Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Dojrzałość emocjonalna dzieci uzdolnionych matematycznie. Założenia, metody i organizacja konstruowania gier z dziećmi i dla dzieci

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-DED1 Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dojrzałość emocjonalna dzieci uzdolnionych matematycznie. Założenia, metody i organizacja konstruowania gier z dziećmi i dla dzieci
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy: Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: matematycznie uzdolnione dzieci: diagn., wsp. rozw. i edukacja
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2016-02-22 - 2016-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 9 godzin więcej informacji
Konwersatorium, 1 godzin więcej informacji
Wykład, 4 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jan Jelinek
Prowadzący grup: Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Jan Jelinek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Wyjaśnienie mechanizmu odporności emocjonalnej dzieci i jego znaczenia w sytuacjach trudnych (tj. rozwiązywanie zadań z treścią). Idea hartowania odporności emocjonalnej poprzez gry edukacyjne. Dostarczenie pomysłów na gry dydaktyczne rozwijające umiejętności matematyczne oraz ogólną sprawność intelektualną dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Kształtowanie umiejętności wykorzystania gier klasycznych (często zapomnianych) dla budowania sprawności intelektualnej dzieci.

Pełny opis:

1. Sztuka konstruowania gier matematycznych. Podstawowe założenia.

2. Konstruowanie gier w trakcie zajęć indywidualnych i zespołowych.

3. Konstruowanie gier opowiadań w ramach zajęć indywidualnych i zespołowych.

4. Gry matematyczne konstruowane przez dzieci i dla dzieci,

5. Posługiwanie się gotowymi grami w kształtowaniu wiadomości i umiejętności matematycznych.

6. Posługiwanie się gotowymi grami w kształtowaniu wiadomości i umiejętności matematycznych.

7. Klasyczne gry przez blokowanie i zbijanie rozwijające umiejętności orientacji w warunkach gry, planowania posunięć i przygotowywania strategii. Gry rozwijające wyobraźnię, wnioskowanie, gry losowe, królewskie i początki gier ekonomicznych.

8. Metodyka budowania gier strategicznych.

Literatura:

E. Gruszczyk-Kolczyńska, E. Zielińska, K. Dobosz, Jak nauczyć dzieci sztuki konstruowania gier? Warszawa: WSiP 1996

Uwagi:

NAKŁAD PRACY STUDENTA

FORMA AKTYWNOŚCI ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI

Uczestnictwo w zajęciach np. wykład, ćwiczenia Zgodnie z planem studiów

Przygotowanie się do zajęć (np. lektura tekstu) 10 godzin

Przygotowanie się do egzaminu 5 godzin

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 2 godziny

Inne formy

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.