Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Mierzenie czasu: regularności, obliczenia kalendarzowe i zegarowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-MCZ Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Mierzenie czasu: regularności, obliczenia kalendarzowe i zegarowe
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Zna możliwości umysłowe dzieci w zakresie operacyjnego rozumowania na poziomie konkretnym w zakresie pomiaru czasu .

Wie jak stosować metodę rytmicznej organizacji czasu i osadzać wydarzenia w czasie

Zna skuteczny sposób uczenia dzieci posługiwania się zegarem : odczytywanie czasu na zegarze i stosowanie obliczeń zegarowych

Pełny opis:

Wykład

Dlaczego dzieciom tak trudno orientować się w pomiarze czasu. Sposoby pomagania dzieciom w zorientowaniu się w rytmicznej organizacji czasu i obliczeniach kalendarzowych i zegarowych.

Ćwiczenia

1.Rytmiaczna organizacja czasu ; pory dnia, dni tygodnia, miesiące w roku, pory roku

2. Problem osadzania wydarzeń w czasie

3. Odczytywanie czasu na zegarze

Literatura:

Literatura obowiązkowa

1. E. Gruszczyk – Kolczyńska, E. Zielińska ., O dzieciach matematycznie uzdolnionych . Książka dla rodziców i nauczycieli, Wyd. Nowa Era, warszawa 2013

2. E. Gruszczyk – Kolczyńska .,Wspomaganie rozwoju umysłowego oraz edukacja matematyczna dzieci w ostatnim roku wychowania przedszkolnego i w pierwszym roku w domu , w przedszkolu i w szkole , Wyd. Edukacja Polska. Warszawa 2009

Literatura nieobowiązkowa

1. E. Gruszczyk – Kolczyńska ., Dzieci uzdolnione matematycznie, „Psychologia w szkole” 2011 , nr 1 i 2

Efekty uczenia się:

Zna możliwości umysłowe dzieci w zakresie operacyjnego rozumowania na poziomie konkretnym w zakresie pomiaru czasu .

Wie jak stosować metodę rytmicznej organizacji czasu i osadzać wydarzenia w czasie

Zna skuteczny sposób uczenia dzieci posługiwania się zegarem : odczytywanie czasu na zegarze i stosowanie obliczeń zegarowych

Metody i kryteria oceniania:

Wykład , ćwiczenia, konwersatoria

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2014/2015" (zakończony)

Okres: 2015-02-24 - 2015-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 4 godzin więcej informacji
Konwersatorium, 1 godzin więcej informacji
Wykład, 2 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jan Jelinek
Prowadzący grup: Ewa Zielińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.