Konstruowanie programów edukacyjnych dla uzdolnionych dzieci
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-KPE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Konstruowanie programów edukacyjnych dla uzdolnionych dzieci |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru egzamin Sposób pomiaru egzamin Sposób pomiaru egzamin |
Pełny opis: |
• Autorskie programy edukacyjne: wymogi ustalone w dokumentach ministerialnych • Psychologiczne, pedagogiczne i merytoryczne zasady doboru treści kształcenia i planowania ich z perspektywą edukacyjną i możliwościami umysłowymi dziećmi 1 • Porównywanie autorskich programów edukacyjnych: mocne i słabe strony • Konstruowanie autorskiego programu (wersja minimum i wersja rozszerzona) wspomagania rozwoju umysłowego i edukacji matematycznej dla dzieci • Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studentów |
Efekty uczenia się: |
EFEKTY KSZTAŁCENIA I ICH OCENA Wiedza (max. 10) Sposób pomiaru 1. Student orientuje się w autorskich programach edukacyjnych: wymogi ustalone w dokumentach ministerialnych egzamin 2. Student orientuje się w psychologicznych, pedagogicznych i merytorycznych zasady doboru treści kształcenia i planowania ich z perspektywą edukacyjną i możliwościami umysłowymi dziećmi 3. Student porównuje autorskie programy edukacyjne: ich mocne i słabe strony Umiejętności (max. 10) Sposób pomiaru 1. Student opracowuje autorski program edukacyjny dla starszych przedszkolaków lub małych uczniów z edukacji matematycznej egzamin 2 Student potrafi przeprowadzić krytyczną analizę gotowych programów edukacyjnych 3 Student konstruuje autorski program (wersja minimum i wersja rozszerzona) wspomagania rozwoju umysłowego i edukacji matematycznej dla dzieci Kompetencje społeczne (max. 10) Sposób pomiaru 1. Student rozumie konieczność ponoszenia odpowiedzialności za autorski program edukacyjny egzamin 2. Student rozumienie obowiązek sprawdzenia skuteczności edukacyjnej autorskiego programu, nim się go udostępni do szerszego stosowania |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład połączny z pokazem, dyskusja, prezentacja własnego programu i udział w krytycznej analizie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.