Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z autyzmem

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-MDA Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z autyzmem
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy: Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: edu. i rehab. osób z niepełnospr. intelektualną i autyzmem
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty kształcenia:

Słuchacz:

zna założenia i cele wczesnego wspomagania rozwoju dziecka

z autyzmem; zna etapy wczesnego wspomagania rozwoju; zna wybrane metody wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z autyzmem; potrafi zaplanować proces wczesnego wspomagania rozwoju dziecka dostosowany do indywidualnych potrzeb i możliwości; potrafi opracować scenariusz zajęć z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z autyzmem.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2015-10-01 - 2016-02-19
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Marcinkowska
Prowadzący grup: Zofia Borska-Mądrzycka, Karolina Kuncewicz-Sosnowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Sher B. (2012). Gry i zabawy we wczesnej interwencji. Ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i przetwarzania sensorycznego. Wyd. Harmonia, Gdańsk.

Uwagi:

Godziny kontaktowe: ćwiczenia - 15h

Przygotowanie się do zajęć, lektury – 5 h

Przygotowanie się do zaliczenia – 5h

Samodzielne prace: – 5 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 1

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2016-02-22 - 2016-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Marcinkowska
Prowadzący grup: Zofia Borska-Mądrzycka, Karolina Kuncewicz-Sosnowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Sher B. (2012). Gry i zabawy we wczesnej interwencji. Ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i przetwarzania sensorycznego. Wyd. Harmonia, Gdańsk.

Uwagi:

Godziny kontaktowe: ćwiczenia - 15h

Przygotowanie się do zajęć, lektury – 5 h

Przygotowanie się do zaliczenia – 5h

Samodzielne prace: – 5 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 1

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2016-10-01 - 2017-02-19
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Marcinkowska
Prowadzący grup: Zofia Borska-Mądrzycka, Karolina Kuncewicz-Sosnowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Godziny kontaktowe: ćwiczenia - 15h

Przygotowanie się do zajęć, lektury – 5 h

Przygotowanie się do zaliczenia – 5h

Samodzielne prace: – 5 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 1

Literatura:

Sher B. (2012). Gry i zabawy we wczesnej interwencji. Ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i przetwarzania sensorycznego. Wyd. Harmonia, Gdańsk.

Uwagi:

wykład, studiowanie literatury, dyskusja, metoda ćwiczebna

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2017-02-20 - 2017-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Marcinkowska
Prowadzący grup: Zofia Borska-Mądrzycka, Karolina Kuncewicz-Sosnowska, Monika Rupińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

Modele wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju dzieci. Wybrane metody wczesnego wspomagania rozwoju dzieci. Kryteria doboru metod wczesnego wspomagania rozwoju dziecka do indywidualnych jego indywidualnych potrzeb i możliwości.

Literatura:

John-Borys M. (red.). (1997). Wybrane metody diagnozowania i prognozowania rozwoju dziecka do lat trzech. Katowice: UŚ

Leonard, L.B. (2006). SLI – Specyficzne zaburzenie rozwoju językowego. O dzieciach, które nie potrafią mówić. Gdańsk: GWP.

Leonhardt , M.(1997). Skala Leonhardt. WSPS

Hellbrugge, T. (i współ.). Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa. Kraków: ANTYKWA

Morgan, E., Watkins, S. (2004). Skala rozwojowa programu INSITE. Laski: Towarzystwo Opieki nad ociemniałymi w Laskach

Obuchowska, I. (1991). Dziecko niepełnosprawne w rodzinie. Warszawa: WSiP

Cieszyńska J., Korenko M. (2008). Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka. Od noworodka do 6 roku zycia. Wyd. WE, Kraków.

Goddard-Blythe S. (2013). Jak ocenić dojrzałość dziecka do nauki. Wyd. PWN, Warszawa.

Sher B. (2012). Gry i zabawy we wczesnej interwencji. Ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i przetwarzania sensorycznego. Wyd. Harmonia, Gdańsk.

Uwagi:

Godziny kontaktowe: ćwiczenia - 15h

Przygotowanie się do zajęć, lektury – 5 h

Przygotowanie się do zaliczenia – 5 h

Samodzielne prace: – 5 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 1

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-18
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Marcinkowska
Prowadzący grup: Zofia Borska-Mądrzycka, Karolina Kuncewicz-Sosnowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (w trakcie)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Marcinkowska
Prowadzący grup: Zofia Borska-Mądrzycka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.