Elementy terapii SI
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-ESI |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Elementy terapii SI |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: |
Obow. dla stud. pod.: wsp. rozw. dzieci (0-5) w ramach pomocy - psych.-pedagog. w żłob. i przedszk. |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Słuchacz: • zna podstawy teorii integracji sensorycznej, • umie rozpoznać zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci, zwłaszcza u małych dzieci, • rozumie ich wpływ na funkcjonowania dziecka. umiejętności Słuchacz umie: • wykorzystać wiedzę o potencjalnych przyczynach trudności rozwojowych dziecka w praktyce pedagogicznej, • zaplanować działania o charakterze profilaktycznym pozwalające uniknąć powstawania dysfunkcji rozwojowych, • wspomóc uczniów w przezwyciężaniu trudności edukacyjnych wykorzystując zdobytą wiedzę o procesach integracji sensorycznej. Słuchacz umie: • wykorzystać wiedzę o potencjalnych przyczynach trudności rozwojowych dziecka w praktyce pedagogicznej, • zaplanować działania o charakterze profilaktycznym pozwalające uniknąć powstawania dysfunkcji rozwojowych, • wspomóc uczniów w przezwyciężaniu trudności edukacyjnych wykorzystując zdobytą wiedzę o procesach integracji sensorycznej. Kompetencje społeczne Słuchacz • wyraża empatię wobec sytuacji dziecka i rodziny, • przedstawia w komunikatywny sposób wyniki badań i plan pracy z dzieckiem, • nawiązuje współpracę z rodzicami dziecka objętego terapią SI, • potrafi współdziałać z innymi specjalistami w celu ustalenia planu wspierania dziecka w jego rozwoju. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.