby oświatowego w środowisku lokalnym, współpraca z partnerami); zna zależności pomiędzy stylem kierowania a efektywnością dyrektora; posiada wiedzę z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim – organizacja i kreowanie pracy zespołowej; wie czym jest coaching w pracy dyrektora i wizytatora; zna zasady budowania psychologicznych kompetencji kierowniczych kadry zarządzającej (komunikacja, rozwiązywanie konfliktów, zarządzanie zmianą)

Umiejętności (max 10)

K_U04 potrafi dokonać analizy własnych preferencji w zakresie stosowania stylów kierowania; potrafi rozpoznać próby manipulacji ze strony innych; umie różnicować style kierowania i analizować je pod kątem skuteczności i własnych preferencji; potrafi wykorzystywać metody wywierania wpływu w procesie motywowania do współpracy

K_U11 posiada umiejętność stosowania podstawowych strategii coachingu w pracy; potrafi rozpoznawać i unikać w relacjach zawodowych blokad komunikacyjnych; umie udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej; potrafi tworzyć środowisko motywujące do przeprowadzania zmiany

Kompetencje społeczne (max 10)

K_K02 dostrzega znaczenie dwóch uzupełniający się aspektów w pracy dyrektora/ wizytatora: zarządzania i przywództwa; dostrzega dylematy związane z wywieraniem wpływu i podleganiem wpływowi innych; rozumie znaczenie zaangażowania społeczności szkolnej i partnerów szkoły dla podnoszenia jakości pracy szkoły; rozumie znaczenie pracy zespołowej w osiąganiu celów organizacji jaką jest szkoła

K_K07 rozumie znaczenie postawy coachingowej we współpracy

z pracownikami szkoły, rodzicami i uczniami; rozumie znaczenie komunikacji interpersonalnej w procesie kierowania i współpracy; ma świadomość działania mechanizmów zmiany i roli dyrektora/wizytatora

w procesie wprowadzania zmian

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)