Interwencje kryzysowe w szkole
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-IWS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Interwencje kryzysowe w szkole |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: poradnictwo psychologiczne i interwencja kryzysowa |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Przedmiot uczy podstawowych informacji na temat przemocy rówieśniczej w środowisku szkolnym oraz strategii postępowania w przypadku wystąpienia jej wystąpienia |
Pełny opis: |
Przemoc i agresja między uczniami – analiza zjawiska, koncepcje teoretyczne Interwencja w szkole, a prawo Struktura interwencji i jej planowanie |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Mobbing. Fala przemocy w szkole. Jak ją powstrzymać?”; Dan Olweus; J. Santorski & Co Agencja Wydawnicza, Warszawa 2007 “Przemoc rówieśnicza. Zapobieganie i interwencje. Skuteczne strategie dla szkół”; Susan .M. Swearer, Dorothy L. Espelage, Scott A. Napolitano, Wydawnictwo Edukacyjne PARPAMEDIA, Warszawa 2010 Literatura uzupełniająca: „Strategie interwencji kryzysowej”; R.K. James, B. E. Gilliland, PARPA Wydawnictwo Edukacyjne, 2009 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: - słuchacz umie opisać różne problemy zagrażające zdrowiu i życiu dzieci i młodzieży szkolnej - zna zasady pomocy psychologicznej w sytuacji rozpoznania problemu. UMIEJĘTNOŚCI: - potrafi decydować o podjęciu właściwych działań interwencyjnych po stwierdzeniu występowania problemu w adaptacji psychospołecznej w szkole - potrafi opracować plan działań interwencyjnych w sytuacjach problemowych i wprowadzić go w życie - potrafi zaoferować pomoc rodzinie i nauczycielom dziecka z problemem. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - kieruje się kodeksem etycznym psychologa w trakcie formułowania programów interwencyjnych i profilaktycznych. |
Metody i kryteria oceniania: |
FORMA AKTYWNOŚCI ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI Uczestnictwo w zajęciach np. wykład, ćwiczenia 15 Przygotowanie się do zajęć (np. lektura tekstu) 10 Przygotowanie się do egzaminu Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 15 Inne formy Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Witold Pawliczuk | |
Prowadzący grup: | Anna Wieczorek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.