Klucz do uczenia się - program wspomagania rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-KDS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Klucz do uczenia się - program wspomagania rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla III sem. stud. podyplomowych: wczesna interwencja - pomoc dziecku i rodzinie Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: wczesna interwencja - pomoc dziecku i rodzinie |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - Zna podstawowe założenia koncepcji programu edukacji dzieci w wieku przedszkolnym - Zna podstawowe pojęcia związane z koncepcją L. Wygotskiego - Ma podstawową wiedzę rozwojową i potrafi ukierunkować ją na realizację zadań będących elementem określonych działań terapii małego dziecka. Umiejętności: - Potrafi zaproponować i przeprowadzić zajęcia edukacyjne stymulacji sensorycznej i budowania relacji z dzieckiem - Umie poprawnie wykonywać ćwiczenia - Umie zastosować w praktyce zdobytą wiedzę i umiejętności: podczas ćwiczeń realizowanych wspólnie przez grupę podczas zajęć, podczas wskazanych przez prowadzącego ćwiczeń (fragmentów ćwiczeń) do samodzielnej realizacji w czasie zajęć - Wykazuje się kreatywnością i samodzielnością w zakresie tworzenia ćwiczeń. Kompetencje społeczne: - Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego. - Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka. - Potrafi współpracować ze specjalistami z teamu diagnostyczno-rehabilitacyjnego w zakresie konstruowania programu diagnozy i terapii dziecka. - Potrafi przyjąć odpowiedzialność za przygotowane i prowadzone zajęcia z dzieckiem i rodziną. |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywny udział w zajęciach- opracowanie scenariuszy zajęć |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Piotrowicz | |
Prowadzący grup: | Beata Rola | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Rola | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Zajęcia będą realizowane synchronicznie i asynchronicznie zgodnie z planem zajęć ustalonym na początku semestru, Materiały będą przekazywane online w formie prezentacji multimedialnych, materiałow upełniających i literatury w formie skanów lub plików pdf. Metody kształcenia/uczenia się: • wykład w postaci prezentacji z komentarzami, • zdalna praca zespołowa nad podanymi zagadnieniami, • konsultacje indywidualne z wykorzystaniem czatu lub spotkań online na platformie TEAMS. |
|
Pełny opis: |
Teoretyczne podstawy metody Klucz do uczenia się” Analiza różnic i podobieństw teorii Piageta i Wygotskiego Znaczenie zabawy w rozwoju dziecka – realizacja modułu Zabawy rozwijające Znaki, schematy i zastępniki podstawą rozwoju symbolicznego- realizacja modułu Gry rozwijające Sposoby rozwijania sprawności manualnej – realizacja modułu Od bazgrania do pisania Wykorzystanie tekstów baśni i bajek do rozwoju mowy – realizacja modułu Literackiego Wdrażanie podstawowych pojęć matematycznych i rozwijanie myślenia logicznego – realizacja modułu Matematyka sensoryczna Kształtowanie pojęć przestrzennych – realizacja modułu Wizualnego – przestrzennego i Kreatywne modelowanie Edukacyjna funkcja klocków – realizacja modułu Konstrukcje |
|
Literatura: |
1. Caiati, M., Delac, S., Muller, A., Czy wszystko mi wolno? Znaczenie swobodnych zabaw w przedszkolu. Wyd. „Jedność: Kielce 2003. 2.Thanhoffer M., Reichel R. Rabenstein R „Nauczanie kreatywne“, część I i II Lublin,1996. 3.G. Dolya Klucz do uczenia się. Technologia rozwoju dziecka. Key to Learning Polska, 2007. 4.S. Palomares, D. Schelling Skrzynia skarbów. Ćwiczenia grupowe. Wyd. Fraszk., 2008.5. 5. Słodownik - Rycaj, E., Gry i zabawy jezykowe, Jak pomagać dziecku w przyswajaniu języka, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2001. |
|
Uwagi: |
Link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ad24380504a604c96959b276083fc6ed2%40thread.tacv2/conversations?groupId=4613ad64-cf8c-4f1b-a06e-e802103d4f11&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: ćwiczenia 20 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury - 20 Przygotowanie się do egzaminu - 30 Przygotowanie pracy na ćwiczenia - 20 Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1.00 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.