Mowa dzieci z rozszczepem
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-MDR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Mowa dzieci z rozszczepem |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: |
Obowiązkowe dla I roku stud. podyplomowych: logopedia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Wykład 10g. kończy się zaliczeniem (zal. w USOS) na podstawie obecności i aktywności podczas dyskusji wywołanej przez wykładowcę. |
Pełny opis: |
Treści wykładu: 1. Etiopatogeneza wady rozszczepowej 2. Typologia rozszczepów 3. Zaburzenia morfologiczne i czynnościowe w przypadku wady rozszczepowej 4. Wielospecjalistyczne leczenie osób z rozszczepem 5. Objawy i przyczyny dyslalii i alalii rozszczepowej 6. Wczesna interwencja logopedyczna 7. Diagnoza i terapia w przypadku dyslalii i alalii rozszczepowej |
Literatura: |
Pluta-Wojciechowska D., Mowa dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia, Wydawnictwo naukowe UP, Kraków 2011. 2. Pluta-Wojciechowska D., Standard postępowania w przypadku wady rozszczepowej W: Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego. Red. S. Grabias, J. Panasiuk, M. Kurkowski, UMCS, Lublin 2015. 3. Hortis-Dzierzbicka M.: Nasofiberoskopia w ocenie zastosowania płata gardłowego w niewydolności podniebienno-gardłowej u pacjentów z rozszczepem podniebienia. Wydawnictwo Medyczne Borgis. Warszawa 2004 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - Zna i rozumie medyczne podstawy opieki neonatologicznej dzieci z rozszczepem - Zna i rozumie konsekwencje wady rozszczepowej dla rozwoju dziecka oraz konieczność stosowania wczesnej interwencji logopedycznej zna, zasady diagnostyki logopedycznej wtych przypadkach. Umiejętności: - Potrafi diagnozować zaburzenia funkcji prymarnych oraz zaburzenia mowy i wymowy - Potrafi dobrać odpowiednie metody terapii logopedycznej u dzieci z rozszczepem. Kompetencje społeczne: - Jest gotów do samodzielnego pogłębiania wiedzy logopedycznej w przypadkach wad wrodzonych twarzoczaszki - Jest gotów do współpracy z innymi specjalistami w celu doskonalenia swojego warsztatu logopedycznego w opiece nad dzieckiem z rozszczepem. |
Metody i kryteria oceniania: |
OBCIĄŻENIE PRACĄ STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOSĆI Godziny kontaktowe np. wykład : 10 Przygotowanie się do zajęć, lektury: 5 Przygotowanie się do egzaminu 0 Sumaryczna liczba punktów ECTS za ten przedmiot 1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Danuta Emiluta-Rozya | |
Prowadzący grup: | Danuta Pluta-Wojciechowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Danuta Emiluta-Rozya | |
Prowadzący grup: | Danuta Pluta-Wojciechowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Uwagi: |
wykład 10g. realizowany zdalnie w Teams - zespół PSLog 19. Zajęcia będą zaplanowane w kalendarzu Teams. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Danuta Emiluta-Rozya | |
Prowadzący grup: | Danuta Pluta-Wojciechowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.