Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Genetyczne zespoły zaburzeń rozwojowych dziecka

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-GZZ1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Genetyczne zespoły zaburzeń rozwojowych dziecka
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy: Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: wczesna interwencja - pomoc dziecku i rodzinie (nauczycielskie)
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Posiada wiedzę na temat mechanizmów powstawania zaburzeń uwarunkowanych genetycznie.

Student zna kryteria diagnostyczne w rozpoznaniach genetycznych.

Zna kryteria diagnostyczne i warunkowania zespołów klinicznych o podłożu genetycznym u małych dzieci.

Zna założenia, zakres i znaczenia poradnictwa genetycznego w procesie wczesnej interwencji terapeutycznej i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.

Umiejętności:

Potrafi określić rodzaje badań genetycznych.

Potrafi scharakteryzować zespoły kliniczne w oparciu o kody ICD i określić wytyczne do postępowania we wczesnej interwencji.

Kompetencje społeczne:

Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego.

Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka.

Odpowiedzialnie przygotowuje się do realizacji zadań. Podejmowania odpowiedzialności i wypełniania zobowiązań społecznych, w tym komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Radosław Piotrowicz
Prowadzący grup: Anna Jakubiuk-Tomaszuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Pełny opis:

- Poradnictwo genetyczne – cele, zakres, formy.

- Typy i rodzaje badań klinicznych w genetyce, znaczenie badań genetycznych w procesie

wczesnej interwencji i planowania pracy terapeutycznej.

- Charakterystyka wybranych zespołów klinicznych we wczesnej interwencji terapeutycznej.

- Zadania lekarza genetyka w zespole trans dyscyplinarnym.

Literatura:

Lektura obowiazkowa:

Bradley, J. ,Johnson, D., Pober, B. (2008). Genetyka medyczna-notatki z wykładów.Warszawa: PZWL.

Bal, J.(red.)(2017). Genetyka medyczna i molekularna. Warszawa :Wydawnictwo Naukowe PWN.

E..S.Tobias, M.Connor, M. Ferguson-Smith, M.A .(2012).Genetyka medyczna.Warszawa: PZWL.

Uwagi:

Stosowane metody kształcenia to wykład-prezentacja multimedialna prowadzącego zajęcia oraz studiowanie zalecanej literatury.

Praca własna studenta to 45 godzin.

Nakład Pracy studenta:

Liczba godzin kontaktowych:10

Przygotowanie się do zajęć: 5

Przygotowanie sie do zaliczenia5

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta:20

Liczba punktów ECTS:1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)