Elementy neurofizjologii dziecięcej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-END |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Elementy neurofizjologii dziecięcej |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: surdopedagogika |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Słuchacz: Zna strukturę i funkcje półkul mózgowych odpowiedzialnych za prawidłowy rozwój procesów uczenia się. Zna odruchy niemowlęce i ich wpływ na uczenie się. Zna przyczyny, objawy i leczenie padaczki oraz bóli głowy u dzieci i młodzieży. Zna przyczyny, objawy i terapię dzieci z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi Zna przyczyny, objawy w przypadku dzieci z przepukliną oponowo-rdzeniową Umiejętności Potrafi określić trudności szkolne dzieci z padaczką oraz bólami głowy Potrafi rozpoznać dziecko z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami w koncentracji uwagi Potrafi wymienić postępowanie lecznicze i profilaktyczne w przypadku dzieci z przepuklina oponowo-rdzeniową Posiada umiejętność diagnozy przetrwałych odruchów Kompetencje społeczne Przestrzega zasad moralnych i etycznych w pracy pedagoga specjalnego Ma świadomość współdziałania z różnymi specjalistami oraz podnoszenia swoich kwalifikacji |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.