Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Elementy terapii SI

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-ESI
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Elementy terapii SI
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy: Obow. dla stud. pod.: wsp. rozw. dzieci (0-5) w ramach pomocy - psych.-pedagog. w żłob. i przedszk.
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

Słuchacz:

• zna podstawy teorii integracji sensorycznej,

• umie rozpoznać zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci, zwłaszcza u małych dzieci,

• rozumie ich wpływ na funkcjonowania dziecka.

umiejętności

Słuchacz umie:

• wykorzystać wiedzę o potencjalnych przyczynach trudności rozwojowych dziecka w praktyce pedagogicznej,

• zaplanować działania o charakterze profilaktycznym pozwalające uniknąć powstawania dysfunkcji rozwojowych,

• wspomóc uczniów w przezwyciężaniu trudności edukacyjnych wykorzystując zdobytą wiedzę o procesach integracji sensorycznej.

Słuchacz umie:

• wykorzystać wiedzę o potencjalnych przyczynach trudności rozwojowych dziecka w praktyce pedagogicznej,

• zaplanować działania o charakterze profilaktycznym pozwalające uniknąć powstawania dysfunkcji rozwojowych,

• wspomóc uczniów w przezwyciężaniu trudności edukacyjnych wykorzystując zdobytą wiedzę o procesach integracji sensorycznej.

Kompetencje społeczne

Słuchacz

• wyraża empatię wobec sytuacji dziecka i rodziny,

• przedstawia w komunikatywny sposób wyniki badań i plan pracy z dzieckiem,

• nawiązuje współpracę z rodzicami dziecka objętego terapią SI,

• potrafi współdziałać z innymi specjalistami w celu ustalenia planu wspierania dziecka w jego rozwoju.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)