Mierzenie długości, pojemności, ciężaru (masy)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-MDP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Mierzenie długości, pojemności, ciężaru (masy) |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Wie jak kształtuje się rozumienie pomiaru długości , pojemności, ciężaru ( masy) Zna metody diagnozowania czynności intelektualnych stosowanych w ustalaniu stałości długości , pojemności, ciężaru ( masy) Ma wiedzę na temat wspomagania dzieci w operacyjnym rozumowaniu i nabywaniu umiejętności mierzenia długości , pojemności, ciężaru ( masy). Potrafi zorganizować i przeprowadzić nauczycielską diagnozę w zakresie pomiaru długości, pojemności i ciężaru ( masa) Umie przeprowadzić badania czynności intelektualnych stosowanych w ustalaniu stałości długości, pojemności i ciężaru ( masy) Potrafi zinterpretować wyniki badań diagnostycznych , wyciągnąć wnioski i zapisać wyniki Wie, jak wspomagać dzieci w kształtowaniu umiejętności mierzenia długości, pojemności i ciężaru ( masa) |
Pełny opis: |
Wykład jak kształtuje się rozumienie pomiaru długości, pojemności i ciężaru (masa): prawidłowości psychologiczne i tworzenie okazji do posługiwania się jednostkami pomiaru w sytuacjach życiowych i w rozwiązywaniu zadań z treścią. Ćwiczenia 1.Sposoby ustalania wiedzy i umiejetności dzieci w zakresie stałości długości, pojemności i ciężaru ( masa) 2.Wnioskowanie o uzdolnieniach matematycznych dzieci w zakresie stałości długości, pojemności i ciężaru ( masa) w oparciu o serie scenariuszy zadań diagnostycznych . 3. Zabawy, gry i zadania edukacyjne dla dzieci uzdolnionych matematycznie w zakresie stałości długości, pojemności i ciężaru ( masa) |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa 1. E. Gruszczyk – Kolczyńska ., E. Zielińska ., O dzieciach matematycznie uzdolnionych. Książka dla rodziców i nauczycieli, Wyd. Nowa Era ,Warszawa 2012 2. E. Gruszczyk – Kolczyńska ( red.) Wspomaganie rozwoju umysłowego oraz edukacja matematyczna dzieci w ostatnim roku wychowania przedszkolnego i w pierwszym roku szkolnej edukacji. Cele i treści kształcenia, podstawy psychologiczne i pedagogiczne oraz wskazówki do prowadzenia zajęć z dziećmi w domu , w przedszkolu i w szkole, Wyd. Edukacja Polska, Warszawa 2009 Literatura uzupełniająca 1. E. Gruszczyk – Kolczyńska , E. Zielińska ., Dziecięca matematyka. Książka dla rodziców i nauczycieli, WSIP, Warszawa 1997 ( oraz wydanie z 2007 roku – uzupełnione i poprawione) |
Efekty uczenia się: |
Wie jak kształtuje się rozumienie pomiaru długości , pojemności, ciężaru ( masy) Zna metody diagnozowania czynności intelektualnych stosowanych w ustalaniu stałości długości , pojemności, ciężaru ( masy) Ma wiedzę na temat wspomagania dzieci w operacyjnym rozumowaniu i nabywaniu umiejętności mierzenia długości , pojemności, ciężaru ( masy). Potrafi zorganizować i przeprowadzić nauczycielską diagnozę w zakresie pomiaru długości, pojemności i ciężaru ( masa) Umie przeprowadzić badania czynności intelektualnych stosowanych w ustalaniu stałości długości, pojemności i ciężaru ( masy) Potrafi zinterpretować wyniki badań diagnostycznych , wyciągnąć wnioski i zapisać wyniki Wie, jak wspomagać dzieci w kształtowaniu umiejętności mierzenia długości, pojemności i ciężaru ( masa) |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład , ćwiczenia, konwersatoria |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.