Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza funkcjonalna wzroku i terapii widzenia

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-DWW
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Diagnoza funkcjonalna wzroku i terapii widzenia
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy: Obow. dla stud. podyp.: wczesne wsp. rozw. małych dz. ze złoż. zaburz. rozw. oraz wspier. ich rodzin
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

ZZna wybrane metody, narzędzia służące diagnozie funkcjonalnej możliwości i potrzeb układu wzroku dzieci ze złożoną niesprawnością

E.1.WW.W1

Zna podstawy rehabilitacji; zasady terapii dziecka z zaburzeniami funkcji wzrokowych rehabilitacji i rozwijania umiejętności widzenia dziecka

E.1.WW.W3

Zna sposoby stymulacji widzenia w warunkach domowych, środowisku naturalnym dziecka

Umiejętności

E.1WW.U3

Umie zastosować wybrane metody, narzędzia służące diagnozie funkcjonalnej umiejętności widzenia dzieci ze złożoną niesprawnością

E.1WW.U1

Umie zastosować zasady terapii dziecka z zaburzeniami funkcji wzrokowych rehabilitacji i metody rozwijania umiejętności widzenia dziecka

E.1WW.U1

Umie zastosować sposoby stymulacji widzenia w warunkach domowych, środowisku naturalnym dziecka, wykorzystać w terapii sytuacje rutynowe

Kompetencje społeczne

E2WW.K3 Potrafi współpracować w grupie

E2WW.K4

Potrafi omówić z rodzicami, opiekunami dziecka z niepęłnosprawnością złożoną raport o poziomie jego funkcjonowania i program wspomagania jego rozwoju

C.6K1 Jest gotów do przyjęcia odpowiedzialności za podejmowane decyzje związane z organizacja procesu diagnostyczno terapeutycznego

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 5 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grażyna Walczak
Prowadzący grup: Grażyna Walczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zaliczenie z ocena na podstawie wykonanych prac

Pełny opis:

Uwarunkowania funkcjonowania wzrokowaego / Model A.Corn /,

Omówienia i prezentacja wybranych narzedzi diagnostycznych

Analiza mozliwosci wzrokowego funkcjonowania na przykladzie wybranych przypadków

Podstawowe badania w diagnozie funkcjonalnej widzenia

Elemety terapii widzenia dzieci ze zlożonymi zaburzeniami

Literatura:

Oregoński program rehabilitacji dzieci, tłum. Wyd. PZN, 1985.

Corn A.: Model funkcjonowania wzrokowego słabowidzących, w: Materiały tyflologiczne nr 7 PZN Warszawa 1991

Walczak G.: Rozwijanie umiejętności widzenia małych słabowidzących dzieci, WSiP, W-wa 1995

Walczak G./ red./: Metody i formy wczesnej rehabilitacji niewidomych i słabo widzących dzieci. Fund. na Rzecz Młodzieży Niepełnosprawnej, Warszawa 2000

Walczak G./red./: wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem. MENiS, Warszawa 2005

Walczak G./ red. /: Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem z dodatkowymi niepełnosprawnościami. MENiS, Warszawa 2005

Program INSITE WZROK

Uwagi:

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 15

Przygotowanie się do zajęć, lektury 40

Przygotowanie się do egzaminu

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 20

Inne formy 5

Sumaryczna liczba punktów ECTS 4

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)