Metody socjotechniczne w osiąganiu celu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-MSO |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metody socjotechniczne w osiąganiu celu |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Wiedza (max 10) K_W08 zna zasady kreatywnego przywództwa dyrektora/wizytatora (kompetencje przywódcze, wywieranie wpływu, korzystanie ze źródeł władzy, tworzenie lobby oświatowego w środowisku lokalnym, współpraca z partnerami); zna zależności pomiędzy stylem kierowania a efektywnością dyrektora; posiada wiedzę z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim – organizacja i kreowanie pracy zespołowej; wie czym jest coaching w pracy dyrektora i wizytatora; zna zasady budowania psychologicznych kompetencji kierowniczych kadry zarządzającej (komunikacja, rozwiązywanie konfliktów, zarządzanie zmianą) Umiejętności (max 10) K_U04 potrafi dokonać analizy własnych preferencji w zakresie stosowania stylów kierowania; potrafi rozpoznać próby manipulacji ze strony innych; umie różnicować style kierowania i analizować je pod kątem skuteczności i własnych preferencji; potrafi wykorzystywać metody wywierania wpływu w procesie motywowania do współpracy K_U11 posiada umiejętność stosowania podstawowych strategii coachingu w pracy; potrafi rozpoznawać i unikać w relacjach zawodowych blokad komunikacyjnych; umie udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej; potrafi tworzyć środowisko motywujące do przeprowadzania zmiany Kompetencje społeczne (max 10) K_K02 dostrzega znaczenie dwóch uzupełniający się aspektów w pracy dyrektora/ wizytatora: zarządzania i przywództwa; dostrzega dylematy związane z wywieraniem wpływu i podleganiem wpływowi innych; rozumie znaczenie zaangażowania społeczności szkolnej i partnerów szkoły dla podnoszenia jakości pracy szkoły; rozumie znaczenie pracy zespołowej w osiąganiu celów organizacji jaką jest szkoła K_K07 rozumie znaczenie postawy coachingowej we współpracy z pracownikami szkoły, rodzicami i uczniami; rozumie znaczenie komunikacji interpersonalnej w procesie kierowania i współpracy; ma świadomość działania mechanizmów zmiany i roli dyrektora/wizytatora w procesie wprowadzania zmian |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.