Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Mierzenie długości, pojemności, ciężaru (masy)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-MDP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Mierzenie długości, pojemności, ciężaru (masy)
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Wie jak kształtuje się rozumienie pomiaru długości , pojemności, ciężaru ( masy)

Zna metody diagnozowania czynności intelektualnych stosowanych w ustalaniu stałości długości , pojemności, ciężaru ( masy)

Ma wiedzę na temat wspomagania dzieci w operacyjnym rozumowaniu i nabywaniu umiejętności mierzenia długości , pojemności, ciężaru ( masy).

Potrafi zorganizować i przeprowadzić nauczycielską diagnozę w zakresie pomiaru długości, pojemności i ciężaru ( masa)

Umie przeprowadzić badania czynności intelektualnych stosowanych w ustalaniu stałości długości, pojemności i ciężaru ( masy)

Potrafi zinterpretować wyniki badań diagnostycznych , wyciągnąć wnioski i zapisać wyniki

Wie, jak wspomagać dzieci w kształtowaniu umiejętności mierzenia długości, pojemności i ciężaru ( masa)

Pełny opis:

Wykład

jak kształtuje się rozumienie pomiaru długości, pojemności i ciężaru (masa): prawidłowości psychologiczne i tworzenie okazji do posługiwania się jednostkami pomiaru w sytuacjach życiowych i w rozwiązywaniu zadań z treścią.

Ćwiczenia

1.Sposoby ustalania wiedzy i umiejetności dzieci w zakresie stałości długości, pojemności i ciężaru ( masa)

2.Wnioskowanie o uzdolnieniach matematycznych dzieci w zakresie stałości długości, pojemności i ciężaru ( masa) w oparciu o serie scenariuszy zadań diagnostycznych .

3. Zabawy, gry i zadania edukacyjne dla dzieci uzdolnionych matematycznie w zakresie stałości długości, pojemności i ciężaru ( masa)

Literatura:

Literatura obowiązkowa

1. E. Gruszczyk – Kolczyńska ., E. Zielińska ., O dzieciach matematycznie uzdolnionych. Książka dla rodziców i nauczycieli, Wyd. Nowa Era ,Warszawa 2012

2. E. Gruszczyk – Kolczyńska ( red.) Wspomaganie rozwoju umysłowego oraz edukacja matematyczna dzieci w ostatnim roku wychowania przedszkolnego i w pierwszym roku szkolnej edukacji. Cele i treści kształcenia, podstawy psychologiczne i pedagogiczne oraz wskazówki do prowadzenia zajęć z dziećmi w domu , w przedszkolu i w szkole, Wyd. Edukacja Polska, Warszawa 2009

Literatura uzupełniająca

1. E. Gruszczyk – Kolczyńska , E. Zielińska ., Dziecięca matematyka. Książka dla rodziców i nauczycieli, WSIP, Warszawa 1997 ( oraz wydanie z 2007 roku – uzupełnione i poprawione)

Efekty uczenia się:

Wie jak kształtuje się rozumienie pomiaru długości , pojemności, ciężaru ( masy)

Zna metody diagnozowania czynności intelektualnych stosowanych w ustalaniu stałości długości , pojemności, ciężaru ( masy)

Ma wiedzę na temat wspomagania dzieci w operacyjnym rozumowaniu i nabywaniu umiejętności mierzenia długości , pojemności, ciężaru ( masy).

Potrafi zorganizować i przeprowadzić nauczycielską diagnozę w zakresie pomiaru długości, pojemności i ciężaru ( masa)

Umie przeprowadzić badania czynności intelektualnych stosowanych w ustalaniu stałości długości, pojemności i ciężaru ( masy)

Potrafi zinterpretować wyniki badań diagnostycznych , wyciągnąć wnioski i zapisać wyniki

Wie, jak wspomagać dzieci w kształtowaniu umiejętności mierzenia długości, pojemności i ciężaru ( masa)

Metody i kryteria oceniania:

Wykład , ćwiczenia, konwersatoria

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)