Ewaluacja
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-EWA1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Ewaluacja |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: socjoterapia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
5.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Ewaluacja – definicja, funkcje, rodzaje. Etapy postępowania ewaluacyjnego. Ewaluacja w socjoterapii. |
Pełny opis: |
Ewaluacja – definicja i funkcje. Rodzaje ewaluacji (ze względu na etap przeprowadzenia, ze względu na kryteria). Kryteria ewaluacji. Ewaluacja wewnętrzna i zewnętrzna – możliwości i ograniczenia. Autoewaluacja w socjoterapii. Etapy ewaluacji. Monitoring a ewaluacja. Podmiot ewaluacji w socjoterapii (uczestnicy, socjoterapeuta, program, zajęcia). Metody stosowane w ewaluacji. Metody ewaluacji a wiek uczestników zajęć socjoterapeutycznych. |
Literatura: |
Autoewaluacja w szkole/ red. Elżbieta Tołwińska-Królikowska. Wyd. 2 poszerz. – Warszawa : Wydawnictwo CODN, 2010. Działanie w kształceniu i pracy socjalnej ; analiza podejść / Jean Marie Barbier. – Katowice, 2006. Ewaluacja ex-post. Teoria i praktyka badawcza / red. A. Haber, M. Szałas. – Warszawa : Wydawnictwo PARP, 2007. Ewaluacja jakości pracy nauczyciela / pod red. Ryszardy Cierzniewskiej. – Bydgoszcz : Wydawnictwo Akademia Bydgoska, 2003. Praktyka ewaluacji w szkole / Klemens Stróżyński. – Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2011. Ewaluacja w edukacji – teoria i praktyka, U. Szuścik, D. Kocurek (red.), Wyd. Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2019. |
Efekty uczenia się: |
ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej ze szczególnym uwzględnieniem ewaluacji prowadzonych oddziaływań; ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, wychowawczych, pomocowych i terapeutycznych, pogłębioną w zakresie ewaluacji; UMIEJĘTNOŚCI posiada umiejętności wyszukiwania, przetwarzania i interpretowania informacji na temat zjawisk psychologicznych i społecznych rozmaitej natury, przy wykorzystaniu różnych źródeł; potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań praktycznych; KOMPETENCJE SPOŁECZNE odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki; |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność na zajęciach, ocena wypowiedzi ustnej w trakcie zajęć. Napisanie rozdziału empirycznego w pracy dyplomowej (ewaluacja autorskiego programu zajęć socjoterapeutycznych). Nakład pracy: 10 – godziny kontaktowe 30 – lektura książek 30 – przygotowanie do zajęć 30 – opracowanie koncepcji ewaluacji własnego programu socjoterapeutycznego |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Grudziewska | |
Prowadzący grup: | Ewa Grudziewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Grudziewska | |
Prowadzący grup: | Ewa Grudziewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.