Konstruowanie indywidualnych planów rozwoju i programów terapeutycznych dla dziecka i rodziny - 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-KPTb |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Konstruowanie indywidualnych planów rozwoju i programów terapeutycznych dla dziecka i rodziny - 2 |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obow. dla stud. podyp.: wczesne wsp. rozw. małych dz. ze złoż. zaburz. rozw. oraz wspier. ich rodzin Obow. III sem. stud. pod.: wcz. wsp. roz. małych dz. ze złoż. zab. rozw. oraz wspier. ich rodzin |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: - Zna zasady konstruowania indywidualnych programów - Zna etapy konstruowania indywidualnych programów wspomagania rozwoju - Zna zasady opracowania studium przypadku - Zna zasady i sposoby operacjonalizacji zadań. UMIEJĘTNOŚCI: - Umie opracować wieloaspektowy raport o funkcjonowaniu dziecka ze złożoną niepełnosprawnością i jego środowiska - Umie określić słabe i mocne strony funkcjonowania dziecka ze złożona niepełnosprawnością i jego środowiska - Umie sformułować cele ogólne i cele szczegółowe do informacji o aktualnym poziomie funkcjonowania osoby z niepełnosprawnością złożoną - Umie zaprojektować, skonstruować indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny dla osoby z niepełnosprawnością złożoną/ głuchoniewidomej. - Umie planować ewaluację procesu diagnostyczno-terapetycznego dzieci objętych ze specjalnymi potrzebami , w tym dzieci z niepełnosprawnością złożoną. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - Potrafi współpracować w grupie - Potrafi omówić z rodzicami, opiekunami dziecka z niepęłnosprawnością złożoną raport o poziomie jego funkcjonowania i program wspomagania jego rozwoju - Jest gotów do przyjęcia odpowiedzialności za podejmowane decyzje związane z organizacja procesu diagnostyczno terapeutycznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Grażyna Walczak | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Grażyna Walczak | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Zaliczenie z ocena na podstawie wykonanych zadań |
|
Pełny opis: |
Na podstawie wybranych opisów funkcjonowania dziecka z niesprawością złozoną okreslanie: celow ogólnych i szczegółowych, operacjionalizacja zadań, Dobór metod, analiza uwarunkowan środowiskowych, ustalanie warunków realizacji programów, okreslanie sposobu ewaluacji Prezentacje propozycji własnych programów, planów terapeutycznych dla dziecka i jego środowiska. |
|
Literatura: |
Walczak, G. ( 2011). Diagnoza funkcjonalna podstawą konstruowania indywidualnych programów wczesnego wspomagania rozwoju dzieci zagrożonych niesprawnością Warszawa, Wyd. APS Materiały podane przez wykładowcę |
|
Uwagi: |
Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 10 Przygotowanie się do zajęć, lektury 30 Przygotowanie się do egzaminu Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 40 Inne formy 5 Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.