Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka pracy rewalidacyjno-wychowawczej w placówkach dla osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-MRG
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka pracy rewalidacyjno-wychowawczej w placówkach dla osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy: Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: edu. i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną
Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: ped. niepełnosprawnych intelektualnie - oligofrenopedagogika
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

Słuchacz:

zna podstawy i regulacje prawne edukacji uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu głębokim

zna formy, zasady i metody oraz środki dydaktyczne nauczania i wychowania osób z niepełnosprawnością intelektualną

zna specyfikę systemu pracy opiekuńczo – wychowawczej w placówkach specjalnych

zna założenia i cele rehabilitacji społeczno – zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną

Umiejętności

potrafi opracować konspekt zajęć oraz sprawozdanie z zajęć hospitowanych

potrafi przeprowadzić zajęcia w szkole specjalnej, na podstawie zatwierdzonego przez nauczyciela konspektu zajęć

potrafi skonstruować miesięczny plan pracy dydaktyczno wychowawczej w nauczaniu dzieci z niepełnosprawnością intelektualną

potrafi planować i realizować działania edukacyjno – terapeutyczne w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną

potrafi stosować odpowiednie formy pracy opiekuńczo – wychowawczej

Kompetencje społeczne

poszanowanie godności osobowej osób NI

wrażliwość osób NI i ich rodziców/rodzeństwa/opiekunów

potrafi współpracować w grupie

motywacja do pracy/pracowitość

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)