Diagnoza funkcjonalna wzroku i terapii widzenia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-DWW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Diagnoza funkcjonalna wzroku i terapii widzenia |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obow. dla stud. podyp.: wczesne wsp. rozw. małych dz. ze złoż. zaburz. rozw. oraz wspier. ich rodzin |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
ZZna wybrane metody, narzędzia służące diagnozie funkcjonalnej możliwości i potrzeb układu wzroku dzieci ze złożoną niesprawnością E.1.WW.W1 Zna podstawy rehabilitacji; zasady terapii dziecka z zaburzeniami funkcji wzrokowych rehabilitacji i rozwijania umiejętności widzenia dziecka E.1.WW.W3 Zna sposoby stymulacji widzenia w warunkach domowych, środowisku naturalnym dziecka Umiejętności E.1WW.U3 Umie zastosować wybrane metody, narzędzia służące diagnozie funkcjonalnej umiejętności widzenia dzieci ze złożoną niesprawnością E.1WW.U1 Umie zastosować zasady terapii dziecka z zaburzeniami funkcji wzrokowych rehabilitacji i metody rozwijania umiejętności widzenia dziecka E.1WW.U1 Umie zastosować sposoby stymulacji widzenia w warunkach domowych, środowisku naturalnym dziecka, wykorzystać w terapii sytuacje rutynowe Kompetencje społeczne E2WW.K3 Potrafi współpracować w grupie E2WW.K4 Potrafi omówić z rodzicami, opiekunami dziecka z niepęłnosprawnością złożoną raport o poziomie jego funkcjonowania i program wspomagania jego rozwoju C.6K1 Jest gotów do przyjęcia odpowiedzialności za podejmowane decyzje związane z organizacja procesu diagnostyczno terapeutycznego |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 5 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Grażyna Walczak | |
Prowadzący grup: | Grażyna Walczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Zaliczenie z ocena na podstawie wykonanych prac |
|
Pełny opis: |
Uwarunkowania funkcjonowania wzrokowaego / Model A.Corn /, Omówienia i prezentacja wybranych narzedzi diagnostycznych Analiza mozliwosci wzrokowego funkcjonowania na przykladzie wybranych przypadków Podstawowe badania w diagnozie funkcjonalnej widzenia Elemety terapii widzenia dzieci ze zlożonymi zaburzeniami |
|
Literatura: |
Oregoński program rehabilitacji dzieci, tłum. Wyd. PZN, 1985. Corn A.: Model funkcjonowania wzrokowego słabowidzących, w: Materiały tyflologiczne nr 7 PZN Warszawa 1991 Walczak G.: Rozwijanie umiejętności widzenia małych słabowidzących dzieci, WSiP, W-wa 1995 Walczak G./ red./: Metody i formy wczesnej rehabilitacji niewidomych i słabo widzących dzieci. Fund. na Rzecz Młodzieży Niepełnosprawnej, Warszawa 2000 Walczak G./red./: wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem. MENiS, Warszawa 2005 Walczak G./ red. /: Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem z dodatkowymi niepełnosprawnościami. MENiS, Warszawa 2005 Program INSITE WZROK |
|
Uwagi: |
Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury 40 Przygotowanie się do egzaminu Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 20 Inne formy 5 Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.