Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Konstruowanie indywidualnych planów rozwoju i programów terapeutycznych dla dziecka i rodziny - 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-KPTb
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Konstruowanie indywidualnych planów rozwoju i programów terapeutycznych dla dziecka i rodziny - 2
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy: Obow. dla stud. podyp.: wczesne wsp. rozw. małych dz. ze złoż. zaburz. rozw. oraz wspier. ich rodzin
Obow. III sem. stud. pod.: wcz. wsp. roz. małych dz. ze złoż. zab. rozw. oraz wspier. ich rodzin
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

WIEDZA:

- Zna zasady konstruowania indywidualnych programów

- Zna etapy konstruowania indywidualnych programów wspomagania rozwoju

- Zna zasady opracowania studium przypadku

- Zna zasady i sposoby operacjonalizacji zadań.

UMIEJĘTNOŚCI:

- Umie opracować wieloaspektowy raport o funkcjonowaniu dziecka ze złożoną niepełnosprawnością i jego środowiska

- Umie określić słabe i mocne strony funkcjonowania dziecka ze złożona niepełnosprawnością i jego środowiska

- Umie sformułować cele ogólne i cele szczegółowe do informacji o aktualnym poziomie funkcjonowania osoby z niepełnosprawnością złożoną

- Umie zaprojektować, skonstruować indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny dla osoby z niepełnosprawnością złożoną/ głuchoniewidomej.

- Umie planować ewaluację procesu diagnostyczno-terapetycznego dzieci objętych ze specjalnymi potrzebami , w tym dzieci z niepełnosprawnością złożoną.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- Potrafi współpracować w grupie

- Potrafi omówić z rodzicami, opiekunami dziecka z niepęłnosprawnością złożoną raport o poziomie jego funkcjonowania i program wspomagania jego rozwoju

- Jest gotów do przyjęcia odpowiedzialności za podejmowane decyzje związane z organizacja procesu diagnostyczno terapeutycznego.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grażyna Walczak
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grażyna Walczak
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zaliczenie z ocena na podstawie wykonanych zadań

Pełny opis:

Na podstawie wybranych opisów funkcjonowania dziecka z niesprawością złozoną okreslanie:

celow ogólnych i szczegółowych, operacjionalizacja zadań,

Dobór metod, analiza uwarunkowan środowiskowych, ustalanie warunków realizacji programów, okreslanie sposobu ewaluacji

Prezentacje propozycji własnych programów, planów terapeutycznych dla dziecka i jego środowiska.

Literatura:

Walczak, G. ( 2011). Diagnoza funkcjonalna podstawą konstruowania indywidualnych programów wczesnego wspomagania rozwoju dzieci zagrożonych niesprawnością Warszawa, Wyd. APS

Materiały podane przez wykładowcę

Uwagi:

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 10

Przygotowanie się do zajęć, lektury 30

Przygotowanie się do egzaminu

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 40

Inne formy 5

Sumaryczna liczba punktów ECTS 3

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)