Genetyczne zespoły zaburzeń rozwojowych dziecka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-GZZ1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Genetyczne zespoły zaburzeń rozwojowych dziecka |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: wczesna interwencja - pomoc dziecku i rodzinie (nauczycielskie) |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Posiada wiedzę na temat mechanizmów powstawania zaburzeń uwarunkowanych genetycznie. Student zna kryteria diagnostyczne w rozpoznaniach genetycznych. Zna kryteria diagnostyczne i warunkowania zespołów klinicznych o podłożu genetycznym u małych dzieci. Zna założenia, zakres i znaczenia poradnictwa genetycznego w procesie wczesnej interwencji terapeutycznej i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Umiejętności: Potrafi określić rodzaje badań genetycznych. Potrafi scharakteryzować zespoły kliniczne w oparciu o kody ICD i określić wytyczne do postępowania we wczesnej interwencji. Kompetencje społeczne: Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego. Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka. Odpowiedzialnie przygotowuje się do realizacji zadań. Podejmowania odpowiedzialności i wypełniania zobowiązań społecznych, w tym komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Piotrowicz | |
Prowadzący grup: | Anna Jakubiuk-Tomaszuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Pełny opis: |
- Poradnictwo genetyczne – cele, zakres, formy. - Typy i rodzaje badań klinicznych w genetyce, znaczenie badań genetycznych w procesie wczesnej interwencji i planowania pracy terapeutycznej. - Charakterystyka wybranych zespołów klinicznych we wczesnej interwencji terapeutycznej. - Zadania lekarza genetyka w zespole trans dyscyplinarnym. |
|
Literatura: |
Lektura obowiazkowa: Bradley, J. ,Johnson, D., Pober, B. (2008). Genetyka medyczna-notatki z wykładów.Warszawa: PZWL. Bal, J.(red.)(2017). Genetyka medyczna i molekularna. Warszawa :Wydawnictwo Naukowe PWN. E..S.Tobias, M.Connor, M. Ferguson-Smith, M.A .(2012).Genetyka medyczna.Warszawa: PZWL. |
|
Uwagi: |
Stosowane metody kształcenia to wykład-prezentacja multimedialna prowadzącego zajęcia oraz studiowanie zalecanej literatury. Praca własna studenta to 45 godzin. Nakład Pracy studenta: Liczba godzin kontaktowych:10 Przygotowanie się do zajęć: 5 Przygotowanie sie do zaliczenia5 Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta:20 Liczba punktów ECTS:1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.