Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Mowa dzieci z rozszczepem

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-MDR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Mowa dzieci z rozszczepem
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy: Obowiązkowe dla I roku stud. podyplomowych: logopedia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Wykład 10g. kończy się zaliczeniem (zal. w USOS) na podstawie obecności i aktywności podczas dyskusji wywołanej przez wykładowcę.

Pełny opis:

Treści wykładu:

1. Etiopatogeneza wady rozszczepowej

2. Typologia rozszczepów

3. Zaburzenia morfologiczne i czynnościowe w przypadku wady rozszczepowej

4. Wielospecjalistyczne leczenie osób z rozszczepem

5. Objawy i przyczyny dyslalii i alalii rozszczepowej

6. Wczesna interwencja logopedyczna

7. Diagnoza i terapia w przypadku dyslalii i alalii rozszczepowej

Literatura:

Pluta-Wojciechowska D., Mowa dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia, Wydawnictwo naukowe UP, Kraków 2011.

2. Pluta-Wojciechowska D., Standard postępowania w przypadku wady rozszczepowej W: Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego. Red. S. Grabias, J. Panasiuk, M. Kurkowski, UMCS, Lublin 2015.

3. Hortis-Dzierzbicka M.: Nasofiberoskopia w ocenie zastosowania płata gardłowego w niewydolności podniebienno-gardłowej u pacjentów z rozszczepem podniebienia. Wydawnictwo Medyczne Borgis. Warszawa 2004

Efekty uczenia się:

Wiedza:

- Zna i rozumie medyczne podstawy opieki neonatologicznej dzieci z rozszczepem

- Zna i rozumie konsekwencje wady rozszczepowej dla rozwoju dziecka oraz konieczność stosowania wczesnej interwencji logopedycznej zna, zasady diagnostyki logopedycznej wtych przypadkach.

Umiejętności:

- Potrafi diagnozować zaburzenia funkcji prymarnych oraz zaburzenia mowy i wymowy

- Potrafi dobrać odpowiednie metody terapii logopedycznej u dzieci z rozszczepem.

Kompetencje społeczne:

- Jest gotów do samodzielnego pogłębiania wiedzy logopedycznej w przypadkach wad wrodzonych twarzoczaszki

- Jest gotów do współpracy z innymi specjalistami w celu doskonalenia swojego warsztatu logopedycznego w opiece nad dzieckiem z rozszczepem.

Metody i kryteria oceniania:

OBCIĄŻENIE PRACĄ STUDENTA

FORMA AKTYWNOŚCI ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOSĆI

Godziny kontaktowe np. wykład : 10

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 5

Przygotowanie się do egzaminu 0

Sumaryczna liczba punktów ECTS za ten przedmiot 1

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Danuta Emiluta-Rozya
Prowadzący grup: Danuta Pluta-Wojciechowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Danuta Emiluta-Rozya
Prowadzący grup: Danuta Pluta-Wojciechowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Uwagi:

wykład 10g. realizowany zdalnie w Teams - zespół PSLog 19. Zajęcia będą zaplanowane w kalendarzu Teams.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Danuta Emiluta-Rozya
Prowadzący grup: Danuta Pluta-Wojciechowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)