Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Interwencje kryzysowe w szkole

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-IWS
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Interwencje kryzysowe w szkole
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy: Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: poradnictwo psychologiczne i interwencja kryzysowa
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Przedmiot uczy podstawowych informacji na temat przemocy rówieśniczej w środowisku szkolnym oraz strategii postępowania w przypadku wystąpienia jej wystąpienia

Pełny opis:

Przemoc i agresja między uczniami – analiza zjawiska, koncepcje teoretyczne

Interwencja w szkole, a prawo

Struktura interwencji i jej planowanie

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Mobbing. Fala przemocy w szkole. Jak ją powstrzymać?”; Dan Olweus; J. Santorski & Co Agencja Wydawnicza, Warszawa 2007

“Przemoc rówieśnicza. Zapobieganie i interwencje. Skuteczne strategie dla szkół”; Susan .M. Swearer, Dorothy L. Espelage, Scott A. Napolitano, Wydawnictwo Edukacyjne PARPAMEDIA, Warszawa 2010

Literatura uzupełniająca:

„Strategie interwencji kryzysowej”; R.K. James, B. E. Gilliland, PARPA Wydawnictwo Edukacyjne, 2009

Efekty uczenia się:

WIEDZA:

- słuchacz umie opisać różne problemy zagrażające zdrowiu i życiu dzieci i młodzieży szkolnej

- zna zasady pomocy psychologicznej w sytuacji rozpoznania problemu.

UMIEJĘTNOŚCI:

- potrafi decydować o podjęciu właściwych działań interwencyjnych po stwierdzeniu występowania problemu w adaptacji psychospołecznej w szkole

- potrafi opracować plan działań interwencyjnych w sytuacjach problemowych i wprowadzić go w życie

- potrafi zaoferować pomoc rodzinie i nauczycielom dziecka z problemem.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- kieruje się kodeksem etycznym psychologa w trakcie formułowania programów interwencyjnych i profilaktycznych.

Metody i kryteria oceniania:

FORMA AKTYWNOŚCI ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI

Uczestnictwo w zajęciach np. wykład, ćwiczenia 15

Przygotowanie się do zajęć (np. lektura tekstu) 10

Przygotowanie się do egzaminu

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 15

Inne formy

Sumaryczna liczba punktów ECTS 4

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Witold Pawliczuk
Prowadzący grup: Anna Wieczorek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)